Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary felület (www.enterhungary.gov.hu) technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítása előreláthatóan legkésőbb 2023. december 30. napján 16 óráig megtörténik.
A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáról tájékoztató e-mailt küld ki minden olyan, az Enterhungary oldalon korábban regisztrált felhasználónak, aki 2023. november 1-je után az Enterhungary fiókját használta. Emellett tájékoztatás kerül ki a Főigazgatóság honlapjára is (www.oif.gov.hu).
A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáig az alábbi módon biztosítja a kérelmek benyújtását.
1) Elektronikus ügyintézésre kötelezettek, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval rendelkező ügyfelek a kérelmeket e-papíron tudják benyújtani.
Az e-papíron benyújtott kérelmek esetén ahhoz, hogy a kérelem benyújtottnak legyen tekinthető, mindenképpen szükséges:
- a tárgymezőben feltüntetni a kérelemmel érintett ügyfél nevét, születési dátumát és tervezett lakóhelyét/szálláshelyét (település megjelölésével),
- mellékletként benyújtani a 25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatványt,
- mellékelni a díj befizetéséről szóló igazolást,
- csatolni a meghatalmazást.
Díj befizetése átutalással történhet. Ebben az esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:
- kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és
- VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].
A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006
Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.
A hiányosan benyújtott kérelmeket vagy nem beazonosítható módon végrehajtott befizetéseket a Főigazgatóság – az Enterhungary felületen benyújtott kérelmekkel azonos módon – nem tudja benyújtott kérelemként figyelembe venni.
2) Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval nem rendelkező ügyfelek kérelmeiket személyesen is benyújthatják.
A fennálló helyzetre tekintettel 2023. december 28-án és december 29-én a Főigazgatóság nyitva lévő ügyfélszolgálatain meghosszabbított ügyfélfogadási idővel várjuk azon ügyfeleinket, akik kérelmeiket nem tudják e-papíron benyújtani, vagy nem kívánják megvárni az üzemzavar elhárítását. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségei az alábbi linken vagy a Főigazgatóság honlapján a Kapcsolat menüponton belül a Területi szervek elérhetőségei menüpontban ismerhetők meg:
http://oif.gov.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=175&Itemid=462&lang=hu#
Felhívjuk ugyanakkor a figyelmet, hogy a személyes ügyfélfogadásra a meghosszabbított nyitvatartási időben is csak korlátozott számban van lehetőség, emiatt elsődlegesen javasoljuk az e-papír szolgáltatás igénybe vételét.
Személyes kérelmezés esetén alábbiakat kell benyújtani:
- 25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatvány (ami elérhető többek között a Főigazgatóság honlapján, a www.oif.gov.hu oldalon az egyes kérelemtípusokra vonatkozó oldalakon),
- útlevél,
- díj befizetéséről szóló igazolás.
Díj befizetése átutalással vagy csekken történhet. Mindkét esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:
- kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és
- VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].
A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006
Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.
Felhívjuk a figyelmet, hogy számos kérelmet 2024. január 1. napját követően is be lehet nyújtani:
- okmány csere és pótlás kérelmek;
- lejáró ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolás meghosszabbítása;
- bevándorlási engedély okmány érvényességének hosszabbítása;
- EGT állampolgárok regisztrációs igazolás és állandó tartózkodási kártya kiadás iránti kérelme;
- EGT állampolgár családtagjainak tartózkodási kártya és huzamos tartózkodási kártya kiadása és meghosszabbítása iránti kérelme.
Emellett lehetőség lesz a 2023. december 31-ig benyújtott elektronikus kérelmek esetében a biometrikus adatok felvételére is.
A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.
ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG