-
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
BEVÁNDORLÁSI ÉS ÁLLAMPOLGÁRSÁGI HIVATAL Pályázati útmutató a 106-MF-19758/2006. sz. pályázati felhíváshoz
TARTALOMJEGYZÉK I. AZ EURÓPAI MENEKÜLTÜGYI ALAP.
I. AZ EURÓPAI MENEKÜLTÜGYI ALAP A 2005. évi program folytatásaként az Európai Menekültügyi Alap Nemzeti Felelős Hatósága, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal (a továbbiakban: felelős hatóság) új pályázati felhívást jelentetett meg a menedékkérők, befogadottak, elismert menekültek, befogadását, integrációját és önkéntes hazatérését célzó projektek végrehajtására. A 2006. évre allokált támogatás összege 881.036,39 euró. A pályázható legmagasabb támogatási összeg 20.000 euró. Az Alap a továbbiakban is társfinanszírozás elve alapján működik, azaz a pályázóknak a projekt tervezett összköltségvetésének a 25%-át más – saját, állami, vagy uniós – forrásból kell biztosítania. Az Alap a – a korábbi évhez hasonlóan – a következő területeken használható fel: a) befogadási feltételekkel és a menekültügyi eljárással kapcsolatos támogatható fellépések, I.2. A 2006-os program célkitűzései és prioritásai Az egyes területeket, fellépéseket érintően a projekteknek az alábbi prioritások egyikét kell megcéloznia: - Befogadási rendszerek minőségfejlesztése: - a befogadó állomáson elhelyezettek teljes ellátása, figyelemmel a muszlim és hindu étkezési szokásokra (hideg/meleg étkezés biztosítása beszállítással vagy helyi főzéssel); Az Alap forrásait csak a fent említett célcsoportokra és célokra lehet fordítani. Egyéb célú felhasználás esetén a pénzeszközök visszafizetése a projektet megvalósító felet közvetlenül terheli, illetve a fentiektől eltérő tevékenységre irányuló pályázati anyag elutasításra kerül. - 1997. évi CXXXIX. törvény a menedékjogról A pályázónak a pályázat végrehajtásakor az alábbi jogszabályokra is figyelemmel kell lennie: - a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. tv., II. Alkalmassági feltételek Az alábbiakban a pályázat benyújtásának, elbírálásának és a projektek megvalósításának szabályainak részletei olvashatók: A pályázati feltételek az alábbiakra vonatkoznak: - a pályázó szervezetekre, II.1. A pályázók alkalmassága: ki pályázhat? a) Non-profit szervezet: b) Költségvetési szerv és intézménye c) Gazdasági társaságok A gazdasági társaságok által végrehajtott projekteknek azonban non-profit jellegűeknek kell lenniük, azaz a projekt bevételei nem haladhatják meg annak kiadásait, illetve a pályázónak meg kell felelnie a gazdasági társaságokról szóló 1997. évi CXLIV. tv.-ben az adott társasági formával szemben támasztott követelményeknek. - Önkéntesen létesültek. Ez azt jelenti, hogy önkéntes alapon alakulnak, és általában az önkéntes részvételre is épülnek. Non-profit státuszukat bizonyítaniuk kell. (1) A pályázó szervezet, illetve a civil szervezet a) akkor pályázhat, ha az illetékes bíróság általi nyilvántartásba vétele és a pályázat beadási határideje között legalább hat hónap eltelt, (2) Nem pályázhatnak azok a szervezetek, amelyek: a) csődbe mentek vagy felszámolás alatt állnak, csődbiztos felügyeli tevékenységüket, hitelezői egyezséget kötöttek, tevékenységüket szüneteltetik, illetve erre irányuló eljárást kezdeményeztek velük szemben, vagy a vonatkozó hazai jogszabályok szerint bármilyen, ezeknek megfelelő helyzetben vannak; A részvételből szintén kizárhatók azok a pályázók: g) akiknél a pályázat benyújtásának idején összeférhetetlenség állt fenn; továbbá II.2. A projektek alkalmassági feltételei II.2.1. Alapelvek és kiválasztási kritériumok a) átláthatóság technikai (formai): szakmai (tartalmi): pénzügyi: b) költséghatékonyság A ráfordításoknak és a programtervvel érintett személyek számának arányban kell lenniük. Minden költséget a projekt előzetes költségvetésében előre kell tervezni. A költségeknek ésszerűeknek és a hatékony és eredményes pénzgazdálkodás alapelveivel, különösen az értékarányosság és a költséghatékonyság elvével összeegyeztethetőnek kell lenniük. c) megfelelőség A programtervnek összhangban kell lennie a jelenlegi – a célcsoportokat érintő – nemzeti körülményekkel valamint az ebből adódó követelményekkel. d) megvalósíthatóság A projekteknek megvalósíthatónak kell lenniük, vagyis a projekt személyzetének megfelelő gyakorlattal és kellő mennyiségű szerzett tapasztalattal kell rendelkeznie, valamint a pályázónak átlátható, piaci feltételeknek megfelelő és értékarányos költségvetéssel kell rendelkeznie, amelyhez megfelelő önrész társul. A projekteknek megfelelő és tartható ütemtervvel kell rendelkeznie. Az elbírálás során további fontos szempont a projekt eredményeinek fenntarthatósága, ezen felül hogy a programterv megvalósítása minőségi fejlesztést jelentsen, vagy annak irányába mutasson az adott területen. e) komplementer jelleg Szintén fontos kiválasztási szempont, hogy a programterv milyen mértékben egészít ki más, uniós alapból támogatott, illetve a nemzeti törekvéseket megvalósító programokat, valamint a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal és annak befogadó állomásainak tevékenységeit. A programterv összköltségvetéséhez viszonyítva a személyi költségek aránya az 50%-ot, a vállalkozói díjak aránya pedig a 30%-ot nem haladhatja meg. A személyi költségek és a vállalkozói díjak aránya összesen nem lehet több, mint az összköltségvetés 70%-a. (Kivételeket lásd I.2. pont alatt az egyes pályázható tevékenységeknél!) A nyertes projektek várható kezdési időpontja: 2007. január 1. A nyertes projektek legkésőbbi lehetséges befejezési időpontja: 2007. december 31. A végrehajtási jelentésekre, valamint a projekt szinten jóváhagyható kiadásokra és költségekre vonatkozó szabályokat a 2006/399/EK bizottsági határozat tartalmazza. Az alábbiakban felsoroltak nem tartalmazzák teljes körűen az ide vonatkozó szabályokat, csupán a fontosabb tudnivalók kerültek kiemelésre. III.1. általános szabályok – projekt szinten jóváhagyható kiadások: a) a költségeknek közvetlenül a 2004/904/EK határozat 4. Cikkében meghatározott célkitűzésekhez kell kapcsolódniuk, valamint a 5-7. Cikkében meghatározott intézkedésekre kell vonatkozniuk. III.2. Projekt szinten jóváhagyható közvetlen költségek a) személyi költségek: Jóváhagyhatók a projekthez rendelt személyzethez kapcsolódó, a munkáltató által fizetett járulékokkal megnövelt tényleges munkabéreknek megfelelő, továbbá az egyéb, javadalmazással kapcsolatos költségek. A személyzeti költségek nem haladhatják meg a kedvezményezett által általában kifizetett munkabéreket és egyéb munkáltatói költségeket, illetve az adott piacon alkalmazott leggazdaságosabb mértéket. Mindazonáltal az Európai Menekültügyi Alapból történő közös finanszírozásban részesülő tevékenységekből eredő illetékek, adók, illetve költségek (különösen a közvetlen adók és a munkabérek utáni társadalombiztosítási járulékok) csak akkor minősülhetnek jóváhagyható költségeknek, ha azokat ténylegesen és véglegesen a támogatás kedvezményezettje viseli. Ezen költségek csak a projektre fordított tényleges munkaidő arányában hagyhatók jóvá. b) a projekt személyzetének utazási és ellátási költségei: Az útiköltségek a ténylegesen felmerült költségek alapján hagyhatók jóvá. c) új berendezések vásárlása: Berendezések beszerzése esetén általában a haszonbérleti konstrukció részesül előnyben. Nagy értékű tárgyi eszközök esetén csak a projekt időtartamára eső amortizációs összeg számolható el. Kis értékű tárgyi eszközök, illetve rendkívül gyors amortizáció esetén a vásárlási értékek is jóváhagyhatók. Az új felszerelés vásárlásának költségei akkor hagyhatók jóvá, ha azok megfelelnek a szokásos piaci költségeknek és az adott tételeket a kedvezményezettre alkalmazandó adózási és könyvviteli szabályoknak megfelelően leírják. d) alvállalkozókkal kapcsolatos kiadások: Az ennél szigorúbb nemzeti szabályok alkalmazásának sérelme nélkül a következő alvállalkozói szerződésekkel kapcsolatos kiadások nem hagyhatók jóvá az Európai Menekültügyi Alapból történő közös finanszírozásra: Az alvállalkozó által ellátott tevékenység azonban az össztevékenység 30%-át nem haladhatja meg, illetve az alvállalkozó a fő kedvezményezett felé személyzeti költségeket nem számolhat el. e) pénzügyi költségek: f) bankszámla-vezetési költségek: g) szakértői díjak: jogi tanácsadás költségei, közjegyzői díjak, műszaki vagy pénzügyi szakértői költségek, könyvelési vagy könyvvizsgálói költségek, értékbecslő, közbeszerzési szakértő stb.: h) természetbeni juttatások: itt kell feltüntetni minden olyan költséget, amelyet önkéntes alapon biztosít a pályázó, ezért támogatást nem igényel rá, de emeli a projekt értékét. Ugyancsak itt kell kimutatni a nem elszámolható, de közvetlenül felmerülő költségeket is (pl. új tárgyi eszközök beszerzésének nem elszámolható része), ez utóbbi költségeket meg kell jeleníteni a saját forrás nem elszámolható költségeinél is (A/3 adatlap) i) rezsi költségek: ezen költségek nem haladhatják meg a közvetlen költségek 7%-át. Ide kell sorolni pl. víz, fűtés, villany, irodaszerek, nem megosztható telefonvonal stb. IV. A PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSE, A NYERTESEK KIVÁLASZTÁSA A pályázatokat egy független értékelő bizottság formailag ellenőrzi és bírálja el. A pályázatok értékelése az alábbi főbb elemekből áll: A pályázat azon követelményeinek vizsgálata történik e szakaszban, amelyek nem teljesítése a pályázat érdemi vizsgálat nélküli elutasítását vonják maguk után. Ezen okok az alábbiak: IV.2 A technikai (formai megfelelőség) szempontból való megfelelés értékelése Ennél a pontnál az értékelők azt vizsgálják, hogy a pályázók a pályázati űrlapokat megfelelően kitöltötték-e, illetve egyéb dokumentumokat csatolták-e. A pályázat tartalmi értékelésére csak akkor kerülhet sor, ha a pályázat hiánytalannak, illetve az esetleges hiányosságok ellenére értékelhetőnek tekinthető. Hiánypótlásra a Pályázati Útmutatóban foglaltak, illetve az Értékelő Bizottság ügyrendjében foglaltak szerint van lehetőség. IV.3. A pályázat szakmai értékelése A szakmai szempontok értékelése során különös figyelmet kap annak értékelése, hogy a projekt megfelel-e az Európai Menekültügyi Alap céljainak. A bizottság külön vizsgálja a projektek innovatív voltát, ezzel együtt a jelen körülményeknek, így a közzétett stratégiai céloknak (ld. I.2. pont) való megfelelőséget, a tervezett tevékenységek szakmai megalapozottságát. További szempont, hogy a célcsoportok megfelelően megválasztottak-e, a tervezett tevékenységek mennyiben felelnek meg a célcsoport igényeinek, mennyire átlátható és logikusan felépített a projekt. IV.4. A pályázat pénzügyi értékelésének szempontrendszere A pénzügyi szempontok megfelelősége magába foglalja a projektirányítás és –végrehajtás rendszerének operatív szempontból való vizsgálatát (pl. mennyiben alkalmasak a tervezett tevékenységek a projekt végrehajtására), az előírt mértékű saját forrás meglétét és igazoltságát, valamint a beállított költségek (személyi és tárgyi) egymáshoz viszonyított arányának értékelését. A bizottság vizsgálja továbbá, hogy az esetlegesen feltüntetett eszközbeszerzések mennyiben szolgálják a projekt céljának megvalósítását, illetve a gazdaságosság, a költséghatékonyság és a megvalósíthatóság elveit. A pályázat érdemi vizsgálata nem folytatható és a pályázatot el kell utasítani, ha: Technikai vizsgálat: Szakmai vizsgálat: Pénzügyi vizsgálat: A pályázatok értékelése során a projekteket az értékelő bizottság a fenti szempontrendszer, valamint az alább ismertetett pontrendszer alapján pontozza. A pontrendszer a három, I.1. pontnál megjelölt felhasználási területen belül beérkezett pályázatok közötti súlyozásra szolgál. Azonos projekthelyszínen azonos tevékenységi kört ellátó projektek közötti döntést segíti. A nyertes projektek a legtöbb pontszámot elért pályázatok közül kerülnek ki. Az elérhető alappontszám 60 pont (ld.1 táblázat). Ugyanazon felhasználási területen belül azonos pontszámot elért, támogatható pályázatok esetében külön pontszámok elérésével (ld. 1/A táblázat) kell a támogatható pályázatot kiválasztani. A megszerezhető pontszámok értékelési szempontok szerinti megoszlása: - technikai szempontok: 8%
Az értékelési táblázatban az egyes kritériumok mellett megadott pontszám az adható legmagasabb pontszám. Az átutalt részletek kedvezményezettek számára történő kifizetésének ütemezéséről – a végrehajtás folyamatának megfelelően – a felelős hatóság (BÁH) dönt. VI. ELLENŐRZÉS ÉS ADATSZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG VI.1. Az Európai Bizottság ellenőrzési tevékenysége A Bizottság az Európai Közösségek általános költségvetésének végrehajtására vonatkozó felelőssége körében gondoskodik arról, hogy a tagállamok akadálytalanul működő ügyviteli és ellenőrzési rendszerekkel rendelkezzenek a közösségi alapok hatékony és pontos felhasználásának biztosítása érdekében. Ebből a célból a Bizottság tisztviselői és alkalmazottai a tagállamokkal egyetértésben kialakított intézkedésekkel összhangban helyszíni ellenőrzéseket végeznek, beleértve a mintavétel útján történő ellenőrzést, az Alap által támogatott tevékenységek, illetve az ügyviteli és ellenőrzési rendszerek tekintetében úgy, hogy az ellenőrzésről legalább egy munkanappal korábban értesítést küldenek. A Bizottság egy vagy több tranzakció pontosságának igazolása érdekében az érintett tagállamot helyszíni ellenőrzés elvégzésére is felszólíthatja. VI.2. A felelős hatóság ellenőrző tevékenysége Elsősorban a tagállamok tartoznak felelősséggel a programok pénzügyi ellenőrzéséért. Ebből a célból a BÁH folyamatosan a helyszínen ellenőrzi mind a projektek gyakorlati végrehajtását, mind pedig a pénzügyi műveletek és nyilvántartások szabályszerűségét. Ennek érdekében intézkedései – többek között – felölelik: - a szabálytalanságok megelőzését, feltárását és kiigazítását, ezekről tájékoztatás nyújtását a Bizottság részére, A kedvezményezettnek biztosítania kell annak lehetőségét, hogy a projekttel kapcsolatos dokumentumokat, illetve a projekt megvalósításának a helyszínét a felelős hatóság tanulmányozhassa, illetve vizsgálhassa. VI.3. Adatszolgáltatási kötelezettség A kedvezményezettet adatszolgáltatási kötelezettség terheli a projekt végrehajtását érintő valamennyi tevékenységgel, a közreműködő partnerekkel, alvállalkozókkal és pénzügyi műveletekkel kapcsolatosan a felelős hatóság felé. Továbbá az adatszolgáltatási kötelezettség kiterjed az ellátottakra (ill. célcsoportra) is a Támogatási Megállapodásnak megfelelően. A nyilvánosság biztosítása érdekében a kedvezményezettnek a felelős hatósággal együtt kell működnie annak láthatóvá tételében, hogy a projekt az Európai Menekültügyi Alap hozzájárulásával valósult meg. VII.1.Csatolandó dokumentumok: A/0. melléklet Tartalomjegyzék A/1. melléklet Pályázati Űrlap A/2. melléklet Cselekvési ütemterv és pénzügyi ütemterv, A/3. melléklet Részletes költségvetés (A/3/1, A/3/2, A/3/3) A/4. melléklet Önéletrajzok, A/5. melléklet Alapító okirat, A/6. melléklet Szervezeti és működési szabályzat (amennyiben a pályázó rendelkezik ilyen okirattal), A/7. melléklet Nyilvántartásba vételről szóló bírósági határozat, A/8. melléklet Aláírási címpéldány, aláírási jogosultságot bizonyító egyéb okirat, A/9. melléklet 30 napnál nem régebbi APEH igazolás a köztartozásokról, A/10. melléklet Bankszámla-kivonat vagy banki igazolás, A/11. melléklet Saját erő meglétét bizonyító egyéb dokumentumok (pl. más támogatási szerződés), A/12. melléklet A szervezet éves beszámolója és éves mérlege a kötelező mellékletekkel együtt, A/13. melléklet 60 napnál nem régebbi cégkivonat, illetve más, a működés jogszerűségét igazoló okirat, A/14. melléklet Felelősségi nyilatkozat, A/15. melléklet Kapcsolattartó(k) kijelöléséről szóló nyilatkozat, A/16. melléklet Nyilatkozat az önerő meglétéről és annak forrásáról
Épület belső felújítása, illetve átalakítása esetén: A/17. melléklet Az épület bérbeadójának írásos hozzájárulása, valamint az ingatlan ingatlan-nyilvántartási tulajdoni lapjáról kiállított szemle Épület külső felújítása, homlokzatváltás, területbővítés és funkcióváltás estén: A/18. melléklet Építésügyi hatósági engedély, Ingatlan bérlése esetén: A/19. melléklet előszerződés/szerződés, amelyben a felek rögzítik, hogy a megállapodás abban az esetben hatályos, amennyiben a leendő bérlő pályázata sikerrel szerepel a jelenlegi pályázati kiíráson. A pályázó által kiállított hitelesített másolat esetén a másolatot „az eredetivel mindenben megegyező” megjegyzéssel, dátummal és cégszerű aláírással kell ellátni. Felhívjuk a figyelmet, hogy az A/5, A/7, A/8, A/9, A/13 melléklet csatolása az alvállalkozókra is vonatkozik. VII.2. A pályázatok benyújtásának módja A pályázóknak a pályázatokat lezárt borítékban, személyesen vagy tértivevényes küldeményként kell az alábbi címre eljuttatniuk: Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal A borítékon az alábbi adatokat kell feltüntetni: - a pályázó szervezet neve és címe, A pályázatokat A4-es papírra szövegszerkesztővel vagy írógéppel, Times New Roman 12 vagy Arial 11 betűtípussal és 1,5 sorközzel kell megírni, illetve kinyomtatni. Kézzel írott pályázatot nem fogadunk el. A pályázati anyagot elektronikusan (CD-n, vagy floppy-n) is mellékelni kell. VII.3. A pályázatok benyújtásának határideje: A pályázatok beérkezésének végső határideje 2006. december 15. 13.00. óra VII.4. A pályázatok felnyitásának rendje A pályázatok beérkezési határidejét követően a pályázati anyagokat tartalmazó zárt borítékokat az Értékelő Bizottság jelenlétében felnyitják. A borítékbontás a transzparencia elvének megfelelően nyilvános, azon minden pályázó részt vehet. Az eljárás helye: Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal A borítékbontás ideje: 2006. december 18. 09.00. óra VII.5. A pályázók értesítése a pályázatértékelés eredményéről A pályázókat a pályázatértékelés eredményéről a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal írásban értesíti támogató és elutasító döntés esetén egyaránt. (06-1) 463-9197, Budapest, 2006. november |
GYERMEK képzőművészeti alkotó PÁLYÁZAT
Minden évben június 20-án a Nemzetközi Menekültnap alkalmából a világon mindenütt tisztelgünk a hazájukból elmenekültek határtalan lelkiereje és bátorsága előtt. A tiszteletadásnak e napját számtalan módon ünneplik világszerte. Az Európai Unió által létrehozott Európai Menekültügyi Alap, valamint a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, a Nemzedékek Biztonságáért - Közhasznú - Alapítvánnyal együttműködve országos gyermek képzőművészeti versenyt hirdet az általános iskolák alsó- és felső tagozatosainak számára, és ezzel ünnepli a már hazánkban is hagyománnyá vált Nemzetközi Menekültnapot.
A pályázat két kategóriában kerül kiírásra:
I. kategória: 7-10 éves korosztály (1-4. osztály)
II. kategória: 11-14 éves korosztály (5-8. osztály)
A pályázat témái:
1. „Otthont nyújtunk Neked, befogadunk”
2. „Tegyünk meg mindent, hogy közénk tartozhass”
3. „Esély egy mosolyért”
Pályamunkák elkészítésének módja:
- Rajz, festmény – színes ceruza, filctoll, vízfesték, tempera, olajfesték, zsírkréta, pasztell kréta, szén használatával
- Kisplasztika, dombormű – agyag, gipsz felhasználásával, fafaragással
- Textilkép – szövéssel, hímzéssel, selyemfestéssel
A pályamunkák beérkezésének határideje: 2007. május 21.
A pályamunkákat a következő címekre kell beküldeni:
1.Budapest és Pest Megye területéhez tartozó iskolákból:
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Budapesti és Pest Megyei Regionális Igazgatóság 1117 Budapest, Budafoki út 60.
2.Hajdú-Bihar Megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye és Jász-Nagykun-Szolnok Megye területéhez tartozó iskolákból:
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Észak-alföldi Regionális Igazgatóság 4034 Debrecen, Sámsoni út 149.
3.Borsod-Abaúj-Zemplén Megye, Heves Megye és Nógrád Megye területéhez tartozó iskolákból:
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság 3525 Miskolc, Kazinczy u. 32.
4.Bács-Kiskun Megye, Békés Megye és Csongrád Megye területéhez tartozó iskolákból:
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Dél-alföldi Regionális Igazgatóság 6724 Szeged, Londoni körút 15.
5.Baranya Megye, Somogy Megye és Tolna Megye területéhez tartozó iskolákból:
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság 7602 Pécs, Csend u. 3.
6.Fejér Megye, Komárom-Esztergom Megye és Veszprém Megye területéhez tartozó iskolákból:
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság 8000 Székesfehérvár, Arany János u. 10.
7.Győr-Moson-Sopron Megye, Vas Megye és Zala Megye területéhez tartozó iskolákból:
Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság 9026 Győr, Szövetség u. 15-17.
A pályamunkák benyújtásának, elbírálásának feltételei:
- A benyújtott alkotások hátoldalán (alján, illetve egyéb semleges területen), valamint a pályamunkát tartalmazó borítékon (csomagoláson) fel kell tüntetni a készítő nevét, iskoláját, a kategória számát és a rajz témáját.
- Az elbírálásban a nem szabad kézzel készített pályaművek nem vesznek részt. Ez alól kivételt képez a szövéssel készült munka.
- Az értékelés a mondanivaló mélysége, valamint az alkotás esztétikuma szerint történik.
- A pályaművek értékelése kétfordulós: az első forduló régiószintű, a második forduló országos szintű.
Régiószinten az általános iskolákból beküldött összes munkát egy független szakmai tagokból álló zsűri értékeli. A meghirdetett kategóriák első három helyezettjét a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal regionális igazgatóságai díjazásban részesítik, valamint a díjazott pályaműveket megküldik a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnak országos értékelésre.
Az értékelés határideje:
- régiószinten: 2007. május 25. -
országos szinten: 2007. június 5.
Régiószintű díjazás (kategóriánként):
Az I-III. helyezettek értékes könyvutalványban részesülnek.
A régiókból a Hivatalba érkezett immár legjobb munkákat országos szinten kategóriánként ismét értékelik és díjazásban részesítik. A szakmai zsűri döntése alapján különdíjak odaítélésére is van lehetőség.
Országos szintű díjazás (kategóriánként):
Az országos díjátadó ünnepséget a benyújtott pályamunkákból összeállított kiállítás keretében tartjuk.
Időpontja: 2007. június 12.
Az I-III. helyezettek és a különdíjban részesülők 1 hetes nyári táborozáson vesznek részt.
Helye: Miskolc – alkotótábor neves művészek közreműködésével
Időpontja: 2007. július 16-23. A IV-VI. helyezettek könyvutalványban részesülnek.
Országos szinten, a kategóriák első helyezettjeinek iskolái könyvutalványt kapnak.
Az értékelést követően a legjobb pályamunkák a Hivatal igazgatóságain kerülnek kiállításra.
Budapest, 2007. április
Háttér-információk pedagógusoknak, tanulóknak
A történelem folyamán a háborúskodások és az ellenségeskedések miatt az embereknek gyakran kellett és kell ma is elhagyniuk otthonukat azért, hogy máshol keressenek menedéket.
2006-ban világszerte több mint 20 millió ember kényszerült arra, hogy elhagyja hazáját, mert ott faji, vallási, nemzetiségi okok, politikai nézeteik, vagy egy bizonyos társadalmi csoporthoz való tartozásuk miatt üldöztetést szenvedtek el. Őket nevezzük menekülteknek. Védelmük és a róluk való gondoskodás minden állam feladata és felelőssége. Az Európai Menekültügyi Alap az Európai Unió azon célkitűzésének elérését segíti, hogy létrehozzon egy, a szabadság, biztonság és igazságosság elvére épülő területet azok részére, akik körülményeik miatt törvényesen keresnek védelmet az Európai Unióban. Az Európai Menekültügyi Alap elősegíti a tagállamok közötti szolidaritást és támogatja a menedékkérők, menekültek és hontalanok fogadására tett erőfeszítéseket, csakúgy, mint a tagállamok azon akcióit, melyek a menekültek társadalmi és gazdasági beilleszkedését mozdítják elő. Segítséget nyújt a menedékkérőknek, menekülteknek és hontalanoknak, hogy megalapozott döntésük alapján elhagyják az Európai Unió területét és hazatérjenek, ha így kívánják. A rajzpályázat témái ezért arra serkentik a gyerekeket, hogy átérezve a menekültek helyzetét közösen gondolkodjanak arról, mit tehetnek az Európai Unió állampolgárai azért, hogy a menekültek számára oltalmat nyújtsanak, illetve miként segíthetik új életük kezdetét Európában.
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal pályázatot hirdet az Európai Menekültügyi Alap 2006. évi programjának keretében a lekötetlen források felhasználására
1. Közzététel hivatkozási száma 106-MF-7030/2007
2. Célzott területek és pályázati témakörök, földrajzi terület és a program időtartama
Az Európai Menekültügyi Alapból származó pénzeszközök az alábbi területeken használhatók fel:
- menedékkérők, befogadottak, menekültek elhelyezési (befogadási) körülményeinek kialakítása, fejlesztése, illetve menekültügyi eljárással kapcsolatos fellépések,
- menekültek és befogadottak integrációja,
- menekültek, elutasított menedékkérők vagy befogadottak önkéntes hazatelepülésének támogatása.
A fenti területeken belül a pályázati anyagok az alábbi témakörökben nyújthatók be:
B) INTEGRÁCIÓ
- menekülteket befogadó állomáson elhelyezett nagykorú személyek és tanköteles korú gyermekek részére magyar nyelvi felkészítő tanfolyam szervezése és lebonyolítása, illetve – kiegészítő jelleggel – szociális asszisztensi feladatok ellátása
- menekülteket befogadó állomáson elhelyezett személyek befogadó állomáson belüli foglalkoztatása
- lakhatási támogatás nyújtása és a menekültek lakhatásának ingatlanok bérbevétele útján történő elősegítése
Tevékenységi terület: Magyarország – Bicske, Debrecen, Békéscsaba
A projektek időtartama: 2007. június 15 – 2007. december 31.
3. A pályázat benyújtása
A pályázók önállóan, de mással társulva is nyújthatnak be pályázatot. Egy szervezet több pályázatot is benyújthat, illetve többen partnerként vehetnek részt, azonban a pályázatok között átfedés nem lehetséges.
4. A pályázatok beérkezési határideje
2007. május 25. 12.00 óra
A határidő után beérkező pályázatok érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerülnek. A nyertes pályázatok várható kihirdetése: 2007. június 1.
5. További információ
A pályázattal kapcsolatos további részletek a Pályázati Útmutatóban találhatók, amely a jelen pályázati felhívás szövegével és a pályázati űrlapokkal együtt a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal honlapján (www.bevandorlas.hu) olvasható és tölthető le.
Telefonon felvilágosítás az alábbi számokon kapható:
(06-1) 463-9184,
(06-1) 463-4864
A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal az Európai Menekültügyi Alap 2007. évi programja keretében esszéíró pályázatot hirdet „Menekültügy középiskolás szemmel” címmel.
Részletek:
Menekültügy középiskolás szemmel - esszéíró pályázat
Pályázati felhívás 106-MF-12447/2007
Pályázati útmutató 106-MF-12447/2007
Mellékletek a 106-MF-12447/2007 sz. pályázati felhíváshoz
EMA 2006. évi lekötetlen forrásaira elkészített pályázati felhívás - 106-MF-7030/2007
Pályázati útmutató a 106-MF-7030/2007 pályázati felhíváshoz
Mellékletek a 106-MF-7030/2007 pályázati felhíváshoz
Gyermekrajz pályázati kiírás 2007
Pályázati útmutató a 106-MF-19758/2006 sz. pályázati felhíváshoz
Mellékletek a 106-MF-19758/2006 sz. pályázati felhíváshoz
Pályázati felhívás az Európai Menekültügyi Alap 2006. évi programjának keretében
Ajánlattételi felhívás értesítése (EMA)
III. Pályázati felhívás az Európai Menekültügyi Alap 2004-2005. évi programjának keretében
Ajánlattételi felhívás az Európai Menekültügy Alap láthatóságának biztosítására
II. Pályázati felhívás az Európai Menekültügyi Alap 2004-2005. évi programjának keretében
Pályázati felhívás az Európai Menekültügyi Alap 2004-2005. évi programjának keretében
EMA 2005-2006 évi pályázati felhívás
Pályázati útmutató a 106-EMA-14667/05. sz. pályázati felhíváshoz
Mellékletek a 106-EMA-14667/05. sz. pályázati felhíváshoz
Korrekció a 106-EMA-14667/05. sz. pályázati felhívás Pályázati útmutatójához
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.