Cikkek (360)

Cikkek

 

OIFlogo

 

 The National Directorate-General for Alien Policing (hereinafter: NDGAP) a public body providing electronic administration under Act CCXXII of 2015 on the General Rules of Electronic Administration and Trust Services (Paragraph 17 a) of Article 1). It means that every client may contact the NDGAP via electronic administration platform.

 

The e-paper service is a free messaging application with authentication to link the applicants having Client Gateway access (Ügyfélkapu) with the relevant public institutions, including NDGAP electronically through internet connection. The e-Paper service is accessible through Central Identification Agent, at https://epapir.gov.hu.

E-paper service can be used to make a complaint, announcements of public interest and submit public information requests.

 

However we wish to emphasize, that through e-paper portal you cannot apply for asylum /residence permit or add missing documents to resolve discrepancies of an ongoing procedure.

 

In order to electronically request residence permit, settlement permit, official endorsement of invitation letter, registration certificate, residence card or permanent residence card you are kindly advised to use https://enterhungary.gov.hu website instead.

 

The e-paper service is NOT designed to book a time slot for a personal appointment at the client’s office either. To this end, please choose the „appointment booking” option on the main page of NDGAP’s website (https://bevandorlas.hu).

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

OIFlogo

 

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 1.§ 17. a) pontjára tekintettel elektronikus ügyintézést biztosító szerv. A Főigazgatóság a gyors és hatékony ügyintézés érdekében, a jogszabályban kötelezően meghatározottakon túl, egyes ügytípusok tekintetében biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét az Enter Hungary felületen (https://enterhungary.gov.hu/), amelyet egy rövid regisztrációt követően lehet előterjeszteni.

 

Kizárólag elektronikus úton terjeszthetőek elő – elektronikus regisztrálást követően az idegenrendészeti ügyindítási elektronikus felületen (Enter Hungary) – az alábbi 180 napon belül 90 napot meghaladó idejű tartózkodásra jogosító engedély iránti kérelmek és a szálláshely bejelentése:

-    a nemzeti tartózkodási kártya kiadása vagy meghosszabbítása iránti kérelem,

-    az EU tartózkodási kártya kiadása vagy meghosszabbítása iránti kérelem,

-    tartózkodási engedély meghosszabbítása iránti kérelem,

-    a tartózkodásra jogosító engedély cseréje, illetve pótlása iránti kérelem,

-    a hatósági bizonyítvány iránti kérelem,

-    a szálláshely bejelentése.

 

Az Enter Hungary online rendszeren keresztül is előterjeszthetők az alábbi kérelmek:

-    a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelem magyarországi benyújtás esetén (amennyiben a belföldi benyújtást a jogszabály lehetővé teszi),

-    a születés bejelentése,

-    az ideiglenes tartózkodási kártya kiadása vagy meghosszabbítása iránti kérelem,

-    a letelepedési engedély hosszabbítása iránti kérelem,

-    a bevándorlási engedély hosszabbítása iránti kérelem,

-    az EGT állampolgár családtagja tartózkodási kártyája kiadása, illetve meghosszabbítása iránti kérelem,

-    az állandó tartózkodási kártya, illetve huzamos tartózkodási kártya kiadása, illetve meghosszabbítása iránti kérelem

 

Jogi képviselő vagy jogi személy meghatalmazotti eljárása esetén kizárólag elektronikusan nyújthatók be a kérelmek, kivéve azon kérelmeket, amelyeket törvényi szabályozás alapján nem lehet elektronikus úton előterjeszteni (pl. külképviseleten indítható tartózkodási engedély és tartózkodási engedély átvételére jogosító vízum kiadása iránti kérelmek).

 

NEM terjeszthető elő kérelem elektronikus úton a külképviseleten történő benyújtás esetén. 

 

NEM kezdeményezhető tartózkodásra jogosító engedély kérelmezésére irányuló eljárás E-papír szolgáltatás igénybevételével!

 

Meghívólevél hatósági záradékolása iránti kérelmet, illetve látogatás célú tartózkodási engedély kérelmet 2023. január 1-től nem lehet benyújtani, ezek a kérelemtípusok megszűntek.

 

Az elektronikus kérelmezés menete:

· Regisztráció az Enter Hungary felületen;

· Adatok megadása;

· Kötelező mellékletek (pl. arcfénykép, formanyomtatvány, úti okmány) és alátámasztó dokumentumok feltöltése (tartózkodási cél, megélhetés, lakhatás, egészségbiztosítás, tovább- vagy visszautazás feltételei, stb.);

· Eljárási díj megfizetése (amennyiben jogszabály alapján szükséges).

 

Kérjük, hogy minden tartózkodásra jogosító engedély iránti kérelem előterjesztésekor vizsgálja meg, hogy az Ön esetében fennáll-e olyan ok, amely miatt mentesül a díjfizetés kötelezettsége alólAmennyiben az Enter Hungary felületen az eljárás díja nem kerül megfizetésre, azonban az ügyfél nem mentesül a díjfizetés alól, úgy a Főigazgatóság hiánypótlási tájékoztatást küld.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy ahol a jogszabály a személyes megjelenést kötelezővé teszi, az Enter Hungary használata nem mentesít a Főigazgatóság előtti személyes megjelenés kötelezettsége alól! 

 

Az EGT-állampolgár által benyújtott kérelem akkor minősül benyújtottnak, ha az eljárási díj megfizetése megtörtént és a kérelmező a következő dokumentumokat mellékelte az elektronikus kérelemhez:

a) útlevél azonosításra alkalmas oldala, vagy személyi igazolvány,

b) meghatalmazotti eljárás esetén meghatalmazás,

c) állandó tartózkodási kártya kiadása/hosszabbítása iránti kérelem esetén az ügyfél aláírás mintája.

 

A harmadik országbeli állampolgár tartózkodásra jogosító engedély iránti kérelme csak akkor minősül benyújtottnak, ha természetes személy ügyfél, vagy meghatalmazott képviselője:

a) Az elektronikus kérelemhez csatolta

1. az útlevél azonosításra alkalmas oldalát,

2. meghatalmazotti eljárás esetén meghatalmazást vagy kiemelt foglalkoztató részére adott egyoldalú hozzájáruló nyilatkozatot,

3. arcfényképet,

b) A kérelem díját lerótta, amennyiben az eljárás díjköteles,

c) A jogszabályban meghatározott esetekben a befogadásról szóló visszaigazolástól számított 15 napon belül a harmadik országbeli állampolgár megjelent az illetékes regionális igazgatóság előtt a személyazonosság igazolása, biometrikus adatok és aláírás minta felvételezése, valamint az okiratok elismerése céljából.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy az ügyfélszolgálaton történő személyes megjelenésre vonatkozó időpontfoglalásra a Főigazgatóság www.oif.gov.hu honlapjának főoldalán található „Időpontfoglalás” menüpont alatt van lehetőség. Az időpontfoglalás során a pontos személynév megadása illetve elektronikus úton előterjesztett kérelmek esetén azok Enter Hungary rendszerben szereplő számának feltüntetése kötelező. Az ettől eltérő foglalásokat a Főigazgatóság törli.

 

A Főigazgatóság az Enter Hungary rendszer útján fogadja be a tartózkodásra jogosító engedély iránti kérelmet, azonban lehetőség van arra is, hogy a befogadást megelőzően a Főigazgatóság az esetleges hiányzó iratok, adatok pótlására az ügyfél vagy meghatalmazottja részére felhívást küldjön. A tartózkodásra jogosító engedély iránti kérelem érkeztetését követően indul meg az eljárás, amely az általános szabályoknak megfelelően kerül lefolytatásra, melybe a hiánypótlás ideje nem számít bele.

A kapcsolattartásra az Enter Hungary rendszeren keresztül, a regisztráció során megadott e-mail címen keresztül kerül sor.

 

 

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

OIFlogo

 Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság ) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 1. § 17. a) pontjára tekintettel elektronikus ügyintézést biztosító szerv, mely alapján a Főigazgatóság a gyors és hatékony ügyintézés érdekében a jogszabályban kötelezően meghatározottakon túl egyes ügytípusok tekintetében biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét, melynek keretében lehetőség van a Főigazgatósággal a kapcsolatot E-papír szolgáltatás útján is felvenni.

 Az E-papír szolgáltatás egy ingyenes és hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, így a Főigazgatósággal is. Az E-papír szolgáltatás Központi Azonosítási Ügynökön keresztül, a https://epapir.gov.hu oldalon vehető igénybe.

 

Az E-papír szolgáltatás útján lehetőség van többek között panasz, közérdekű bejelentés vagy közérdekű adatigénylés előterjesztésére.

 

Felhívjuk a figyelmet ugyanakkor, hogy E-papír szolgáltatás útján NINCS lehetőség menekültügyi vagy tartózkodási jogosultsággal összefüggően idegenrendészeti engedélyügyi kérelem előterjesztésére sem hiánypótlás benyújtására.

 

Tartózkodási engedély vagy letelepedési engedély vagy a meghívólevél hatósági záradékolása, regisztrációs igazolás, tartózkodási kártya és állandó tartózkodási kártya iránti kérelem elektronikus úton történő előterjesztésére https://enterhungary.gov.hu/ oldalon van lehetőség.

Szintén NINCS lehetőség E-papír szolgáltatás útján időpontfoglalásra, az ügyfélszolgálaton történő személyes megjelenésre vonatkozó időpontfoglalásra a Főigazgatóság (www.bevandorlas.hu) honlapjának főoldalán található „Időpontfoglalás” linken van lehetőség.

 

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

Tájékoztató foglalkoztatók, valamint fogadó szervezetek részére

OIFlogo

 A harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény 86/J. § (4) bekezdés szerinti foglalkoztató vagy fogadó szervezet a munkavállalási, vállalaton belüli áthelyezési, az EU Kék Kártya valamint a családi együttélés célú tartózkodási engedély (kiadása vagy meghosszabbítása) iránti kérelmet – munkavállalója illetve a munkavállaló családtagjának előzetes írásos hozzájárulása esetén - 2019. január 1. napjától kizárólag elektronikus úton, az Enter Hungary rendszeren keresztül terjeszthet elő.

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 1.§ 17. a) pontjára tekintettel elektronikus ügyintézést biztosító szerv, mely alapján a 

Főigazgatóság a gyors és hatékony ügyintézés érdekében a jogszabályban kötelezően meghatározottakon túl egyes ügytípusok tekintetében biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Ennek érdekében került kialakításra az Enter Hungary felület, mely a https://enterhungary.gov.hu/ oldalon érhető el.

Az Enter Hungary rendszer használatához a foglalkoztatónak vagy fogadó szervezetnek regisztrálnia szükséges, amit a foglalkoztató vagy fogadó szervezet a Cégkapuján keresztül kezdeményezhet.

 

NEM kezdeményezhető tartózkodási engedély kérelmezésére irányuló eljárás E-papír szolgáltatás igénybevételével!

 

Az Enter Hungary rendszer használatához a foglalkoztatónak vagy fogadó szervezetnek regisztrálnia szükséges, amit a foglalkoztató vagy fogadó szervezet a Cégkapuján keresztül kezdeményezhet.

Az Enter Hungary rendszer segítségével lehetőség van a kérelem elbírálásához szükséges adatok megadására, valamint a szükséges mellékletek (arcfénykép, formanyomtatvány, úti okmány) és az azt alátámasztó dokumentumok feltöltésére (tartózkodási cél, megélhetés, lakhatás, egészségbiztosítás, tovább vagy visszautazás).

Az Enter Hungary rendszer lehetőséget biztosít az eljárási díj megfizetésére is, a díjfizetési kötelezettség teljesítése érdekében a rendszer az OTP Bank megfelelő oldalára irányít át. Kérjük, hogy minden tartózkodási engedély iránti kérelem előterjesztésekor vizsgálja meg, hogy az érintett munkavállaló esetében fennáll-e olyan ok, amely miatt mentesül a díjfizetés kötelezettsége alól. Amennyiben az Enter Hungary rendszer segítségével az eljárás díja nem kerül megfizetésre, azonban az kerül megállapításra, hogy a munkavállaló nem mentesül a díjfizetés alól, a Főigazgatóság hiánypótlási tájékoztatást küld.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az elektronikus rendszer használata nem mentesíti a munkavállalót,  illetve a családtagot a Főigazgatóság előtti személyes megjelenés kötelezettsége alól!

A tartózkodási engedély iránti kérelem csak akkor minősül benyújtottak, ha azt a Főigazgatóság érkeztette, erről a rendszer az ügy iktatószámával  tájékoztatást küld.

A Főigazgatóságaz Enter Hungary rendszer útján fogadja be a tartózkodási engedély iránti kérelmet, azonban lehetőség van arra is, hogy a befogadást megelőzően a Főigazgatóság az esetleges hiányzó iratok, adatok pótlására a foglalkoztató vagy fogadó szervezet részére felhívást küldjön. A tartózkodási engedély iránti kérelem érkeztetését követően az eljárás az általános szabályoknak megfelelően kerül lefolytatásra.

A kapcsolattartásra az Enter Hungary rendszeren keresztül, a regisztráció során megadott e-mail címen keresztül kerül sor.

 

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

OIFlogo

Tisztelt Látogató!

 

A Főigazgatóság információátadási szabályzatát IDE KATTINTVA ismerheti meg.

 

Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

OIFlogo

 

Tisztelt Látogató!

 

A Főigazgatóság elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos tájékoztatóját IDE KATTINTVA találja.

 

Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

LOGO kicsi

 

 

 

Information on data protection

 

Dear Visitor,

 

Welcome to the official website of the National Directorate-General for Aliens Policing (hereinafter Directorate-General).

 
This  notice contains key data protection information [1]concerning the website.

 Please note that certain personal data are registered and stored by the Directorate -General while you are visiting the website.

 

The Directorate-General processes the personal data of visitors in full compliance with the legal provisions in force and takes organisational, technical and regulatory measures to ensure the enforcement of the relevant provisions and guarantee the security of personal data. The Directorate-General processes your personal data only to the extent necessary for the use of the services of the website taking into account the state of science and technology and the costs of implementation as well as the nature, scope, circumstances and purposes of data processing and with regard to the risk of varying probability and severity to the rights and freedom of natural persons, takes measures to process exclusively such personal data by default that are necessary to reach the certain objective.

 

Data that are obtained by the Directorate-General in connection with the use of the website not transferred to third parties with the exception of official request with purpose limitation defined by law.

 

Data that are processed by the Directorate-General in the context of visiting the website are available only to the staff of the Directorate-General to the extent necessary to perform their duties and to provide the required services, address your enquiries andobservations.

 

In connection with the maintenance of internet connection, the technical data of the computer you are using, browser and IP address are automatically generated in our IT system. Beyond the above, the Directorate-General stores data provided when you contact us via electronic mailing. Such data are for example the name, email address or other contact details that you  provide for us.

 

As a subject to GDPR you may read more information about exercising your rights of information, access to, erasure, rectification restriction, blocking, and about the right to data portability, as well as the related information and legal remedy information in the Information on data processing by clicking here and here.

 

You can submit questions or observations regarding the data processing of the Directorate-General  using the contact details below. Please note that the e-mail address Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. is only for receiving enquiries concerning data processing rights, and by using the contact details below it is not possible to initiate or conduct any substantive proceedings, in particular process pending cases, request information, etc.. If you wish to send a request to the Directorate-General for other matters, please visit the Contacts menu.

 

 

You may file a complaint or a notice concerning data processing here:

By mail: 1903 Budapest, Pf. 314.

On the phone: (+36 1) 463 9118

By email:  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Data Protection Officer: Pol. Lt. Col Dr. Gabriella Pálfy

National Directorate-General for Aliens Policing

 

 

National Directorate-General for Aliens Policing



[1] in line with Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation) and of Act CXII. of 2011. on the Right of Informational Self-Determination and Freedom of Information

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

OIFlogo

 

Tisztelt Látogató!

 

A Főigazgatóság adatkezelési tájékoztatóját IDE KATTINTVA találja.

 

Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

 

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK