-
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1. Az ajánlatkérő neve, címe: Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
1117 Budapest, Budafoki út 60.
2. A szervezet típusa:
a) állam és egyes szervezetek - Kbt. 22. § (1) bekezdés a)-c), g)─h) pontok;
b) helyi önkormányzat és költségvetési szervei (beleértve a helyi kisebbségi önkormányzatot, a települési önkormányzatok társulását, a területfejlesztési önkormányzati társulást, a helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szervet), valamint a megyei területfejlesztési tanács, a térségi fejlesztési tanács és a regionális fejlesztési tanács [Kbt. 22. § (1) bekezdés d) pont];
c) közjogi szervezet - Kbt. 22. § (1) bekezdés f), i)-k) pontok;
d) egyéb szervezet.
3. A közösségi értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzések száma és értéke (a Kbt. IV. fejezete):
4. A nemzeti értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzések száma és értéke (a Kbt. VI. fejezete):
5. Egyszerű közbeszerzési eljárások, illetve az egyszerű tervpályázati eljárások száma és értéke külön-külön (a Kbt. negyedik része):
6. A közbeszerzések összesítése az alábbi táblázatokba foglalva, külön-külön a Kbt. IV. és VI. fejezete szerint lefolytatott közbeszerzési eljárásokra vonatkozóan (az értékeket Ft-ban kifejezve), kivéve a 8-9. és 11. pontokban írt közbeszerzéseket:
Árubeszerzés
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | 5 | 147 821 000.- |
meghívásos | ||
gyorsított meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | ||
gyorsított tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
versenypárbeszéd | ||
Összes | 5. | 147.821.000.- |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
22420000-0 | Magyar | 1 | 58 910.000.- | 1 | 58 910.000.- |
22420000-0 | Magyar | 1 | 88 911 000.- | 1 | 88 911 000.- |
70210000-6 | Magyar | 1 | 101 675 400.- | 1 | 101 675 400.- |
70210000-6 | Magyar | 1 | 52 739 737.- | 1 | 52 739 737.- |
70210000-6 | Magyar | 1 | 59 645 295.- | 1 | 59 645 295.- |
Összes közbeszerzés | 5 | 147 821 000.- | 5 | 147 821 000.- |
Építési beruházás
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | 1 | 55 793 486.- |
meghívásos | 1 | 25 865 160.- |
gyorsított meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | 1 | 26 753 416.- |
gyorsított tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
versenypárbeszéd | ||
Összes | 3 | 108 412 062.- |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
45262700-8 | Magyar | 3 | 108 412 062 | 3 | 108 412 062 |
Összes közbeszerzés | 3 | 108 412 062 | 3 | 108 412 062 |
Építési koncesszió
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | ||
meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
versenypárbeszéd | ||
Összes |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
Összes közbeszerzés |
Szolgáltatás-megrendelés
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | 1 | 8 399 664.- |
meghívásos | ||
gyorsított meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | ||
gyorsított tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
versenypárbeszéd | ||
tervpályázat | ||
egyszerűsített (Kbt. 4. melléklete szerinti szolgáltatás) | ||
Összes | 1 | 8 399 664.- |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
74613000-9 | Magyar | 1 | 8 399 664.- | 1 | 8 399 664 .- |
Összes közbeszerzés | 1 | 8 399 664.- | 1 | 8 399 664 .- |
Szolgáltatási koncesszió
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | ||
meghívásos | ||
gyorsított meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | ||
gyorsított tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
versenypárbeszéd | ||
Összes |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
Összes közbeszerzés |
7. A tárgyalásos eljárások alapján megvalósított közbeszerzések összesítése az alábbi táblázatba foglalva, külön-külön a Kbt. IV. és VI. fejezete szerint lefolytatott közbeszerzési eljárásokra vonatkozóan (az értékeket Ft-ban kifejezve):
Árubeszerzés
Nyertes székhelye (ország) |
124. § (2) a) | 124. § (2) b) | 125. § (1) | 125. § (2) a) | ||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
Nyertes székhelye (ország) |
125. § (2) b) | 125. § (2) c) | 125. § (4) a) | 125. § (4) b) | 125. § (4) c) | |||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
Nyertes székhelye (ország) |
125. § (4) d) | 257. § (2) a)* | 257. § (2) b)* | 257. § (2) c)* | Összes | |||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
* A Kbt. IV. fejezete szerinti eljárásról készített táblázatban e részek értelemszerűen nem tölthetők ki.
Építési beruházás/Építési koncesszió
Nyertes székhelye (ország) |
124. § (2) a) | 124. § (2) b) | 124. § (2) c) | 125. § (1) | ||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
Nyertes székhelye (ország) |
125. § (2) a) | 125. § (2) b) | 125. § (2) c) | 125. § (3) a) | ||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
Nyertes székhelye (ország) |
125. § (3) b) | 139. § (2)* | 257. § (2) b)** | 257. § (2) c)** | Összes | |||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
*Csak építési koncesszió esetében.
** A Kbt. IV. fejezete szerinti eljárásról készített táblázatban e részek értelemszerűen nem tölthetők ki.
Szolgáltatás/Szolgáltatási koncesszió
Nyertes székhelye (ország) |
124. § (2) a) | 124. § (2) b) | 124. § (2) d) | 125. § (1) | ||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
Nyertes székhelye (ország) |
125. § (2) a) | 125. § (2) b) | 125. § (2) c) | 125. § (3) a) | 125. § (3) b) | |||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
Nyertes székhelye (ország) |
125. § (5) | 257. § (2) b)* | 257. § (2) c)* | 267. § (2)** | Összes | |||||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | Száma | Értéke | |
Összes közbeszerzés |
* A Kbt. IV. fejezete szerinti eljárásról készített táblázatban e részek értelemszerűen nem tölthetők ki.
** Csak szolgáltatási koncesszió esetében.
8. A WTO Közbeszerzési Megállapodás (GPA) hatálya alá nem tartozó, a közösségi értékhatárokat elérő vagy azt meghaladó értékű közbeszerzések száma, értéke:
9. A központosított közbeszerzési eljárásban beszerzett áruk/szolgáltatások értéke:
Garzon Bútor Zrt. | Bútorok | 19 656 509 | |
Orakó Ekler Zrt. | Salgó polc | 1 391 978 | |
Linea Bútor Stúdió | Bútorok | 1 296 120 | |
Bravogroup Rendszerház | Irodatechnikai berend. | 6 319 310 | |
ABP Ápisz Budapiért Zrt. | Irodaszerek, papírárúk | 67 823 793 | |
Allianz Hungária Rt. | Kötelező gk.feleősség. Bizt. | 4 040 404 | |
Porsche Hungaria | szgk.vásárlás | 42 695 070 | |
Mol Rt | Üzemanyag kenőanyag | 42 000 000 | |
Albakomp Rt. | 5 prtos switch | 11 657 | |
Danka Magyarrország | Toner és festékpatron | 3 067 048 | |
Bravogroup Rendszerház | Toner és festékpatron | 1 964 333 | |
Bravogroup Rendszerház | Toner és festékpatron | 1 834 223 | |
Bravogroup Rendszerház | Toner és festékpatron | 8 665 541 | |
Delta Elektronik Kft. | Monitor | 72 216 | |
Bravogroup Rendszerház | Toner | 10 538 694 | |
Bravogroup Rendszerház | Toner | 1 778 610 | |
Bravogroup Rendszerház | Toner | 1 835 698 | |
Danka Magyarrország | Toner | 3 275 047 | |
Danka Magyarrország | Hordozható nyomtató | 1 325 739 | |
M&S Kft | Lézernyomtató | 1 410 000 | |
Danka Magyarrország | Lézernyomtató | 1 534 847 | |
Montana | Pendrive | 49645 | |
Bravogroup Rendszerház | Nyomtató | 4 927 666 | |
ABP Ápisz Budapiért Zrt. | Iratmegsemmisítő | 2 930 256 | |
Microsec Kft | Kártyaleolvasó | 25 920 | |
Tápai Attila | Behatolásjelző | 94 400 | |
Kapsch Kft | Hangrögzítő | 690 650 | |
Kvint-R Kft | Nyomtató, festékpatron | 81 600 | |
Bravogroup Rendszerház | Festékpapír | 39 138 | |
Kvint-R Kft | Toner | 1 807 200 | |
Trendex Zrt | Toner | 640 680 | |
DTS Delta sil comm.Kft. | UPS csere | 871 200 | |
Bravogroup Rendszerház | Fénymásoló | 2 840 549 | |
Trendex Zrt | Beléptető mágneskártya | 102 000 | |
DSR Kft. | Tel.közp. És díjszámláló | 59 280 | |
Delta Elektronik Kft. | PDA számítógép | 111 120 | |
Kvint-R Kft | Toner | 2 121 305 | |
Trendrx Zrt | Toner | 1 136 280 | |
Baumspeed Kft | Vonalkód olvasó | 178 200 | |
ABP Ápisz Budapiért Zrt. | Spirálozó | 241 920 | |
Humansoft | Szerver | 6 658 341 | |
Humansoft | Információ tároló | 3 142 917 | |
ASM Security | Térfigyelő csere | 2 492 160 | |
Chemol Travel Kft | Repülőjegy | 7 040 326 | |
Hogg Robinson Magyarország Kft | Repülőjegy | 3 269 924 | |
Malév Air Tours | Repülőjegy | 6 791 340 | |
Otp Travel | Repülőjegy | 6648560 |
10. Elektronikus árlejtés alkalmazásának száma, az így megvalósított közbeszerzések értéke:
11. Dinamikus beszerzési rendszerben megvalósított közbeszerzések száma és értéke:
12. Azoknak a közbeszerzési eljárásoknak a száma, amelyben a Kbt. 53.§-ának (6) bekezdése, 57. §-a (4) bekezdésének c) pontja, 58. §-ának (5) bekezdése, 67. §-a (2) bekezdésének f) pontja, illetőleg 68. §-ának (5) bekezdése alapján környezetvédelmi szempontok kerültek figyelembevételre (zöld közbeszerzés):
1. Ajánlatkérő neve, címe:
2. Az ajánlatkérő tevékenységi köre:
a) a Kbt. 163. § (1) bekezdés a) pontja szerinti tevékenység az ivóvíz tekintetében;
b) a Kbt. 163. § (1) bekezdés a) pontja szerinti tevékenység a villamos energia tekintetében;
c) a Kbt. 163. § (1) bekezdés a) pontja szerinti tevékenység a gáz és hőenergia tekintetében;
d) a Kbt. 163. § (1) bekezdés ba) pontja szerinti tevékenység a kőolaj és a gáz tekintetében;
e) a Kbt. 163. § (1) bekezdés ba) pontja szerinti tevékenység a szén vagy más szilárd tüzelőanyag tekintetében;
f) a Kbt. 163. § (1) bekezdés c) pontja szerinti tevékenység a vasúti közlekedés tekintetében;
g) a Kbt. 163. § (1) bekezdés c) pontja szerinti tevékenység, kivéve a nem városi vasúti közlekedést;
h) a Kbt. 163. § (1) bekezdés bb) pontja szerinti tevékenység repülőtér tekintetében;
i) a Kbt. 163. § (1) bekezdés bb) pontja szerinti tevékenység, kivéve a repülőtér tekintetében;
j) a Kbt. 163. § (1) bekezdés d) pontja szerinti tevékenység.
3. A közösségi értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzések száma és értéke (a Kbt. V. fejezete):
4. A nemzeti értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzések száma és értéke (a Kbt. VII. fejezete):
5. A közbeszerzések összesítése az alábbi táblázatokba foglalva, külön-külön a Kbt. V. és VII. fejezete szerint lefolytatott közbeszerzési eljárásokra vonatkozóan (értékeket Ft-ban kifejezve), kivéve a 6-8. pontokban foglalt közbeszerzéseket:
Árubeszerzés
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | ||
meghívásos | ||
időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett meghívásos | ||
előminősítési hirdetménnyel meghirdetett meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | ||
időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos | ||
előminősítési hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
Összes |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
Összes közbeszerzés |
Építési beruházás
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | ||
meghívásos | ||
időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett meghívásos | ||
előminősítési hirdetménnyel meghirdetett meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | ||
időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos | ||
előminősítési hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
Összes |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
Összes közbeszerzés |
Szolgáltatás
Eljárás típusa | Száma | Értéke |
nyílt | ||
meghívásos | ||
időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett meghívásos | ||
előminősítési hirdetménnyel meghirdetett meghívásos | ||
hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos | ||
hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos | ||
időszakos előzetes tájékoztatót tartalmazó hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos | ||
előminősítési hirdetménnyel meghirdetett tárgyalásos | ||
keretmegállapodásos | ||
tervpályázat | ||
egyszerűsített (Kbt. 4. melléklete szerinti szolgáltatás) | ||
Összes |
A beszerzés CPV kódja (főtárgy szerint) |
Nyertes székhelye (ország) |
Közbeszerzési eljárás | Összes | ||
Száma | Értéke | Száma | Értéke | ||
Összes közbeszerzés |
6. A központosított közbeszerzési eljárásban beszerzett áruk/szolgáltatások értéke:
7. Elektronikus árlejtés alkalmazásának száma, az így megvalósított közbeszerzések értéke:
8. Dinamikus beszerzési rendszerben megvalósított közbeszerzések száma és értéke:
9. Azoknak a közbeszerzési eljárásoknak a száma, amelyben a Kbt. 53.§-ának (6) bekezdése, 57. §-a (4) bekezdésének c) pontja, 58. §-ának (5) bekezdése, 67. §-a (2) bekezdésének f) pontja, illetőleg 68. §-ának (5) bekezdése alapján környezetvédelmi szempontok kerültek figyelembevételre (zöld közbeszerzés):
[1] A korábbi minta helyett megállapította a 2/2007. (I. 31.) IRM rendelet 1. §-a. A 2/2007. (I. 31.) IRM rendelet 3. §-a értelmében a 2006. évre vonatkozó éves statisztikai összegezéseket már ezen új minta alkalmazásával kell elkészíteni és megküldeni.
2006. évi szöveges beszámoló a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal tevékenységéről
A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal a 2006. évi költségvetésről szóló 2005. évi CLIII. törvényben, a XI. Belügyminisztérium fejezetben 0400. önálló címként szerepelt. A címhez 4 önállóan gazdálkodó, az előirányzatok feletti rendelkezés szempontjából teljes jogkörrel rendelkező intézmény tartozik: 1.Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal törzskönyvi azonosító:722744 2.Menekülteket Befogadó Állomás Békéscsaba törzskönyvi azonosító: 720872 3.Menekülteket Befogadó Állomás Bicske törzskönyvi azonosító: 720861 4.Menekülteket Befogadó Állomás Debrecen törzskönyvi azonosító: 722612
A Hivatal honlapjának címe: www.bevandorlas.hu
A Kormányzati átalakítás kapcsán a felügyeleti szervünk megváltozott, az új felügyeleti szerv az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium lett, melynél a Hivatal a 1000. cím lett.
A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal szakmai tevékenysége során · az ország területére kiterjedő illetékességgel : - ellátja a magyar állampolgárságról szóló jogszabályokban az igazságügyi és rendészeti miniszter feladatkörébe utalt állampolgársági feladatokat, - idegenrendészeti hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt idegenrendészeti feladatokat, - központi menekültügyi hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt menekültügyi feladatokat, · végrehajtja a migrációs tárgyú nemzetközi szerződésekből adódó feladatokat, felügyeli és koordinálja a visszafogadási egyezmények végrehajtását, engedélyezi a hatósági kísérettel történő átszállításokat, · szakirányítói jogkört gyakorol az I. fokú hatóságok tevékenysége felett · kapcsolatot tart a migrációs kérdésekkel foglalkozó nemzetközi szervezetekkel. A Hivatal 2006. évi tevékenységében prioritást kapott a Kormány „Öt pontban a nemzeti felelősségről” című programjából a Hivatal hatáskörébe tartozó feladatok végrehajtása. A nemzeti vízum bevezetéséhez kapcsolódóan tájékoztató anyagokat készítettünk a határon túli magyarok számára. Szakmailag felkészítettünk hét migrációs szakkonzult, és a Külügyminisztériummal közösen végrehajtottuk 2006. január 1-jei hatállyal a kihelyezésüket. A Külügyminisztériummal és a BM Központi Hivatallal közösen biztosítottuk a nemzeti vízum kiadásának informatikai feltételrendszerét. Kialakítottuk a határon túli magyarok számára a többi külfölditől elkülönített és soron kívüli hatósági eljárást biztosító ügyfélfogadás feltételeit.
A Hivatal a hatósági tevékenység szolgáltató jellegének erősítése érdekében az elmúlt évben kiemelt feladatának tekintette az ügyfélfogadás feltételeinek javítását, a kulturált ügyfélfogadáshoz szükséges infrastruktúra fejlesztését. Valamennyi ügyfélszolgálati irodában lehetővé tettük ügyfeleink számára az interneten keresztül történő elektronikus időpont-foglalást.
Állampolgársági ügyintézés:
A 2006. január 1-jén hatályba lépett - az állampolgársági jogszabályokat módosító - rendelkezések következtében az ügyiratforgalom megközelítette a 91.000-t. Az iktatott ügyek száma a két és félszeresére nőtt, ezért kizárólag belső munkaerő átcsoportosítással tudtuk biztosítani a beérkezett ügyiratok határidőben történő intézését. Az állampolgársági kérelmek száma a 2005. évhez képest 39 %-kal emelkedett, a honosítási, visszahonosítási kérelmek száma 34 %-kal nőtt. A honosítottak 76,2 %-a magyar származására tekintettel kérte a honosítását.
Menekültügyi ügyintézés:
A menekültügyi hatóság a 2006. évben 2.117 fő kérelmére indult menekültügyi eljárást folytatott le, amely a 2005. évhez képest 32,6 %-os növekedést jelent. A kérelmezők többsége vietnámi, kínai, grúz, szerb-montenegrói, albán és nigériai nemzetiségű volt. A kérelmezők túlnyomó többsége 72,3 %-a illegálisan érkezett hazánk területére. A peres képviselettel foglalkozó munkatársak 865 ellenkérelmet fogalmaztak meg és 851 tárgyaláson vettek részt. A Fővárosi Bíróság által lezárt ügyek száma 535, az eredményességi mutató a lezárt ügyek tekintetében 98 %-os. A Dublini eljárás keretében a tagállamoktól érkezett megkeresések száma 775 volt, pozitív válaszaink száma 481 volt. A befogadó állomásokon a havi átlagos ellátotti létszám 476 fő volt, akik többségében grúz és szerb-montenegrói állampolgárok voltak. A befogadó állomások az európai uniós követelményeknek megfelelő feltételeket biztosítanak a kérelmezőknek, illetve a menekültként elismert külföldieknek.
Idegenrendészeti ügyintézés:
Az idegenrendészeti hatósági ügyintézés során a legális migráció területén egyes ügytípusok esetében növekedés következett be, ezzel együtt az illegális migráció jelentősen csökkent.
Az elmúlt évben letelepedési kérelmet 10.039 külföldi nyújtott be, mely az előző évhez képest 8,2 %-os növekedést jelent. A kérelmezők döntően román állampolgárok voltak. A tavalyi évben a külföldiek 46.587 tartózkodási engedély kiállítása és meghosszabbítása iránti kérelmet terjesztettek elő, mely megegyezik a 2005. évben benyújtott kérelmek számával. A kérelmeket általában munkavállalás (26.746) és családegyesítés (8.466) céljából nyújtották be. Tartózkodási engedély iránti kérelmet 12.827 EGT tagállamból érkezett állampolgár nyújtott be, nemzeti tartózkodási engedélynél ugyanezen szám 1.795 fő.
A beszámolási időszakban 2.742 fellebbezés érkezett és 2.410 másodfokú döntés született. Az ügyfelek 200 esetet meghaladóan terjesztettek elő felülvizsgálati kérelmet. Az esetek több mint 90 %-ában a bíróság a felülvizsgálati kérelmet elutasította, mely bizonyítja, hogy a hatósági döntések többségében megalapozottak voltak.
A Hivatal központi vízumkiadó hatósága összesen 47.221 vízumkérelemben döntött, ez az előző évhez képest 9,3 %-os növekedést jelent. A tartózkodási vízumot legnagyobb számban a román és ukrán állampolgárságú, zömében magyar ajkú külföldiek kérelmezték. A tavalyi évben 2.386 fő kérelmezte a nemzeti vízumot, elsősorban családi kapcsolatok ápolása céljából. A Hivatal idegenrendészeti hatóságai 5.791 jogsértő külföldivel szemben jártak el. A kiutasított külföldiek száma 3.032 volt. A Hivatal területi szervei 1.887 alkalommal önállóan, 412 esetben pedig az együttműködő szervekkel közösen hajtottak végre idegenrendészeti, munkaügyi hatósági, valamint közbiztonsági ellenőrzéseket.
Főbb kiadási tételek alakulása:
2006-ban különös hangsúlyt kapott a Hivatal költségtakarékos működtetésének biztosítása. A 2006. évi költségvetésről szóló 2005. évi CLIII. törvényben az Országgyűlés a Hivatal részére 4.889 millió Ft kiadási előirányzatot állapított meg, mely összegből a befogadó állomások 611 millió Ft-tal részesültek.
A Hivatal éves költségvetési előirányzatát az előző évi maradvány 557,1 millió Ft, az EMA támogatás 226,6 millió Ft, az OBMK támogatás 23,6 millió Ft, a munkaügyi központi támogatások 22,9 millió Ft, a Schengen Alap és Átmeneti támogatás projekt finanszírozása 191,8 millió Ft, illetve a BM támogatások 70,0 millió Ft összeggel növelték. A Hivatal éves költségvetését a migrációs szakkonzulok kihelyezése 147,5 millió Ft, valamint a költségvetési támogatás csökkentése 87,6 millió Ft összeggel csökkentette. A fenti módosítások együttes hatásaként a költségvetés bevételi és kiadási előirányzata összességében 5.877,8 millió Ft-ra emelkedett, ezen belül a befogadó állomások költségvetése 754,0 millió Ft.
Személyi juttatások, létszám:
A költségvetési törvényben a Hivatal részére a személyi juttatáson 2.634,8 millió Ft került biztosításra, a módosított előirányzatunk 2,642,0 millió Ft, a teljesítés 99,6 %-os. A biztosított előirányzatból szigorú takarékosság mellett (átmenetileg betöltetlen státuszok ideiglenes zárolásával és a nyelvpótlékok körének szűkítésével) végrehajtottuk a 2006. évi köztisztviselői illetményalap változáshoz kapcsolódó bérfejlesztéseket. Folytattuk azt a tendenciát, hogy a leszerelő köztisztviselők helyére olyan pályakezdőket vettünk fel, akik után a munkaügyi központok bértámogatást fizettek. A Hivatalnál a dolgozók átlagkeresete Cím szinten 4,84 %-kal nőtt.
A Hivatal 2006. évi eredeti létszáma 990 fő volt. Az igazgatási és igazgatás jellegű tevékenységet ellátó központi költségvetési szerveknél foglalkoztatottak létszámáról szóló 2131/2007. (VII. 26.) számú Kormányhatározat a Hivatal létszámát 891 főben határozta meg, ami a 2006. évi 995 fős módosított előirányzathoz képest több mint 10 %-os létszámcsökkentési kötelezettséget jelentett. Ennek következtében a központi és területi szerveknél, valamint a menekülteket befogadó állomásokon együttesen 104 státusz megszüntetését kellett végrehajtani. A kormányzati intézkedéssel elrendelt létszámcsökkentés a Hivatalt – tekintettel a hatósági feladatok nagyságrendjére – rendkívül nehéz helyzetbe hozta. Az év során a jogszabályokban meghatározott kötelezettségeink teljesítése folyamatos vezetői intézkedéseket, belső átcsoportosításokat igényelt. A létszámcsökkentéssel az amúgy is leterhelt állomány munkaterhei tovább növekedtek.A létszámcsökkentés egyszeri kiadásainak fedezetére a személyi juttatások előirányzatán 52,0 millió Ft került biztosításra.
Munkaadókat terhelő járulékok:
A munkaadókat terhelő járulékok előirányzatából a befizetési kötelezettségeinket maradéktalanul teljesítettük.
Dologi kiadások:
A költségvetési törvényben meghatározott 1.275 millió Ft-os eredeti előirányzattal szemben a módosított előirányzat 1.913,6 millió Ft-ra emelkedett. A kiadási előirányzat növekményben meghatározó szerepet játszott többek között a 2005. évi maradványképzési kötelezettség (557,1 millió Ft), valamint a könyveléstechnikailag a Hivatalhoz rendelt Schengen Alap és átmeneti támogatások 172,2 millió Ft hatása. Ahhoz, hogy a működőképességünket megőrizzük szükséges volt az előző évi maradványképzéssel azonos mértékű 2006. évi maradvány képzési kötelezettség csökkentése. Az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium hozzájárult a maradványképzési kötelezettség jelentős csökkentéséhez, így az igazgatási, az okmány-előállítási, az ügyfél tájékoztatók gyártási költségei, az épületek bérleti költségei finanszírozhatóvá váltak.
A szűkös költségvetési források miatt takarékossági intézkedéseket vezettünk be. A közösségi szállások alacsony kihasználtsága és gazdaságtalan működtetése miatt ideiglenesen bezárásra került a győri Közösségi szállás, a balassagyarmati közösségi szállást ideiglenesen az önkormányzatnak adtuk bérbe, a nagykanizsai közösségi szálláson pedig a kísérő nélküli kiskorúak kerültek elhelyezésre. A szállást a Vöröskereszt működteti költségvetési és EMA források felhasználásával. A bicskei befogadó állomás konyháját üzemeltetésre bérbe adtuk, olyan feltételekkel, hogy a bérlő az étkezési norma betartása mellett biztosítja az elhelyezettek napi 3-szori étkezését, ezen túlmenően bérleti díjat is fizet a befogadó állomásnak. Megállapodást kötöttünk a mobil telefon és a vezetékes telefon szolgáltatókkal, így a Hivatalon belüli hívások ingyenesek lettek. A kiutasítások végrehajtása során fokozottan érvényesítettük, hogy amennyiben a külföldi lefoglalható fizetőeszközzel rendelkezett, akkor a kitoloncolási költségeket, vagy azok egy részét a lefoglalt pénzből fedeztük.
Felhalmozási kiadások:
A felhalmozási kiadások eredeti előirányzatát a Schengeni Alap és az átmeneti támogatások keretnyitása, valamint a Belügyminisztériumtól kapott többlettámogatás 208,1 millió Ft-ra módosította, melyből a tényleges felhasználás 78,9 millió Ft. A biztosított keretből elkezdtük a Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság bérleményből való kiköltöztetésének előkészítését, az Észak-alföldi Regionális Igazgatóság idegenrendészeti egységének bérleményből való beköltöztetését a Debreceni Befogadó Állomás üres épületébe, a szekszárdi idegenrendészeti egység új elhelyezését, valamint a Budapesti és Pest megyei Regionális Igazgatóságon egy központi előállító kialakítását. Az év végén végrehajtottuk 57 db számítógép amortizációs cseréjét is.
A felhalmozási kiadások maradványa kötelezettségvállalással terhelt, ennek jelentős része közbeszerzési eljárással meghirdetett és szerződéssel alátámasztott a Közép-dunántúli Regionális Igazgatóságnak új ingatlanba való beköltözésére fordítja a Hivatal. Az épület rekonstrukciójának befejezési határideje 2007. június 30.
A bevételek alakulása, jellege
A saját bevételi előírás 65,0 millió Ft volt, a módosított előirányzat 603,1 millió Ft, a teljesítés 608,6 millió Ft.
A hatósági jogkörhöz kapcsolódó bevételek eredeti előirányzata 1,0 millió Ft volt, a teljesítés 1,7 millió Ft. Az egyéb sajátos bevétel eredeti előirányzata 55,0 millió Ft volt, a teljesítés 77,3 millió Ft. A túlteljesítés a befogadó állomások konyháinak szabad kapacitás értékesítéséből, valamint a bicskei konyha bérbeadásából keletkezett. A többletbevételeket a dologi kiadások növelésére használtuk fel.
A bevételek jelentős része az EMA-ból adódik 193,6 millió Ft, a támogatás értékű bevételek 271,8 millió Ft, mely Cím szinten az EMA támogatások miatt halmozódást is tartalmaz.
A pályakezdő bértámogatottak költségeinek fedezetére a munkaügyi központoktól 28,4 millió Ft-ot vettünk át. A menekültek otthonteremtési támogatási kölcsönéből 17,5 millió Ft folyt be. Ezen tételek nagy része előre nem tervezhető.
Előirányzat maradvány:
A 2005. évi előirányzat maradványunk 557,1 millió Ft volt, mely jelentős része (358,6 millió Ft) a vízumbélyeg és tartózkodási engedély beszerzésére került felhasználásra. A fennmaradó rész a 2005. év decemberről áthúzódó szállítói és egyéb kötelezettségekkel volt terhelve.
A 2006. évi előirányzat maradványunk 166,9 millió Ft. Ebből a 2006. évben megkezdett építési beruházásra áthúzódó szerződéses kötelezettségvállalás 97,3 millió Ft, a többi 2006. decemberéről áthúzódó szállítói és egyéb kötelezettség.
Egyéb jogcímek:
A Hivatal vagyona a 2006. évben jelentősen az immateriális javak esetében emelkedett, az összes növekedés 236,3 millió Ft, melyből 223,9 millió Ft az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériumtól PHARE beruházás keretében átvett rendvédelmi információs rendszerek fejlesztése SIS-OIN projekt.
A beszámolási időszakban vagyonértékesítésre nem került sor.
A Hivatal gazdasági társaságokban nem vesz részt, közhasznú társaságokat, társadalmi szervezeteket nem támogat, KESZ-en kívüli számlát nem vezet, vagyonkezelői felügyelete alá tartozó alapítványa, közhasznú társasága, gazdasági társasága nincs.
Lakásépítés munkáltatói támogatásra fordított kiadása nincs, tekintettel arra, hogy az a Központi Gazdasági Főigazgatóság költségvetésében szerepel.
Letéti számlával csak a debreceni befogadó állomás rendelkezik. A számlát 2006. évben nyitotta, az eddigi befizetés 345 ezer Ft, a 2006. évben felhasználás a számláról nem történt.
Szöveges értékelés
a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal 2007. évi költségvetési beszámolójához
1. Feladatkör, tevékenység: A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal (továbbiakban: Hivatal) a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvényben a XIV. Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium fejezetben 1000. önálló címként szerepel. A címhez 4 önállóan gazdálkodó, az előirányzatok feletti rendelkezés szempontjából teljes jogkörrel rendelkező intézmény tartozik. 1. Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal törzskönyvi azonosító:722744 2. Befogadó Állomás Békéscsaba törzskönyvi azonosító: 720872 3. Befogadó Állomás Bicske törzskönyvi azonosító: 720861 4. Befogadó Állomás Debrecen törzskönyvi azonosító: 722612 A Hivatal honlapjának címe: www.bevandorlas.hu
A Hivatal alaptevékenysége során - ellátja a magyar állampolgárságról szóló jogszabályokban hatáskörébe utalt feladatokat, valamint előkészíti az igazságügyi és rendészeti miniszter feladatkörébe tartozó állampolgársági döntéseket; - ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt hazai anyakönyvezéssel kapcsolatos feladatokat; - idegenrendészeti hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt idegenrendészeti feladatokat; - központi vízumhatóságként kapcsolatot tart más schengeni államok központi hatóságaival, a SIS-jelzésekkel összefüggésben megkereséssel él a nemzeti SIRENE Iroda felé és reagál a SIRENE Iroda megkereséseire; - menekültügyi hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt menekültügyi feladatokat; - útlevélhatóságként ellátja a bevándorolt, letelepedett jogállású személyek és a hontalan úti okmányával, a menekültként elismert személyek kétnyelvű úti okmányával, az oltalmazottként elismert személyek úti okmányával, továbbá a menedékesek úti okmányával összefüggő hatósági feladatokat; - ellátja az országinformáció szolgáltatásáért felelős szerv jogszabályban meghatározott feladatait; - végrehajtja a migrációs tárgyú nemzetközi szerződésekből adódó feladatokat, felügyeli és koordinálja a visszafogadási egyezmények végrehajtását, engedélyezi a hatósági kísérettel történő átszállításokat; - szakirányítói jogkört gyakorol az I. fokú hatóságok tevékenysége felett; - kapcsolatot tart a migrációs kérdésekkel foglalkozó nemzetközi szervezetekkel.
A Hivatal 2007. évi tevékenységében prioritást kapott a 2007. július 1-jén hatályba lépő jogszabályi változásokból adódó feladatok végrehajtása. Ennek érdekében módosítottuk az intézményrendszert, új okmányokat állítottunk rendszerbe, fejlesztettük az idegenrendészeti nyilvántartási rendszereket, kimunkáltuk a jogszabályoknak megfelelő statisztikai adatgyűjtés rendszerét, valamint többlépcsős képzési programmal segítettük az állományt az új joganyag elsajátításában. Az egységes jogalkalmazás biztosítása érdekében rendszeres konzultációkat és szakmai értekezleteket tartottunk. Az ügyfelek tájékoztatása érdekében információs anyagot készítettünk, amely a különböző tartózkodási jogcímekkel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazza.
Az év második felében közreműködtünk az új menedékjogi szabályok kidolgozásában és felkészültünk a szabályok 2008. január 1-jei hatályba lépésére. Az új jogszabályoknak megfelelően átalakítottuk a menekültügyi intézményrendszert, a befogadó állomások feladatait a módosított eljárási rendhez igazítottuk, megteremtve az új követelmények szerinti befogadási feltételeket is. Megszerveztük az állomány felkészítését az új jogszabályok alkalmazására. A dublini eljárások hatékonyságának növelése érdekében a Budapesti és Pest megyei Regionális Igazgatóság Harmat utcai objektumában őrzött szállás került kialakításra. Tájékoztató anyagot készítettünk – fordítattunk le 15 nyelvre – ügyfeleink részére, melyben ismertettük jogaikat és kötelezettségeiket. A jogszabályi változásoknak megfelelően átalakítottuk és fejlesztettük a Menekültügyi Információs Rendszert, mellyel egyidejűleg végrehajtottuk a menekültügyi statisztikai adatgyűjtési rendszer felülvizsgálatát is.
Az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviseletről szóló, a 10/2007. (III.6.) IRM rendelettel módosított 6/2003. (III.17.) BM rendelet értelmében 2007. április 1-jétől a Hivatal hatáskörébe került a hazai anyakönyvezési feladatok ellátása. A feladat végrehajtása érdekében a Hivatal Állampolgársági Igazgatóságának szervezeti keretei között létrehozásra került a Hazai Anyakönyvi Osztály. Tekintettel arra, hogy az új feladathoz központi forrásból létszámfejlesztést nem kaptunk, az új szervezeti egységet más szakmai szervektől történő átcsoportosítással alakítottuk ki. A meglévő informatikai rendszereinket alkalmassá tettük az anyakönyvezési feladatok végrehajtására, biztosítottuk a megfelelő okmányokat is. A jogelőd szervtől átvett jelentős ügyhátralék, valamint a tömegesen érkező új ügyek feldolgozása azonban csak folyamatos belső átcsoportosítással (más szakmai szervektől történő átirányítással), külső erőforrások bevonásával, továbbá jelentős mértékű túlmunkával biztosítható.
A Hivatal a hatósági tevékenység szolgáltató jellegének erősítése érdekében az elmúlt év kiemelt feladatának tekintette az ügyfélfogadás feltételének javítását, a kulturált ügyfélfogadáshoz szükséges infrastruktúra fejlesztését. A pénzügyi lehetőségekhez igazodva, stratégiai célkitűzéseinknek megfelelően tovább folytattuk az ügyfélszolgálati irodák rendőrségi épületekből való kiköltöztetését. Budapesten új ügyfélszolgálati irodát nyitottunk.
A tavalyi év kiemelt feladatát képezte a Schengen Alap biztosította pénzügyi források teljes körű felhasználása, továbbá a schengeni csatlakozásra történő felkészülés. A Hivatal kedvezményezettként szerepelt 3 informatikai, 3 önálló építés-beruházási, 1 eszközbeszerzési, továbbá 15 oktatási projektben, 2 esetben pedig csatlakozhattunk a már megvalósítás alatt álló építési-beruházási projekthez.
2. A 2007. évi előirányzatok alakulása: A Hivatal 2007. évi központi költségvetésének bevételi és kiadási előirányzata 5.406 millió Ft-tal került megállapításra. Év közben kormányzati döntéssel a Hivatal 462,7 millió Ft-os támogatásban részesült, melynek főbb elemei: - a létszám leépítéssel összefüggő tényleges bért meghaladó elvonások és annak járulékai visszapótlása, 362,7 millió Ft, - a hazai anyakönyvezési feladatok átvételére 50 millió Ft-os dologi, továbbá a - Budapesti és Pest megyei Regionális Igazgatóság VII. számú Ügyfélszolgálati Irodájának kialakítására 50 millió Ft beruházási támogatás folyósítására került sor.
A Schengen Alap terhére megvalósult beruházások, rekonstrukciók és informatikai fejlesztések közvetett finanszírozása révén a költségvetés bevétele és kiadása 506 millió Ft-tal, a SIS I rendszer költségének visszatérítése miatt 187,5 millió Ft-tal emelkedett. Az előző évi pénzmaradvány (166,8 millió Ft) felhasználásának engedélyezése, az Európai Menekültügyi Alap támogatások és egyéb pályázatok (OBMK, stb.) igénybevétele további 472,5 millió Ft-tal járult hozzá a költségvetési bevételek és kiadások növekedéséhez. A fenti előirányzat változások együttes hatásaként a költségvetés bevételi és kiadási előirányzata az eredeti előirányzatokhoz viszonyítva 33,2 %-os növekedést mutat. Az állami támogatások kedvező alakulása mellett évről-évre gondot okoz a megemelt intézményi működési bevételi előírás nem teljesülése. A Hivatal által nyújtott szolgáltatások térítésmentes vagy illetékbélyegben lerovandó díjköteles szolgáltatásnak minősülnek, ebből adódóan a tervben megállapított 254,4 millió Ft-os bevételi előírással szemben a tényleges bevétel 98,7 millió Ft. A bevételi kiesés összege 155,7 millió Ft, mely kieséssel egyezően csökkent a költségvetés kiadási előirányzata is. A személyi juttatások kiadási előirányzatának 99,8 %-os teljesítésében kiemelkedő szerepe volt annak, hogy a Hivatal állománya stabilizálódott, csökkent a fluktuáció. A rendszeres személyi juttatások folyósítása mellett jelentős összegek kerültek kifizetésre felmentés és végkielégítés, valamint jubileumi jutalom címén. A Hivatal részére megállapított költségvetési létszám alultervezettsége és a növekvő ügyfél- és ügyirat forgalom, az ügyintézési határidő csökkentések együttes hatásaként évek óta magas az elrendelt túlórák száma (évente meghaladja a 10.000 órát). A Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivataltól 2007. április 1-jével átkerült feladatokkal együtt a Hivatal több ezres ügyhátralékot is átvett, mely ügyhátralék csökkentését túlóra elrendelésével, kiemelt jutalmazási rendszer bevezetésével, külső munkatársak foglalkoztatásával, munkaerő ideiglenes átcsoportosítással segítette elő a Hivatal vezetése. Az idegenrendészeti eljárásokban közreműködő rendőrségi és határőrségi szervek eltérő munkarendjéhez igazodva növeltük a készenléti szolgálati és ügyeleti rendszerben dolgozók számát (a rendőrségi és a határőrségi szervek által végrehajtott előállítások több mint 10 %-a munkaidőn kívülre esett). A köztisztviselők, munkavállalók a jogszabályban meghatározott juttatásokon felül 2007-ben első ízben részesültek 10.000 Ft/fő értékű üdülési hozzájárulásban (üdülési csekk). A munkáltatót terhelő járulékok kiadási előirányzat felhasználása igazodott a személyi juttatási keretekhez, a pénzügyi felhasználási mutatója is közel azonos, 99,6%. A dologi kiadások előirányzat felhasználásában továbbra is meghatározó elem a biztonsági okmányok és ügyfél tájékoztatók gyártásának költsége, melyek előállítására 304,6 millió Ft-ot fordítottunk. Az ügyfelek gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálása érdekében korszerűsítettük a kis értékű számítástechnikai és okmány előállító eszközeinket, mely beszerzésekre összesen 32,8 millió Ft-ot fordított a Hivatal. A dologi kiadásokon belül a befogadó állomások fenntartására, az ellátottak étkeztetésére, orvosi ellátására 526,1 millió Ft-ot fordított a Hivatal, továbbá a menekültek, befogadottak részére a Hivatal központi költségvetése terhére további 51,0 millió Ft-ot fordítottunk, melyből jelentősebb tételek:
Az önkormányzatokon keresztül a menekültek, befogadottak részére mintegy 18 millió Ft-os pénzbeli támogatást folyósítottunk.
A kiadott takarékossági intézkedések hatásaként a korábbi évekhez viszonyítva csökkent a telefon költség, az adatátvitel célú távközlési szolgáltatási költségek nem emelkedtek. A költségvetési kiadások csökkentésére irányuló takarékossági program részeként az eredeti tervekhez képest csökkentettük a belföldi és a külföldi kiküldetések, valamint a reklám és propaganda költségeket is. Kiadási megtakarítás 8 millió Ft. Az inflációs hatások ellentételezésének elmaradásából adódó többletköltségeket a Hivatal a bérelt ingatlanjainak részbeni felszámolásából származó megtakarításokból gazdálkodta ki. Az Észak-alföldi Regionális Igazgatóság, a Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság, valamint a Kecskeméti Ügyfélszolgálati Iroda felújított állami ingatlanba költözött.
Felhalmozási kiadásként a Schengen Alapból finanszírozott projekt keretében megvalósított központi előállító, valamint a szekszárdi idegenrendészeti objektum finanszírozására 189,7 millió Ft-ot, míg a Hivatal költségvetése terhére a Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság új épületének, a Szombathelyi és a Zalaegerszegi Ügyfélszolgálati Iroda és a Szekszárdi Ügyfélszolgálati Iroda II. ütemének befejezésére 203,9 millió Ft-ot fordítottunk. Gépek, berendezések, szoftverek vásárlására a Schengeni Alap és a Hivatal költségvetése terhére 470 millió Ft-ot fordítottunk. A beszámolási időszakban a Hivatal gépjármű állománya nem változott, azonban a végrehajtott amortizációs cseréket követően a gépjármű állomány korösszetétele kedvezően alakult (2000. előtt üzembe helyezett gépjárműveket a forgalomból kivontuk és árverésre, illetve 2008. I. negyedévében értékesítésre kerültek). A 2007. évi költségvetési gazdálkodást értékelve megállapítható, hogy a takarékossági intézkedések szigorú betartása és betartatása mellett a rendelkezésre álló keretek célirányos felhasználása biztosította a Hivatal folyamatos működését, likviditási zavarok a gazdálkodást nem jellemezték.
Európai Menekültügyi Alap: A Hivatal 2007. évben is – az előző évekhez hasonlóan - Felelős Hatóságként kezelte az Európai Menekültügyi Alap (továbbiakban: EMA) által biztosított allokációs pénzösszeget. Az EMA 2006. évi allokációjából 2007. évben 14 projekt valósult meg eredményesen. A támogatásra fordítható 2006. évi allokáció összege 881.036,39 Euró volt, melyből 2007. évben 817.199,41 Euró összegű kötelezettségvállalás történt és ténylegesen 612.262,00 Euró (158.735.628Ft) került átutalásra a kedvezményezettek számlájára. A teljes projekt költségvetésének 25 %-át (az önrészt) a kedvezményezettnek kellett biztosítania, amely összeget 2007. évben az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium vállalta át. A 2007. évben a 2006. évi allokációból technikai költségekre fordítható összeg 98.572,63 Euró volt, amelyből 62.506,23 Euró (15.837.179 Ft) került felhasználásra. Ezen túlmenően 35.839,69 Euró (9.023.359 Ft) került átutalásra technikai költségekre a 2005. évi allokációból. 2007-ben megtörtént az EMA 2004. évi allokációjából az utolsó részletek (25 %-ok) átutalása a kedvezményezettek javára, amelynek összege 96.313,60 Euró (24.248.875 Ft) volt. Az EMA 2004. évi allokációjának végelszámolása alapján 5219,90 Euró (1.324.445 Ft) maradvány került visszautalásra.
Átmeneti Támogatás, Schengen Alap: A Hivatal, mint a támogatások végső kedvezményezettje 2007 évben az alábbi projekteket valósította meg: Menekültek integrációjának elősegítése 23,9 millió Ft BÁH egyes objektumainak felújítása 189,7 millió Ft Schengeni felkészülés oktatási projekt 55,7 millió Ft Schengeni felkészülést támogató informatikai projekt 236,6 millió Ft
3. Bevételek alakulása: A Hivatal költségvetési törvényben meghatározott bevételi előírása 254,4 millió Ft volt, a módosított előirányzat 1.353,1 millió Ft, a teljesítés 1.181,3 millió Ft. A bevételeinket jelentősen emelte (459,6 millió Ft-tal) a Schengen Alap és Átmeneti Támogatás miatti pénzeszköz átvétel, az EMA felelős hatósági feladatokkal összefüggő a Hivatal költségvetésén átfuttatott pénzeszközátvétel, valamint a SIS1+-hoz kapcsolódóan a fejezetből kapott támogatásértékű pénzeszközátvétel. A Hivatalnál a követelés állomány 185,9 millió Ft-ról 332,9 millió Ft-ra növekedett. A jelentős követelés állomány növekedés oka az EMA Felelős Hatósági feladatokkal függ össze. A Hivatal, mint az Alap kezelője pályáztatta a különböző szervezeteket és ítélte meg, fizetette ki a támogatásokat, illetve tartotta, tartja nyilván azokat a projekt lezárásáig. 4. Előirányzat-maradvány: A Hivatal 2006. évi előirányzat maradványa 166,9 millió Ft volt. Ebből 2007. évben befejezésre került a 2006 évben megkezdett építési beruházás (Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság), valamint a 2006 decemberéről áthúzódó szállítói és egyéb kötelezettségek kiegyenlítése történt meg. A 2007. évi előirányzat maradvány 74,1 millió Ft. A fejezet engedélyezte az előző évhez viszonyított maradványképzési kötelezettség csökkentését. A maradvány teljes egészében kötelezettségvállalással terhelt. A maradványból 8,2 millió Ft uniós pályázaton nyert pénzeszköz maradványa, 19,7 millió Ft a bűnmegelőzési pályázaton nyert pénzeszköz maradványa, mely pályázat megvalósítási időszaka 2008. április 30-áig tart.
A 2007. évben kincstári vagyonértékesítésre a leselejtezett gépjárművek esetében került sor, közjegyző jelenlétében, az állami vagyon hasznosításának szabályai szerint. Az ebből befolyt 5,1 millió Ft-ot új alsó-közép kategóriás gépjármű beszerzésre fordítottuk. A Hivatal eszközeinek bruttó értéke az elmúlt időszakban több, mint 1 milliárd Ft-tal növekedett, elsősorban a schengeni beruházásoknak, valamint a Hivatal központi költségvetése terhére végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően. Önálló lakásépítési számlával a Hivatal nem rendelkezik, és kincstári körön kívül vezetett számlája sincs.
Budapest, 2008. április
Dr. Végh Zsuzsanna főigazgató
|
BEVÁNDORLÁSI ÉS ÁLLAMPOLGÁRSÁGI HIVATAL
Szám: 106-G-10853/ / 2009.
1. Feladatkör tevékenység:
A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetésről szóló 2007. évi CLXIX. törvényben a XIV. Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium fejezetben 1000. önálló címként szerepelt.
A címhez 4 önállóan gazdálkodó, az előirányzatok feletti rendelkezés szempontjából teljes jogkörrel rendelkező intézmény tartozik.
1. Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
törzskönyvi azonosító:722744
2. Befogadó Állomás Békéscsaba
törzskönyvi azonosító: 720872
3. Befogadó Állomás Bicske
törzskönyvi azonosító: 720861
4. Befogadó Állomás Debrecen
törzskönyvi azonosító: 722612
A Hivatal honlapjának címe: www.bevandorlas.hu
A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal szakmai tevékenysége során
- ellátja a magyar állampolgárságról szóló jogszabályokban hatáskörébe utalt feladatokat, valamint előkészíti az igazságügyi és rendészeti miniszter hatáskörébe tartozó állampolgársági döntéseket;
- ellátja a hazai anyakönyvezéssel kapcsolatos, az anyakönyvekről, a házasságkötésről és a névviselésről szóló jogszabályokban megállapított feladatokat;
- idegenrendészeti hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt idegenrendészeti feladatokat;
- menekültügyi hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt menekültügyi feladatokat;
- központi vízumhatóságként kapcsolatot tart más schengeni államok központi hatóságaival, a SIS-jelzésekkel összefüggésekben megkereséssel él a nemzeti SIRENE iroda felé, illetve erre vonatkozó megkeresésekre reagál;
- útlevélhatóságként ellátja a bevándorolt, letelepedett jogállású személy és hontalan úti okmányával kapcsolatos hatósági feladatokat, a menekültként elismert személyek kétnyelvű úti okmányával, az oltalmazottként elismert személyek úti okmányával, továbbá a menedékesek úti okmányával összefüggő hatósági feladatokat;
- ellátja az országinformáció szolgáltatásért felelős szerv (országinformációs központ) jogszabályban meghatározott feladatait;
- végrehajtja a migrációs tárgyú nemzetközi szerződésekből adódó feladatokat, felügyeli és koordinálja a visszafogadási egyezmények végrehajtását, engedélyezi a hatósági kísérettel történő átszállításokat;
- kapcsolatot tart a migrációs kérdésekkel foglalkozó nemzetközi szervezetekkel.
Az idegenrendészeti hatósági feladatok ellátása során a fő figyelmet a szolgáltató jelleg erősítésére, a gyors ügyintézésre, emellett a jogsértő külföldiekkel szembeni hatékonyabb fellépésre fordítottuk.
2. A 2008. évi előirányzatok alakulása
A Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal részére az Országgyűlés 2008. évre 5.718,1 millió Ft-os kiadási, 5.463,7 millió Ft-os állami támogatási előirányzatot és 254,4 millió Ft-os működési bevételi előírást állapított meg.
Év közben a Kormány döntése alapján a központi költségvetésből cím szinten személyi juttatásokra 352,1 millió Ft, munkaadókat terhelő járulékokra 85,2 millió Ft, dologi kiadásokra 352,2 millió Ft, összesen 789,5 millió Ft támogatásban részesültünk.
Fejezeti hatáskörben végrehajtott módosítások a személyi juttatásokat és járulékokat 2,8 millió Ft-tal emelték, a dologi kiadásoknál 10,9 millió Ft-tal csökkentették a kiadási lehetőségeket.
Az előző évről áthozott lekötött pénzmaradványok, EMA támogatások, egyéb pénzeszköz átvételek a kiadási lehetőségünket 355 millió Ft-tal növelték.
A módosítások együttes hatására a Hivatal 2008. évi módosított kiadási előirányzata meghaladta a 6.853,9 millió Ft-ot, mely az eredeti előirányzathoz viszonyítva 19,9 %-os növekedést mutat.
A munkaadói járulékok felhasználása 95,3 %, a 40,3 millió Ft-os előirányzat maradvány a teljesítményértékelésre kifizetett jutalom után képződő lekötött keret.
A befogadó állomásokon az átlagos ellátotti létszám a 2007. évi bázishoz viszonyítva 673 főre, 42,5 %-kal növekedett.
A dologi kiadások csak folyamatosan elrendelt és ellenőrzött takarékossági intézkedések mellett tudták biztosítani a befogadó állomások zavartalan működését.
3. Bevételek alakulása
4. Előirányzat maradvány
5. Egyéb jogcímek
Önálló lakásépítési számlával a Hivatal nem rendelkezik, és kincstári körön kívül vezetett számlája sincs.
Letéti számlával egyedül a Debreceni Befogadó Állomás rendelkezett az év elején, a számla év közben megszüntetésre került.
Budapest, 2009. április
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.