-
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
BELÜGYMINISZTÉRIUM BEVÁNDORLÁSI ÉS ÁLLAMPOLGÁRSÁGI HIVATAL 1117 Budapest, Budafoki út 60.
KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN TETT INTÉZKEDÉSEK 2004. ÉV
A BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal a 2004. költségvetési évre vonatkozóan - az előző évek gyakorlatának megfelelően - takarékossági intézkedéseivel az alaptevékenységi és szakmai feladatainak teljesítésének zavartalan biztosításának szem előtt tartása mellett a következő takarékossági intézkedéseket foganatosította:
- A menekülteket befogadó állomásokon a rendészeti-portaszolgálati feladatoknak őrző-védő vállalkozásokkal történő kiváltása céljából közbeszerzési eljárást írtunk ki. A rendész és portaszolgálatos munkakörökben foglalkoztatott közalkalmazottak kiszervezésével a személyi juttatások és munkaadókat terhelő járulékok kiemelt előirányzatoknál keletkezett megtakarításokból a kiszervezéssel kapcsolatos egyszeri kiadásokat (felmentés, végkielégítés), valamint a 10/2004. BM utasítás hatására a személyi juttatásokat terhelő többletkiadásokat finanszírozni tudtuk. Az őrző-védő szolgálatokkal a rendészeti-portaszolgálatos feladatok hatékonyabban, célirányosabban és gazdaságosabban láthatók el. - Az energia racionalizálási program keretében befejeződött a Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság, Pécs épülete nyílászáróinak cseréje, valamint a tető hőszigetelése, amellyel - számításaink szerint - mintegy 40 %-os energia-megtakarítás érhető el. - Vizsgáljuk a menekülteket befogadó állomásokon az energia megtakarítási lehetőségeket, amelynek keretében önerő nélkül mintegy 30-40 %-os energia megtakarítás elérése prognosztizálható. - A felújított, illetve felújítás alatt lévő Közösségi Szállásokon, valamint a menekülteket befogadó állomásokon felmértük az elfekvő készleteket. Az elfekvő készletek hasznosítására törekedve, azok átcsoportosításával költségmegtakarítást értünk el. - A gépjárművek forgalmazásánál bevezettük a taxi-rendszerű üzemeltetést, amely a gépjárművek hatékonyabb, költségtakarékosabb és célirányosabb igénybevételét eredményezte. - A BM Központi Gazdasági Főigazgatósággal fennálló együttműködésünk keretében 3 db Lada Niva gépkocsit takarékosabban üzemeltethető VW Golf gépjárműre cseréltünk. - Az év során 10 db Lada Niva értékesítésére került sor, helyettük alacsonyabb árfekvésű és gazdaságosabban üzemeltethető gépjárműveket helyeztünk üzembe. - Felülvizsgáltuk a hivatali gépjárművek magáncélú használatával kapcsolatos intézkedésünket, s 2004. évtől növeltük az igénybevétel térítési díjait. - A hivatali telefonok költségeinek további mérséklése érdekében racionalizáltan csökkentettük a mobiltelefonok szolgálati célú használatára meghatározott értékhatárokat, keretösszegeket. A magáncélú beszélgetéseket, illetve a szolgálati célú keretösszegen felüli beszélgetések díját az érintettek részére kiszámláztuk. - A tolmácsolásokra kifizetendő összegek mérséklése, illetve csökkentése érdekében elrendeltük és érvényesítjük, hogy az ügyintézés során a nyelvet beszélő ügyintéző eljárása során tolmács foglalkoztatására - a jogszabályi előírások érvényesítésének figyelembevételével - ne kerüljön sor.
Budapest, 2004.
Felhalmozási jellegű bevételek:
Az év során 10 db LADA NIVA típusú személygépkocsi értékesítésre került sor, helyettük alacsonyabb árfekvésű és gazdaságosabban üzemeltethető gépjárművek kerültek üzembe helyezésre. A gépjármű értékesítésekből 10,6 millió Ft bevételünk keletkezett. Az év közbeni számítástechnikai eszköz selejtezése kapcsán, azok értékesítésre kerültek, melyből 2,5 millió Ft bevételünk keletkezett.
Átvett pénzeszközök:
A működési célra átvett pénzeszközök módosított előirányzata 58,4 millió Ft, a teljesítés 58,9 millió Ft, melyből a munkaügyi központok által a pályakezdő munkavállalók alkalmazása miatti térítés 40,5 millió Ft, ENSZ támogatás 5 millió Ft, Európai Menekültügyi Alapból történő kifizetés 11,3 millió Ft. A felhalmozási célra átvett pénzeszköz 12,1 millió Ft, melyből az Európai Menekültügyi Alapból történő kifizetés 3,5 millió Ft.
Előző évi maradvány:
A 2003. évi előirányzat maradványunk 319,6 millió Ft volt, mely az év első felében felhasználásra került.
Nemzetközi Programok megvalósulása:
Phare programok:
2004. évben Phare támogatásokkal készült a befogadó állomások és a közösségi szállások rekonstrukciója, bővítése. Ennek keretében 2004. évben befejezésre, átadásra került:
- Debreceni Befogadó Állomás 200 férőhelyes épület rekonstrukció - Balassagyarmati Közösségi Szállás 70 férőhelyes épület rekonstrukció - Nagykanizsai Közösségi Szállás 41 férőhelyes épület rekonstrukció - Bicskei Befogadó állomás 180 férőhelyes bővítés 240 férőhelyes épület rekonstrukció - Békéscsabai Befogadó Állomás 67 férőhelyes bővítés - Nyírbátor Közösségi Szállás 150 férőhelyes épület rekonstrukció
Összegzés:
Összességében megállapítható, hogy a Hivatal és a hozzá tartozó befogadó állomások gazdálkodására a takarékosság volt jellemző, a szűkős költségvetési források ellenére az intézmény működőképessége fenntartható volt, az ügyfélfogadás feltételei javultak, az EU csatlakozással összefüggő feladatainknak maradéktalanul eleget tettünk.
Budapest, 2005. február 24.
Dr. Horváth Endre Főigazgató-helyettes
BM BEVÁNDORLÁSI ÉS ÁLLAMPOLGÁRI HIVATAL 1117 Budapest, Budafoki út 60.
Szám: /2006
A BM Bevándorlási és Állampolgári Hivatal Főigazgatójának
……… /2006. számú intézkedése
A 2006. évi költségvetés egyensúlyát elősegítő, az intézmények működési feltételeit biztosító gazdálkodás takarékossági követelményekről.
A 2006. évi költségvetésről szóló 2005. évi CLIII törvény 1. számú mellékletébe elfogadott, BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal mint költségvetési cím éves bevételi és kiadási előirányzatainak, valamint a Belügyminisztériummal folytatott költségvetési tárgyaláson a minisztérium vezetése észrevételeinek és javaslatainak figyelembevételével a Hivatal költségvetési egyensúlyának biztosítása, működő képességének fenntarthatósága érdekében az alábbiak szerinti intézkedést hoztam:
- A 2006. évi költségvetési hatásának ismeretében kidolgozott és a BM Közgazdasági Helyettes Államtitkára által 14-1268/33/2005 számon visszaigazolt, jóváhagyott költségvetési egyensúly biztosítása érdekében kidolgozott intézkedési tervben foglaltak felülvizsgálata szükséges.
1. A közösségi szállások alacsony kihasználtsága és gazdaságtalan működtetése szükségessé tette a győri , balassagyarmati és a nagykanizsai objektumok ideiglenes bezárását illetve ezen objektumoknak más szervezeti formában való működtetési modelljének kidolgozását ( Nagykanizsa EMA források igénybevételével, kísérő nélküli kiskorú elhelyezésére), illetve Balassagyarmaton önkormányzat által működtetett közép és főiskolai kollégiumi célú hasznosítását. A közösségi szállások ideiglenes bezárásával a Hivatal költségvetésében működési kiadási előirányzatok (üzemeltetési költségek) takaríthatók meg.
2. Az Öt pontban a nemzeti felelőségről szóló kormány programból, valamint az idegenrendészeti és állampolgársági törvény módosításából , továbbá a Ket. hatályba lépéséből adódó többlet feladatok és ügyintézési határidő csökkenések szükségessé tették a köztisztviselői státuszok számának növelését, melynek fedezetét a befogadó állomások közalkalmazotti státuszainak kiszervezésével lehet csak megteremteni.
a) A befogadó állomásokon összesen 23 fő kiszervezésére kerül sor, a 2006 január 1-én hatályba lépett állománytáblában rögzített státuszok meghagyása mellett. A befogadó állomásokon meg kell kezdeni és az első negyedév végéig be kell fejezni a kiszervezésre kerülő dolgozókkal a munkaviszonyuk megszüntetésére irányuló intézkedéseket. Felelősök: Befogadó Állomások igazgatói Határidő: 2006. március 30.
b) El kell készíteni kiszervezett dolgozók munkaviszonyának megszüntetésére irányuló határozatokat és a munkaviszony megszüntetése napján részükre ki kell fizetni a Kjt-ben meghatározott járandóságokat. Felelős: Befogadó állomások igazgatói Határidő: 2006. április. 30.
c) A kiszervezett dolgozók részére kifizetett járandóságokról (kivéve a szabadságmegváltást) tételes elszámolást kell készíteni, melyet a Hivatal Gazdasági és Informatikai Igazgatóságára soron kívül fel kell terjeszteni. Felelős: Befogadó állomás igazgatói Határidő: kifizetéseket követő nap
3. A közalkalmazotti, valamint Budapest és Pest megyei Regionális Igazgatóságon megszüntetett gépjárművezetői státuszok köztisztviselői státusszá való átminősítéséből származó új státuszokat mindaddig nem lehet betölteni, míg annak fedezete a központi költségvetés céltartaléka terhére nem kerül rendezésre.
Felelősök: regionális igazgatóságok igazgatói, Hivatal igazgatói, önálló főosztályvezetők
4. A bicskei befogadó állomás konyha üzemeltetési pályázati kiírásának eredményétől függően elő kell készíteni:
a) A teljes konyhai személyzet kiszervezésével összefüggő megvalósítási ütemtervet. b) Eredménytelen pályázat esetére a konyha csökkentett személyzettel működő program tervet. Felelős: Befogadó állomás igazgatója Határidő: 2006. április 30.
5. A bérrel lefedett státuszokon megüresedett helyeket a megüresedést követő 2 hónapig nem lehet feltölteni, az ebből származó megtakarítások képezhetik az igazgatóságok által kezdeményezett és a főigazgató által jóváhagyott túlórák költségeit. Ez alól kivételt képeznek azon munkakörök ahol a státuszok bér és járuléktámogatásban részesülő pályakezdő diplomásokkal feltölthetők. Felelősök: Munkáltatói jogkörrel rendelkező igazgatók Humánpolitikai főosztályvezető Határidő: Folyamatos
6. Tekintettel arra, hogy a költségvetési törvény nem biztosított fedezetet a Budapesti és Pest megyei Regionális Igazgatóság VII. számú ügyfélszolgálati irodája kialakításához és működtetéséhez, így az állománytáblában rendszeresített státuszok nem tölthetők fel. A regionális igazgatóságokon belső átszervezésekkel kell megoldani a nemzeti tartózkodási engedélyek kiadásával kapcsolatos feladatokat. Felelős: Regionális igazgatóságok igazgatói Határidő: Folyamatos
7. Felül kell vizsgálni a Kollektív szerződésben és a Közszolgálati Szabályzatban meghatározott, adható juttatások körét és mértékét, azokat a kiadásra kerülő BM utasításhoz kell igazítani. A felülvizsgált Kollektív szerződés és Közszolgálati Szabályzat tervezeteket véleményezés céljából meg kell küldeni a munkáltatói jogokat gyakorló szervezeti egységek és a befogadó állomások vezetői részére.
A beérkezett javaslatokkal kiegészített tervezeteket a szakszervezetek és a munkavállalók érdekképviseletét ellátó személy bevonásával egyeztetésre kell bocsátani. Felelős: Gazdasági és Informatikai Igazgatóság igazgatója Humánpolitikai Főosztály főosztályvezetője Határidő: BM utasítás kiadását követő 15. nap
8. A rendelkezésre álló költségvetési források nem teszik lehetővé további ügyfélszolgálati irodáknak a rendőrségi objektumokból való kiköltözését. Felelős: Gazdasági és Informatikai Igazgatóság igazgatója
9. Fel kell gyorsítani a schengeni projekt terhére megvalósuló beruházások műszaki előkészítését . Felelős: Gazdasági és Informatikai Igazgatóság igazgatója Határidő: 2006 március 30.
10. Fel kell gyorsítani a Közép –dunántúli RIG. elhelyezését célzó beruházási program, és építési engedélyezési terv dokumentáció kidolgozását. Felelős: Gazdasági és Informatikai Igazgató Határidő: Építési engedélyezési terv elkészítésére 2006.április 30.
11. Felül kell vizsgálni az Észak- magyarországi Regionális Igazgatóság elhelyezését biztosító bérleti szerződést, meg kell kezdeni a további elhelyezést biztosító közbeszerzési pályázat kiírását, illetve állásfoglalást kell kérni Közbeszerzési bizottságtól a jelenleg meglévő bérleti szerződésben szereplő határidő hosszabbítási lehetőségének jogszerűségéről. Felelős: Gazdasági és Informatikai Igazgató Határidő: 2006. március 10.
12. A székesfehérvári volt óvoda átépítési költségei a tervező szervek által adott előzetes költségvetés alapján meghaladják a 100 millió Ft-ot ( 100-120 millió Ft.) a kivitelezési munkák befejezésének várható időpontja áttolódik 2007. I. félévre). A rekonstrukció magas költsége és a kivitelezési idő átfutási ideje szükségessé teszi:
a) a meglévő bérleti szerződésnek további 3 hónappal való meghosszabbítását , b) a várható költségeket figyelembe véve olyan gazdaságossági elemzések készítését, amely számol az óvoda épület értékesítéséből származó bevétel, valamint a rekonstrukciós költségek együttes értékével, illetve a RIG-nek más épületben való elhelyezési költségével (épület vásárlás). Felelős: Gazdasági és Informatikai Igazgató Határidő: 2006. március 10.
13. A BM és a T- Mobile Magyarország Távközlési Részvénytársasága között létrejött megállapodásban foglaltaknak megfelelően a BM BÁH által vásárolt és üzemeltetett mobil telefonok közötti forgalmazás költségmentes, a továbbá 2006. január 1-től a BM központi szervei és a BM BÁH közötti telefonálás is térítésmentessé vált. A megállapodásban foglaltakat figyelembe véve a telekommunikációs eszközök ellátási rendjéről, valamint a távközlési és informatikai szolgáltatások igénybevételének szabályzásáról szóló 21/2004. számú főigazgatói intézkedés 15. pontjában meghatározott forgalmi díjak 30-50 %-os csökkentése indokolt. VEZETŐI DÖNTÉS SZÜKSÉGES
Ugyancsak költségcsökkentést fog eredményezni a BM és a Pannon Gsm.Rt.-vel, valamint a T-Mobile Rt.-vel kötött megállapodás is , valamint a BM mellékállomásokról kezdeményezett mobil telefonokra irányuló hívások is „0” forintos díjtétellel kerülnek rögzítésre.
14. Felül kell vizsgálni a Hivatal 2006. évi kiutazási és fogadási tervét. A felülvizsgálat során 10-20%-os költség megtakarítást kell elérni.
15. Fel kell gyorsítani a bérelt távadat-átviteli vonalak kiváltását. Felelős: Gazdasági és Informatikai Igazgató Határidő: 2006. március 30.
16. A papír irodai költségek csökkentése érdekében tárgyalásokat kell folytatni az ORFK-val valamint az NBH-val, annak érdekében, hogy a véleményeztetésre átadásra kerülő anyagokat elektronikus úton adhassuk át. Felelős: Főigazgató helyettes Határidő: 2006.március 30.
17. Az üzemanyag költségek csökkentése érdekében a vidéki kiszállási terveket hivatali és regionális igazgatósági szinteken is össze kell hangolni, melynek előfeltétele a heti kiszállási tervek elkészítése. A Hivatal igazgatóságai, főosztályai minden hétfőn 10 óráig a heti kiszállási terveket, a Gazdasági és Informatikai Igazgatóság részére kötelesek leadni. A Gazdasági Főosztály a beérkezett kiszállási terveket az érintett igazgatóságokkal egyezetett és a gépkocsi igényét hétfőn 16. óráig visszaigazolja. Felelős: Igazgatók, főosztályvezetők Határidő: folyamatos
18. A takarékossági követelményeket szem előtt tartva a kiszállások esetén vizsgálni kell a költségtakarékosságot, és amennyiben a kiszállás helye tömegközlekedési eszköz igénybevétele mellett alacsonyabb mint a hivatali gépjármű amortizációs és javítási stb. költségével növelt üzemanyag költség, úgy csak tömegközlekedést lehet igénybe venni. Felelős: Igazgatók, főosztályvezetők Határidő: folyamatos
19. A költségvetési források kihasználása érdekében össze kell hangolni az OBMK-nak pályázati források felhasználását a területi rendőrségi és határőr igazgatósági szervekkel. Felelős: RIG igazgatók Határidő: folyamatos
20. A szakmai igazgatóságok, a regionális igazgatóságok igazgatói, a főosztályvezetők kísérjék figyelemmel a minisztériumok, országos főhatóságok által kiírt pályázati felhívásokat és ahol lehetőség van a csatlakozásra ott kezdeményezzék a pályázatok előkészítését. Felelős: Valamennyi Igazgató Határidő: folyamatos
21. Idegenrendészeti eljárás során kitoloncolásra kerülő külföldiek esetében, minden eljárásban vizsgálni kell, hogy a vízummal, tartózkodási engedéllyel kapcsolatos eljárás során kiadott meghívó levél tulajdonosára áthárítható- e a kiutaztatás költsége 170/2001. (IX.26.) Korm. rendelet 2.§ (2) bek. b) pontja A kiutasítást elrendelő idegenrendészeti hatóság polgári peres úton a kitoloncolással egyidejűleg kezdeményezze a kiutasítási költségek behajtását. Felelős: Regionális Igazgatóság Igazgatói Határidő: folyamatos
22. A 171/2001. (IX.26.) Korm. rendelet alapján felül kell vizsgálni a befogadó állomásokon elhelyezettek tartózkodásának jogszerűségét és indokoltságát, amennyiben az elhelyezésük jogalapja megszűnt, úgy számukra egyéb kötelező tartózkodási helyet kell kijelölni. Felelős: Menekültügyi Igazgató Határidő: 2006. április 30.
23. A Határőrség Országos Parancsnokságával együttműködve meg kell vizsgálni annak lehetőségét, hogy a kiutasítási őrizetben lévő külföldi állampolgároknál lévő készpénz vagy egyéb vagyoni tárgy lefoglalható- e és annak értéke bevonható - e a kitoloncolási költségek teljes vagy részbeni fedezetekén. Felelős: Főigazgató ált. helyettese Határidő: 2006. március. 30.
24. A befogadó állomáson elhelyezett külföldi állampolgárok ellátási színvonalának javítása, a ruházati ellátás pótlása érdekében kezdeményezni kell a Belügyminisztériumon keresztül a HÖR illetve a VPOP által lefoglalt és karitatív célokra elosztásra kerülő ruházati cikkekből való részesíthetőség biztosítását a Szociális és Családi Minisztérium keretén belül működő kuratóriumnál. Felelős: Menekültügyi Igazgató Határidő: 2006. március 3.
25. Felül kell vizsgálni a berendelt állomány továbbfoglalkoztatásának indokoltságát és szükségességét. Felelős: Főigazgató ált. helyettese Határidő: 2006.június 30.
Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII.30.) Korm. rendelet 21. számú melléklete alapján
KÖLTSÉGVETÉSI SZERV A L A P O K M Á N Y A
1. Fejezet száma, megnevezése: XI. Belügyminisztérium
2. Költségvetési szerv
a) azonosító adatai
- törzskönyvi nyilvántartási szám: 722744
- megnevezése: BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
- székhelye: 1117 Budapest, Budafoki út 60.
- szakágazati besorolása: 752130
- alapító okirat száma, kelte: A-1023/2003., 2003. 05. 20.
b) szervezeti felépítése
- szervezeti egységek megnevezése, létszáma:
Központi szervek összesen: 231 fő
- Főigazgató és Főigazgatói Titkárság: 6 fő
- Gazdasági és Informatikai Igazgatóság: 50 fő
- Jogi, Nemzetközi és Adminisztrációs Igazgatóság: 30 fő
- Menekültügyi Igazgatóság: 21 fő
- Idegenrendészeti Igazgatóság: 65 fő
- Állampolgársági Igazgatóság: 42 fő
- Ellenőrzési Főosztály: 10 fő
- Személyügyi Osztály: 7 fő Területi szervek összesen: 588 fő
- Budapesti és Pest Megyei Regionális Igazgatóság, Budapest: 219 fő
- Észak-alföldi Regionális Igazgatóság, Debrecen: 81 fő
- Dél-alföldi Regionális Igazgatóság, Szeged: 69 fő
- Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság, Miskolc: 53 fő
- Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság, Pécs: 48 fő
- Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság, Székesfehérvár: 56 fő
- Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság, Győr: 62 fő
c) szervezeti kapcsolódásai
- hozzá rendelt részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv(ek), valamint az előirányzataik feletti rendelkezési jogosultság (teljes vagy részjogkör) megjelölése: nincsenek
- hozzá rendelt részjogkörű költségvetési egységek, valamint az előirányzataik feletti rendelkezési jogosultság (teljes vagy részjogkör) megjelölése: nincsenek - a részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv meghatározott gazdálkodási feladatait ellátó költségvetési szerv megjelölése: nemleges
d) tevékenységi köre
- szakmai feladatokat meghatározó jogszabályok címe, száma:
- 162/1999. (XI. 19.) Korm. rendelet - a Belügyminisztérium Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal létrehozásáról
- 1997. évi CXXXIX. törvény - a menedékjogról
- 25/1998.(II.18.) Korm. rendelet - a menedékjogról szóló 1997. évi CXXXIX. törvény hatálya alá tartozó külföldiek ellátásáról és támogatásáról
- 24/2001. BM rendelet - a menekültügy szervezeti rendszeréről, valamint a befogadó állomások feladatairól
- 2001. évi XXXIX. törvény - a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról
- 170/2001. (IX. 26.) Korm. rendelet - a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény végrehajtásáról - 1993. évi LV. törvény - a magyar állampolgárságról
- 23/2002. (IX. 10.) BM rendelet - a Belügyminisztérium fejezethez tartozó költségvetési szervek gazdálkodási jogkör szerinti besorolásáról, egyes költségvetési szervek középirányító szervként történő elismeréséről, a gazdálkodási jogosítványok megosztási rendjéről
- a szakfeladatrend szerinti tevékenységi körbe tartozó feladatok megjelölése:
751328 menekültügy, letelepedés
- szakmai vagy költségigény szempontjából fontosabb új feladatok megjelölése:
EU csatlakozással kapcsolatos feladatok
EU Menekültügyi Alap kezelése
- felügyeleti szerv által meghatározott, alapító okirat szerinti alaptevékenység:
a) előkészíti a migrációs politikát érintő kormányzati döntéseket és koordinálja a tárcák közötti feladatok végrehajtását,
b) közreműködik a migrációra vonatkozó jogszabályok, nemzetközi szerződések és az állami irányítás jogi eszközeinek a kidolgozásában,
c) a Hivatal az ország területére kiterjedő illetékességgel
- ellátja a magyar állampolgárságról szóló jogszabályokban a belügyminiszter feladatkörébe utalt állampolgársági feladatokat,
- központi idegenrendészeti hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt idegenrendészeti feladatokat,
- központi menekültügyi hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt menekültügyi feladatokat
d) végrehajtja a migrációs tárgyú nemzetközi szerződésekből adódó feladatokat, felügyeli és koordinálja a toloncegyezmények végrehajtását, engedélyezi a hatósági kísérlettel történt átszállításokat,
e) szakirányító jogkört gyakorol az I. fokú hatóságok tevékenysége felett,
f) kapcsolatot tart a migrációs kérdésekkel foglalkozó nemzetközi szervezetekkel.
- belső szabályzatban meghatározott kisegítő, kiegészítő tevékenység:
nemleges
- felügyeleti szerv által meghatározott vállalkozási tevékenység:
nemleges
- részvétel gazdasági társaságban: nemleges
e) költségvetési évre vonatkozó adatai a jóváhagyott költségvetés alapján
- kiadási előirányzat: 4.779.934 eFt
- saját bevételi előirányzat: 39.500 eFt
- átvett pénzeszközök előirányzata: 0 eFt
- támogatási előirányzat: 4.740.434 eFt
- engedélyezett létszámkeret: 819 fő
- január 1-jei betöltött létszám: 784 fő
- fontosabb beszerzések, felújítások: nemleges
f)szakfeladatonként a szakfeladat szám megjelölésével a feladatmutatók megnevezése, köre:
- szakfeladat száma, megnevezése:
751328 menekültügy, letelepedés
751131 országos hatáskörű szervek igazgatási tevékenysége
Budapest, 2004. április 7.
Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII.30.) Korm. rendelet 21. számú melléklete alapján
KÖLTSÉGVETÉSI SZERV A L A P O K M Á N Y A
1. Fejezet száma, megnevezése: XI. Belügyminisztérium
2. Költségvetési szerv
a) azonosító adatai
- törzskönyvi nyilvántartási szám: 722744
- megnevezése: BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
- székhelye: 1117 Budapest, Budafoki út 60.
- szakágazati besorolása: 752130
- alapító okirat száma, kelte: A-1023/2003., 2003. 05. 20.
b) szervezeti felépítése
- szervezeti egységek megnevezése, létszáma: Központi szervek összesen: 253 fő
- Főigazgató 1 fő - Főigazgatói Titkárság: 5 fő
- Személyügyi Osztály: 7 fő
- Jogi, Nemzetközi és Adminisztrációs Igazgatóság 33 fő
- Ellenőrzési Főosztály: 10 fő
- Menekültügyi Igazgatóság: 28 fő
- Idegenrendészeti Igazgatóság: 70 fő
- Állampolgársági Igazgatóság: 44 fő
- Gazdasági és Informatikai Igazgatóság: 55 fő
Területi szervek összesen: 622 fő
- Budapesti és Pest Megyei Regionális Igazgatóság, Budapest: 254 fő
- Észak-alföldi Regionális Igazgatóság, Debrecen: 77 fő
- Dél-alföldi Regionális Igazgatóság, Szeged: 73 fő
- Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság, Miskolc: 52 fő
- Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság, Pécs: 50 fő
- Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság, Székesfehérvár: 55 fő
- Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság, Győr: 61 fő
c) szervezeti kapcsolódásai
- hozzá rendelt részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv(ek), valamint az előirányzataik feletti rendelkezési jogosultság (teljes vagy részjogkör) megjelölése: nincsenek
- hozzá rendelt részjogkörű költségvetési egységek, valamint az előirányzataik feletti rendelkezési jogosultság (teljes vagy részjogkör) megjelölése: nincsenek
- a részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv meghatározott gazdálkodási feladatait ellátó költségvetési szerv megjelölése: nemleges
d) tevékenységi köre
- szakmai feladatokat meghatározó jogszabályok címe, száma:
- 162/1999. (XI. 19.) Korm. rendelet
- a Belügyminisztérium Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal létrehozásáról
- 1997. évi CXXXIX. törvény - a menedékjogról
- 25/1998.(II.18.) Korm. rendelet - a menedékjogról szóló 1997. évi CXXXIX. törvény hatálya alá tartozó külföldiek ellátásáról és támogatásáról
- 24/2001. BM rendelet - a menekültügy szervezeti rendszeréről, valamint a befogadó állomások feladatairól
- 2001. évi XXXIX. törvény - a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról
- 170/2001. (IX. 26.) Korm. rendelet - a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény végrehajtásáról - 1993. évi LV. törvény - a magyar állampolgárságról
- 23/2002. (IX. 10.) BM rendelet - a Belügyminisztérium fejezethez tartozó költségvetési szervek gazdálkodási jogkör szerinti besorolásáról, egyes költségvetési szervek középirányító szervként történő elismeréséről, a gazdálkodási jogosítványok megosztási rendjéről
- a szakfeladatrend szerinti tevékenységi körbe tartozó feladatok megjelölése:
751328 menekültügy, letelepedés
- szakmai vagy költségigény szempontjából fontosabb új feladatok megjelölése:
Új ügyfélszolgálati irodák kialakítása
Ügyintézési határidők lerövidítéséhez kapcsolódó intézményfejlesztés
Ügymenet-támogató informatikai rendszerek fejlesztése
A Hivatal és a területi szervek közötti adatátvitel minőségét javító fejlesztések megvalósítása
Idegenrendészeti és menedékjogi törvény módosítását követően az új nyomtatványok rendszerbe-állítása
- felügyeleti szerv által meghatározott, alapító okirat szerinti alaptevékenység:
a) előkészíti a migrációs politikát érintő kormányzati döntéseket és koordinálja a tárcák közötti feladatok végrehajtását,
b) közreműködik a migrációra vonatkozó jogszabályok, nemzetközi szerződések és az állami irányítás jogi eszközeinek a kidolgozásában,
c) a Hivatal az ország területére kiterjedő illetékességgel
- ellátja a magyar állampolgárságról szóló jogszabályokban a belügyminiszter feladatkörébe utalt állampolgársági feladatokat,
- központi idegenrendészeti hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt idegenrendészeti feladatokat,
- központi menekültügyi hatóságként ellátja a jogszabályokban a hatáskörébe utalt menekültügyi feladatokat
d) végrehajtja a migrációs tárgyú nemzetközi szerződésekből adódó feladatokat, felügyeli és koordinálja a toloncegyezmények végrehajtását, engedélyezi a hatósági kísérlettel történt átszállításokat,
e) szakirányító jogkört gyakorol az I. fokú hatóságok tevékenysége felett,
f) kapcsolatot tart a migrációs kérdésekkel foglalkozó nemzetközi szervezetekkel.
- belső szabályzatban meghatározott kisegítő, kiegészítő tevékenység:
nemleges
- felügyeleti szerv által meghatározott vállalkozási tevékenység:
nemleges
- részvétel gazdasági társaságban:
nemleges
e) költségvetési évre vonatkozó adatai a jóváhagyott költségvetés alapján
- kiadási előirányzat: 4.666.238 eFt
- saját bevételi előirányzat: 39.500 eFt
- átvett pénzeszközök előirányzata: 0 eFt
- támogatási előirányzat: 4.626.738 eFt
- engedélyezett létszámkeret: 875 fő
- január 1-jei betöltött létszám: 875 fő
- fontosabb beszerzések, felújítások: nemleges
f)szakfeladatonként a szakfeladat szám megjelölésével a feladatmutatók megnevezése, köre:
- szakfeladat száma, megnevezése:
751328 menekültügy, letelepedés
751131 országos hatáskörű szervek igazgatási tevékenysége
Budapest, 2005. március 18.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.