Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Tájékoztató okmányok érvényességi idejéről - 2020. 11.16.

LOGO kicsi

Tájékoztató okmányok érvényességi idejéről

2020. 11.16.

 

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a járványügyi helyzetre tekintettel a kiadott tartózkodásra jogosító okmányok, valamint a letelepedési engedély és a bevándorlási engedély okmányok érvényességi ideje – a rövid időtartamú beutazásra jogosító vízum, valamint a tartózkodási engedély átvételére jogosító vízum okmányok kivételével – a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. napig automatikusan meghosszabbodik.

 

Kizárólag a 2020. november 4-én még érvényes, vagy ezen a napon lejárt alábbi engedélyek hosszabbodnak meg a fent írtak alapján:

 -          Állandó tartózkodási kártya

-          Tartózkodási kártya magyar állampolgár családtagja részére

-          Tartózkodási kártya EGT-állampolgár részére

-          Tartózkodási engedély

-          Bevándorlási engedély

-          Letelepedési engedély

-          Ideiglenes letelepedési engedély

-          EK letelepedési engedély

-          Nemzeti letelepedési engedély

 

A 2020. november 4-ét megelőzően lejárt okmányokra a fentiek nem vonatkoznak! Felhívjuk figyelmüket, hogy az ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolások érvényességi ideje a fentiek alapján automatikusan nem hosszabbodik meg, annak hosszabbítása érdekében meg kell jelenni előzetes időpontfoglalással.

 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a tartózkodási engedély meghosszabbítására irányuló kérelmet a tartózkodási engedély lejáratát megelőző legkésőbb 30 nappal szükséges előterjeszteni a magyarországi szálláshely szerint illetékes Regionális Igazgatóságon. Ez azt jelenti, hogy a fentiek alapján meghosszabbodott érvényességű (egyébként lejárt) okmányok meghosszabbítását is kérni kell legkésőbb a veszélyhelyzet megszűnésének napjáig! Amennyiben az okmány meghosszabbítása iránti kérelem benyújtása nem határidőben történik igazolási kérelemmel kell élnie, melyre a mulasztásról való tudomásszerzést vagy az akadály megszűnését követő öt napon belül, de legkésőbb az elmulasztott határnaptól vagy az elmulasztott határidő utolsó napjától számított harminc napon belül van lehetőség.

 

Fontos!

Az érvényes tartózkodási engedélyek az abban foglaltak szerint jogosítanak tartózkodásra, és amennyiben a tartózkodási feltételek továbbra is változatlanok maradnak, akkor hosszabbodik meg automatikusan az okmány érvényességi ideje.

 

Abban az esetben, ha a tartózkodási engedély kiadásának alapjául szolgáló feltételek megváltoznak (pl. foglalkoztató megváltozik, munkakör megváltozik, vagy pl. korábban tanuló volt, de munkát végezne) akkor szükséges az új tartózkodási engedélyt kérelmezni vagy az érvényes tartózkodási engedély meghosszabbítását kérni. Felhívjuk a figyelmet, hogy a jogszabályban meghatározott tartózkodási feltételek meglétének hiánya a továbbiakban is a tartózkodási jogosultság visszavonását eredményezi.

 

Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, hogy a tartózkodási engedélyek hosszabbítása iránti kérelmek a veszélyhelyzet ideje alatt előzetes időpontfoglalással, vagy az Enter Hungary elektronikus rendszerén keresztül továbbra is benyújthatók.

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary (www.enterhungary.gov.hu) működésében - az elmúlt időszakban tapasztalt kiemelt ügyféli érdeklődés okán - átmenetileg lassulás tapasztalható. Az elektronikus ügyintézést biztosító felület működése során a kérelmek feltöltése hosszabb időt vehet igénybe, illetve korlátozottan érhető el az elektronikus fizetés is.

A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítását követően a Főigazgatóság a honlapon tesz közzé tájékoztatást.

A már feltöltött kérelmek eljárási díját  átutalással, postai csekken, és az ügyfélszolgálatokon - a kérelemhez tartozó EH ügyszám megadásával - személyesen is be lehet fizetni (kártyás fizetés).

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006.

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében egy utalás során illetve egy posta csekken csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni. Mindkét esetben szükséges megjegyzésben a kérelemhez tartozó EH ügyszámot feltüntetni.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK