Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Cikkek (358)

Cikkek

LOGO kicsi

 

NATIONAL DIRECTORATE-GENERAL FOR ALIENS POLICING

Budapest and Pest County Regional Directorate

 

Dear Students!

 

We would like to inform you that the Client Service at Harmat Street which was open to provide a faster and more effective client experience between 20th of June and 30th of September, 2023 for students who have an official address in Budapest or Pest county is going to be closed from October. The last opening day is on 29th of September, 2023. From October you could visit either 1135 Budapest Szegedi road 35-37. or 1117 Budapest, Budafoki road 60. to hand your application.

 

Opening Hours:

 

Budafoki road client service Szegedi road client service
Monday 8:00-14:00 Monday 8:00-14:00
Tuesday 8:00-14:00 Tuesday 8:00-14:00
Wednesday 8:00-14:00 Wednesday 8:00-14:00
Thursday 8:00-14:00 Thursday 8:00-14:00
Friday 8:00-12:00 Friday 8:00-12:00

 

From October, 2023. you can book an appointment exclusively to Szegedi road or Budafoki road client service. The appointment reservation has to contain the Enter Hungary case number received on this electronic platform for applications. Please provide the Enter Hungary case number in the ,,client name’’ section.

 

Thank you for your kind understanding.

 

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

LOGO kicsi

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

Budapesti és Pest Vármegyei Regionális Igazgatóság

 

Tisztelt Tanulók/Hallgatók!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2023. június 20. – 2023. szeptember 30. között a hatékonyabb ügyintézés érdekében Budapesten Pest vármegyében szálláshellyel rendelkező diák ügyfeleink részére megnyitott Harmat utcai ügyfélszolgálati irodánk utolsó nyitvatartási napja 2023. szeptember 29. péntek. 2023. októbertől a Harmat utcai kirendeltség bezárásra kerül, helyette ügyintézésre a 1135 Budapest, Szegedi út 35-37., illetve 1117 Budapest, Budafoki út 60. alatt található ügyfélszolgálati irodákban lesz lehetőség.

 

Nyitva tartás:

 

Budafoki úti ügyfélszolgálati iroda

Szegedi úti ügyfélszolgálati iroda

Hétfő 8:00-14:00 Hétfő 8:00-14:00
Kedd 8:00-14:00 Kedd 8:00-14:00
Szerda 8:00-14:00 Szerda 8:00-14:00
Csütörtök 8:00-14:00 Csütörtök 8:00-14:00
Péntek 8:00-12:00 Péntek 8:00-12:00

 

Időpontot foglalni 2023. októbertől kizárólag a Szegedi és Budafoki úti kirendeltségre lesz lehetőség. A gyorsabb ügyintézés érdekében az ügyfélnév mezőbe a név megadása mellett tüntessék fel az elektronikus ügyindítási felületen kapott EnterHungary azonosító számot.

 

Szíves megértésüket köszönjük!

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

 

   

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

We would like to inform dear clients that during the period of the governmental administrative break pursuant to Government Decree 369/2022 (IX.29.) on the ordering of the governmental administrative break and the emergency rules applicable to the governmental administrative break (hereinafter: Decree) - 22 December 2022 - 6 January 2023 - the reception of clients and work in the public employment services in the district (metropolitan district) offices (hereinafter: Employment Department) will be suspended.

 

If I have temporary protection, and I would like to registare at the employment department for the regular subsistence allowance.  How and where can I apply during the administrative break?

You can submit your application in person at the Government Offices (Kormányablak) open during the administrative break by filling in the appropriate form available there.

Information on the government offices open and the opening hours can be found at the following link: https://kormanyablak.hu/hu/az-igazgatasi-szunetben-nyitva-tarto-kormanyablakok

We inform you that applications submitted at the Government Offices will be forwarded to the relevant Employment Department, where the administration will start after the administrative break on 9 January 2023.

 

If I have temporary protection, I am obliged to report any changes in my data to the Employment Department in connection with the payment of the regular subsistence allowance. What should I do during the administrative break?

You can report a change in your details in person at the Government Offices open during the administrative break by filling in the appropriate form available there.

Information on the government offices open and the opening hours can be found at the following link: https://kormanyablak.hu/hu/az-igazgatasi-szunetben-nyitva-tarto-kormanyablakok

We inform you that the notifications submitted at the Government Offices will be forwarded to the competent Employment Department, where the administration will start on 9 January 2023, after the end of the administrative recess

You can also report changes in data in person at the Employment Department competent by your  place of accommodation, after the administrative break, but not before 9 January 2023.

 

If I have temporary protection, I have to register every month at the Employment Department competent by my  place of accommodation in order to receive the regular subsistence allowance. What should I do during the administrative break?

There is no application for the duration of the administrative break. The Employment Department will schedule the registration dates for the month of December before the administrative break.

During the administrative break, the Employment Department will not be open to clients, and you will be able to make in-person arrengement from 9 January 2023, after the end of the administrative break.



Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

Доводимо до відома наших шановних клієнтів, що згідно постанови Nо.369/2022 (ІХ.29) про розпорядок роботи державної адміністрації, та надзвичайні положення, що застосуються до державної служби на період адміністративної перерви, згідно з постановою Уряду (далі: постанова) - з 22 грудня 2022р по 6 січня 2023р - припиняє роботу, та прийом клієнтів у районних (столичних) відділеннях, що належать до сфери управління державної служби зайнятості (далі: відділ зайнятості).

 

Як біженець, я хотів би подати запит на реєстрацію/запит моїх даних у відділ зайнятості, щоб отримати регулярну допомогу на утримання. Як і куди подати заяву під час адміністративної перерви?

Подати запит/надати дані можна особисто у державних установах які працюють під час адміністративної перерви, заповнивши відповідну форму. Перелік державних установ, та години прийому клієнтів, можно дізнатися за посиланням:

https://kormanyablak.hu/hu/az-igazgatasi-szunetben-nyitva-tarto-kormanyablakok

Повідомляємо, що заяви надані у державних установах будуть передані до відповідного відділу зайнятості, де відбудеться їх розгляд після закінчення адміністративної перерви, з 9 січня 2023р.

 

Як біженець, я зобов'язаний повідомляти про будь-які зміни моїх даних/обставин у відділ зайнятості, щоб отримати фінансову допомогу. Як мені це зробити під час адміністративної перерви?

Ви маєте можливість повідомити про зміну ваших даних, або обставин, особисто у державних установах, які працюють під час адміністративної перерви, заповнивши відповідну форму. Перелік державних установ та години прийому клієнтів можно дізнатися за посиланням:

https://kormanyablak.hu/hu/az-igazgatasi-szunetben-nyitva-tarto-kormanyablakok

Повідомляємо, що заяви надані у державних установах будуть передані до відповідного відділу зайнятості, де відбудеться їх розгляд після закінчення адміністративної перерви, з 9 січня 2023р.

Також, маєте змогу повідомити про зміну ваших даних, або обставин, особисто у відповідному відділі зайнятості за місцем Вашого проживання, після закінчення адміністративної перерви, не раніше 9 січня 2023р.

 

Як біженець, щоб отримати фінансову допомогу, я повинен кожний місяць з'явитися у відповідний відділ зайнятості за місцем проживання. Як діяти під час адміністративної перерви?

Під час адміністративної перерви прийом не призначається. Дні особистої явки у грудні будуть заплановані, до початку адміністративної перерви. Під час адміністративної перерви, прийом клієнтів не відбудеться, після закінчення адміністративної перерви, з 9 січня 2023р ви можете вирішувати питання особисто.

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

 

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a kormányzati igazgatási szünet elrendeléséről és a kormányzati igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 369/2022. (IX.29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) szerinti kormányzati igazgatási szünet időtartama alatt – 2022. december 22. - 2023.január 6. – az állami foglalkoztatási szerv hatáskörében eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalokban (a továbbiakban: foglalkoztatási osztály) az ügyfélfogadás és a munkavégzés szünetel.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 „GYIK” kérdések


Menedékesként a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása érdekében szolgáltatást kérőként szeretném kérni regisztrációmat/ adataim felvételét a foglalkoztatási osztálynál.  Hogyan és hova nyújthatok be kérelmet az igazgatási szünet időtartama alatt?

Kérelem benyújtására/adatok felvételére lehetőség van személyes ügyintézés keretében az igazgatási szünet időtartama alatt nyitva tartó kormányablakokban az ott elérhető megfelelő nyomtatvány kitöltésével.
A nyitva tartó kormányablakokról és az ügyfélfogadási időről az alábbi linken tájékozódhat:
https://kormanyablak.hu/hu/az-igazgatasi-szunetben-nyitva-tarto-kormanyablakok
Tájékoztatjuk, hogy a kormányablakban előterjesztett kérelmek továbbításra kerülnek az illetékes foglalkoztatási osztály részére, ahol az ügyintézés az igazgatási szünet lejártát követően 2023. január 9. napján kezdődik meg.

 

Menedékesként a rendszeres létfenntartási támogatás folyósításával kapcsolatban köteles vagyok bejelenteni az adataimban/körülményeimben bekövetkezett változást a foglalkoztatási osztályon. Hogyan járjak el az igazgatási szünet időtartama alatt?

Az adat illetve körülménybeli változás bejelentésére lehetősége van személyes ügyintézés keretében az igazgatási szünet időtartama alatt nyitva tartó kormányablakokban, az ott elérhető megfelelő nyomtatvány kitöltésével.

A nyitva tartó kormányablakokról és az ügyfélfogadási időről az alábbi linken tájékozódhat: https://kormanyablak.hu/hu/az-igazgatasi-szunetben-nyitva-tarto-kormanyablakok

Tájékoztatjuk, hogy a kormányablakban benyújtott bejelentések továbbításra kerülnek az illetékes foglalkoztatási osztály részére, ahol az ügyintézés az igazgatási szünet lejártát követően 2023. január 9. napján kezdődik meg.

 

Az adat illetve körülménybeli változás bejelentésére lehetősége van személyesen a szálláshelye szerint illetékes foglalkoztatási osztályon is, az igazgatási szünet lejártát követően, legkorábban 2023.január 9. napjától.

 

Menedékesként a rendszeres létfenntartási támogatás folyósítása érdekében havonta jelentkeznem kell a szálláshelyem szerint illetékes foglalkoztatási osztályon. Hogyan járjak el az igazgatási szünet időtartama alatt?

Az igazgatási szünet időtartamára nem kerül előírásra jelentkezési időpont. A foglalkoztatási osztály a december hónapban esedékes jelentkezési alkalmakat az igazgatási szünet előtti időszakra ütemezi.
A foglalkoztatási osztályon az igazgatási szünet időtartama alatt az ügyfélfogadás szünetel, az igazgatási szünet lejártát követően 2023. január 9. napjától tud személyesen ügyet intézni.

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

ED6359338 0 1 eng

ED6359338 0 3 ukr

ED6359338 0 2

ED6359338 0 5

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

Új emberkereskedelem elleni kampányt indított az EBESZ

 

A "Be Safe" elnevezésű médiakampány kifejezetten az Ukrajnából érkező menekültek védelmét célozza.

 

Az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) emberkereskedelem elleni küzdelemmel foglalkozó Különleges Képviselőjének Irodája a Thomson Reuters hírügynökséggel együttműködve 2022. július 27-én indította el az ukrajnai menekültek szükségleteire reflektáló online kampányát.

 

Magyarországon az ukrajnai menekültek számára is ingyenesen elérhető az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat a nap 24 órájában a +36 80 20 55 20 telefonszámon.

 

A kampányról bővebben az alábbi elérhetőségen tájékozódhat:

Honlap: https://www.helpforukrainians.info/

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

LOGO kicsi

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG 

 

 

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket,

 hogy mentesül az igazgatási szolgáltatási díj megfizetésének kötelezettsége alól :

·         az ukrán állampolgár tartózkodási engedély kiadása vagy meghosszabbítása iránti kérelme

·         a tanulmányi célú tartózkodási engedély kiadását vagy meghosszabbítását kérelmező, aki magyar állami ösztöndíjban részesül, pl. Stipendium Hungaricum ösztöndíjas vagy aki miniszter által biztosított tanulmányi támogatásban részesül 

·         az belorusz állampolgár tanulmányi vagy munkavállalási célú tartózkodási engedély kiadása vagy meghosszabbítása iránti kérelme

A fenti esetekben az eljárási díjat nem kell leróni! 

Dear Clients,

we hereby inform you that the following cases are exempt from payment of administrative fee:

·         issue of residence permit or extension of residence permit of Ukrainian citizens

·         issue of residence permit or extension of residence permit for purpose of studies, or employment of Belorussian citizens

·         applications for issue or extension of residence permits for purpose of studies of those, who receive Hungarian State Scholarship e.g. Stipendium Hungaricum, or the ones who have for-study ministerial sponsorship

In the above cases, the administrative fee does not have to be paid off!

 

 

Informamos a Estimados Clientes,

que los siguientes aplicantes no tienen que pagar la tarifa administrativa :

  • ·aplicación/prolongación de permiso de residencia de los ciudadanos ucránios
  • ·
  • ·aplicación/prolongación de permiso de residencia con objetivo de estudio de los que reciben beca húngara (por ejemplo: Stipendium Hungaricum) o de los que reciben apoyo al estudio del ministro

En los casos mencionados no tienen que pagar la tarifa administrativa!

 

 

Уважаемые клиенты, (RUS)

уведомляем вас, что освобождаются от уплаты сбора за административные услуги:

·         заявления   о выдаче или продлении вида на жительство гражданина Украины

·         заявления о выдаче или продлении вида на жительство гражданина Белоруссии с целью учебы или работы

·         заявления на выдачу или продление вида на жительство с целью обучения, если заявитель получает стипендию венгерского государства, например, стипендию Stipendium Hungaricum, или получает грант от Министерства.

 

В вышеуказанных случаях плата за процедуру не взимается!

 

 

Повідомляємо Шановних Замовників, (UKR)

Що ви звільнені від оплати збору за адміністративні послуги якщо:

• Ви громадянин України і бажаєте подати заяву на отримання посвідки на проживання або продовження посвідки на проживання

• Ви бажаєте подати заяву на видачу посвідки на проживання або продовження посвідки на проживання з метою навчання, або працевлаштування білоруських громадян

• Ви бажаєте подати заяву на видачу або продовження посвідки на проживання з метою навчання, для тих, хто отримує угорську державну стипендію, наприклад Stipendium Hungaricum, або для тих, хто має для навчання міністерське спонсорство

 

У вищеназначених випадках адміністративний збір не потрібно oплатити!

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

LOGO kicsi

Pursuant to Section 2 (f) of Act LXXX of 2007 on Asylum:

 

unaccompanied minor: a foreigner not having completed the age of 18 years who entered the territory of Hungary without the company of an adult responsible for his/her supervision on the basis of law or custom, or remained without supervision following entry; as long as he/she is not transferred under the supervision of such a person.

 

In other words, any child under the age of 18 fleeing the Russian-Ukrainian conflict who has arrived in Hungary alone, or is currently residing alone in the country is considered an unaccompanied minor.

 

Pursuant to Section 35 (3) of the Act on Asylum:

A person with limited legal capability too, shall be entitled to proceed in an asylum procedure.

This means that, in relation to the procedure for recognition as a beneficiary of temporary protection, any child over the age of 14 is entitled to submit an application for recognition as a beneficiary of temporary protection on his/her own.

A child under the age of 14 who wishes to submit an application but does not have a guardian can also indicate his/her intention to be recognised as a beneficiary of temporary protection, in this case the asylum authority requests the appointment of a guardian.

 

Please find below the most frequently asked questions concerning the administration process for unaccompanied minors

 

1) I am over 14 and under 18. I arrived with one or more family members who are not my parents. Can I submit an application?

Yes, everyone who is at least 14 years of age may submit an application on his/her own. When the application is submitted, the asylum authority shall ask the child who he/she came with and, if necessary, consult with the family members. If necessary, the asylum authority shall notify the guardianship authority, who appoints a guardian for the child – the guardian may also be a family member.

 

2) I am older than 14, but I am not 18 years old yet. I arrived with acquaintances who are not my parents. Can I submit an application?

Yes, everyone who is at least 14 years of age may submit an application on his/her own. When the application is submitted, the asylum authority shall ask the child who he/she came with and, if necessary, consult with the persons accompanying the child. The asylum authority shall notify the guardianship authority which appoints a guardian for the child – the guardian may also be the same person whom the minor entered Hungary with.

 

3) I already have a guardian but he/she does not want me to submit an application. What can I do?

Everyone who is at least 14 years of age may submit an application on his/her own.  Recognition as a beneficiary of temporary protection has various benefits including access to education, healthcare, child welfare services, etc.

 

Therefore, if a minor 14 years of age or older intends to submit an application, he/she can do so even if the guardian does not agree to it. In such a case the asylum authority should be notified that the guardian is against the child’s appearing before the authority. The asylum authority treats such notifications as confidential in every case; in case problems arise in connection with the guardian’s actions, if deemed necessary, the asylum authority may request the appointment of a new guardian.

 

4) I do not have a guardian. I arrived with acquaintances but they do not want me to submit an application or the authorities to learn that I am here. What can I do?

The asylum authority can be contacted with such issues anytime; one can appear in person before our authority anytime.

 

Everyone who is at least 14 years of age is entitled to submit an application for recognition as a beneficiary of temporary protection on his/her own. For those under the age of 14 the asylum authority requests the appointment of a guardian as a matter of priority; for applicants under the age of 14 only the guardian can submit the application.

 

It is important to note that upon appearing before the authority, it should be reported that those whom the child arrived or lives with do not want him/her to meet the authorities or the police.

 

The asylum authority shall ensure in all such cases that the child receives the necessary documents for his/her stay in Hungary, has a safe home, food and clothing, is able to attend school, and, if necessary, can receive medical care.

 

5) I am not 18 years old yet, I have no guardian, I have accommodation and I attend school. Should I appear before the authority in person?

Ukrainian citizens entering Hungary with a biometric passport are allowed to stay in Hungary for a period not exceeding 90 days within any 180 days without a permit. However, persons fleeing the war – especially children – are advised to submit an application for recognition as a beneficiary of temporary protection before the end of the 90-day period. Recognition as a beneficiary of temporary protection has various benefits including access to education, healthcare, child welfare services, etc.

 

6) How can I submit an application?

In order to submit an application, you must appear before the asylum authority in person. Information on the opening hours is available on the Directorate-General's website at www.oif.gov.hu. The same information is also available at http://ukran2022.oif.gov.hu/en/Information.

 

Information material on how to submit an application, rights and obligations are available on both websites.

 

Please note that it is possible to pre-register your application for recognition as a beneficiary of temporary protection at https://enterhungary.gov.hu/eh/?en or through a mobile application specially designed for this purpose. Information on this is also available at http://ukran2022.oif.gov.hu/en/Information. Appearance in person is still mandatory after pre-registration.

 

7) If I have children from Ukraine staying with me, do I have any obligation to register them? I run an institution or work in an institution where children fleeing from Ukraine are accommodated, do I have any obligation to register? I have been informed that I need a guardian first, then I can apply for recognition as a beneficiary of temporary protection, is this true?

Children over the age of 14 can submit their application on their own, without a guardian.

 

If the children had arrived with someone other than their parents or a person who is otherwise responsible for their supervision (grandparent, sibling over the age of 18, guardian, etc.), it is necessary to notify the asylum authority. The asylum authority shall request the appointment of a guardian and conduct the procedure for recognition as a beneficiary of temporary protection, as a result of which the child will be issued a residence document, entitling its holder to education, healthcare and child welfare services, etc.

 

For this reason, it is recommended to facilitate that the children concerned appear before the asylum authority as soon as possible.

 

Please note that it is possible to pre-register your application for recognition as a beneficiary of temporary protection at https://enterhungary.gov.hu/eh/?en or through a mobile application specially designed for this purpose. Information on this is also available at http://ukran2022.oif.gov.hu/en/Information. Appearance in person is still mandatory after pre-registration, but pre-registration is advised – especially for larger groups – in order to speed up the process. If a larger group (more than 10 persons) is expected to appear in person, it is advised to contact the regional directorate concerned in advance to avoid long waiting times. 

Kategória: Cikkek
Írta:
Bővebben...

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary (www.enterhungary.gov.hu) működésében - az elmúlt időszakban tapasztalt kiemelt ügyféli érdeklődés okán - átmenetileg lassulás tapasztalható. Az elektronikus ügyintézést biztosító felület működése során a kérelmek feltöltése hosszabb időt vehet igénybe, illetve korlátozottan érhető el az elektronikus fizetés is.

A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítását követően a Főigazgatóság a honlapon tesz közzé tájékoztatást.

A már feltöltött kérelmek eljárási díját  átutalással, postai csekken, és az ügyfélszolgálatokon - a kérelemhez tartozó EH ügyszám megadásával - személyesen is be lehet fizetni (kártyás fizetés).

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006.

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében egy utalás során illetve egy posta csekken csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni. Mindkét esetben szükséges megjegyzésben a kérelemhez tartozó EH ügyszámot feltüntetni.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK