-
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Azonosító: 106-SZÜ-276/21/2024.H.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság
felvételt hirdet ügyintézői feladatokat ellátó beosztás betöltésére
Munkahely megnevezése: Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság
Nemzetközi Együttműködési Főosztály
Dublini Koordinációs Osztály
Beosztás: főreferens (ügyintéző)
Besorolás: TISZT/D
Cím: 1117 Budapest, Budafoki út 60.
Munkarend: hivatali
Jogviszony: határozatlan idejű, hivatásos szolgálati jogviszony
Ruhanorma: polgári
Bérezés, egyéb juttatások: a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának
szolgálati viszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvényben (Hszt.)
meghatározottak szerint
Főbb feladatok:
kapcsolattartás hazai és uniós rendészeti, igazgatási és menekültügyi szervekkel (megkeresések, illetve válasziratok előkészítése)
a Dublini Rendeletek hatálya alá tartozó megkeresések feldolgozása, megválaszolása
végzéstervezetek készítése
védiratok előkészítése közigazgatási peres eljárásban
A beosztás betöltésének követelményei:
magyar állampolgárság
büntetlen előélet
cselekvőképesség
felsőfokú végzettség
vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség a munkába állást megelőzően
kifogástalan életvitel ellenőrzéshez való hozzájárulás
a 2015. évi XLII. törvény hatálya alá tartozó rendvédelmi szerv állományának tagja, vagy a 30/2015. (VI. 16.) BM rendelet 9. mellékletében feltüntetett végzettség
középfokú (felsőfok előnyben részesített) „C” típusú nyelvvizsga angol nyelvből
egészségügyi, pszichikai és fizikai alkalmassági vizsgálaton való részvétel és alkalmas minősítés
A beosztás betöltéséhez előnyt jelent:
további nyelvismeret (elsősorban német és/vagy francia)
kiemelkedő írás- és szóbeli kifejezőkészség
idegenrendészeti/menekültügyi szakterületen szerzett tapasztalat
Elvárt kompetenciák:
együttműködő képesség
önálló munkavégzés
terhelhetőség, stressztűrő képesség
minőségorientáció (szabálykövetés, alaposság)
figyelem a feladatok határidőben történő végrehajtására
megbízhatóság
problémamegoldó képesség, kezdeményezőkészség
pontos, önálló, gyors és precíz munkavégzés
A jelentkezőnek be kell nyújtania:
részletes szakmai önéletrajzát, amely tartalmazza a személyi adatait, szakmai végzettségeit, korábbi beosztásait, jelenlegi munkahelyét, elérhetőségeit,
motivációs levelet,
iskolai végzettséget, szakképesítést, nyelvismeretet igazoló okiratok másolata
három hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány (mely a jelentkezésnek nem, de a munkakör betöltésének feltétele)
a jelentkező nyilatkozata arról, hogy a benyújtott anyagában foglalt személyes adatainak a kiválasztási eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul
a jelentkező nyilatkozata arról, hogy a munkakörbe való kiválasztása esetén hozzájárul az általa benyújtott eredeti okmányok megvizsgálásához
A jelentkezés határideje: 2024. április 15.
A jelentkezés elbírálásának határideje: 2024. április 30.
A munkakör betöltésének kezdete várhatóan: 2024. május 1.
A jelentkezés benyújtásának helye és módja:
Jelentkezését a 106-SZÜ-276/21/2024.H. azonosító feltüntetésével az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre kérjük eljuttatni, az elektronikus levél mellékleteként kizárólag MS Office .doc vagy .docx szöveges dokumentumok, illetve .jpg vagy .pdf kiterjesztésű fájlok csatolhatók.
A meghallgatásra kiválasztott jelentkezőket a személyes elbeszélgetés időpontjáról telefonon értesítjük.
A jelentkezés elbírálásának eredményéről az érintetteket levélben, illetve telefonon tájékoztatjuk.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket,
hogy 2024. március 15-én pénteken ügyfélszolgálati irodáink, Nemzeti ünnepnap miatt ZÁRVA tartanak.
Megértésüket köszönjük!
Dear Clients!
Please note that all of our offices will be CLOSED for the national holiday on the 15th of March 2024.
Thank you for your understanding!
Azonosító: 106-Szü-276/17/2024.R
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság
felvételt hirdet előadói (adatbázis kezelés) ellátó beosztás betöltésére
Munkahely megnevezése: Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság
Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság
Beosztás: előadó
Besorolás: RIASZ B
Cím: 7623 Pécs, Csend utca 3.
Munkarend: vezényléses
Jogviszony: határozatlan idejű, rendvédelmi igazgatási
Bérezés, egyéb juttatások: a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának
szolgálati viszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvényben (Hszt.)
meghatározottak szerint
Főbb feladatok:
Idegenrendészeti nyilvántartások kezelése, adatrögzítési feladatok,
elektronikus úton, vagy személyesen benyújtott kérelmek fogadása, döntések rögzítése,
okmányok megszemélyesítése, szigorú számadásos okmányok kezelése,
adatok meghatározott szempontok szerinti gyűjtése, statisztikai adatszolgáltatások elvégzése,
iratok digitalizálása,
ügyfelekkel kapcsolattartás szóban, vagy írásban.
A beosztás betöltésének követelményei:
magyar állampolgárság.
büntetlen előélet,
kifogástalan életvitel ellenőrzésben való megfelelés,
középfokú végzettség
foglalkozás-egészségügyi orvosi alkalmassági vizsgálaton való részvétel és alkalmas minősítés
felhasználói szintű számítástechnikai ismeretek
A beosztás betöltéséhez előnyt jelent:
RZS rendszer ismerete
Nova Irat és NOVA Vezetői modul ismerete
Elvárt kompetenciák:
együttműködő képesség,
terhelhetőség, stressztűrő képesség,
minőségorientáció (szabálykövetés, alaposság),
figyelem a feladatok határidőben történő végrehajtására,
megbízhatóság,
problémamegoldó képesség, kezdeményező készség,
pontos, önálló, gyors és precíz munkavégzés,
újításokra nyitott, kreatív személyiség.
A jelentkezőnek be kell nyújtania:
részletes szakmai önéletrajzát, amely tartalmazza a személyi adatait, szakmai végzettségeit, korábbi beosztásait, jelenlegi munkahelyét, elérhetőségeit,
motivációs levelet,
iskolai végzettséget, szakképesítés, nyelvismeretet igazoló okiratok másolata,
három hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány (mely a jelentkezésnek nem, de a munkakör betöltésének feltétele)
a jelentkező nyilatkozata arról, hogy a benyújtott anyagában foglalt személyes adatainak a kiválasztási eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul
a jelentkező nyilatkozata arról, hogy a munkakörbe való kiválasztása esetén hozzájárul az általa benyújtott eredeti okmányok megvizsgálásához
A jelentkezés határideje: 2024. április 15.
A jelentkezés elbírálásának határideje: 2024. április 24.
A munkakör betöltésének kezdete legkorábban: 2024. május 1.
A jelentkezés benyújtásának helye és módja:
Jelentkezését a 106-Szü-276/17/2024.R azonosító feltüntetésével az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre kérjük eljuttatni, az elektronikus levél mellékleteként kizárólag MS Office .doc vagy .docx szöveges dokumentumok, illetve .jpg vagy .pdf kiterjesztésű fájlok csatolhatók.
A meghallgatásra kiválasztott jelentkezőket a személyes elbeszélgetés időpontjáról telefonon értesítjük.
A jelentkezés elbírálásának eredményéről az érintetteket levélben, illetve telefonon tájékoztatjuk.
TÁJÉKOZTATÓ
Fehér Kártya – a digitális nomád tartózkodása
1) Melyik harmadik országbeli állampolgár kaphat Fehér Kártyát?
Fehér Kártyát az a harmadik országbeli állampolgár kaphat, aki
Felhívjuk a figyelmet, hogy csak akkor kaphat Fehér Kártyát, ha nem végez munkát Magyarországon, valamint nem rendelkezik magyarországi vállalkozásban tulajdoni részesedéssel.
Harmadik országbeli állampolgárnak minősül:
Nem kaphat Fehér Kártyát:
Ha Ön nem rendelkezik tartózkodási engedéllyel, és vízummentesen nem utazhat be Magyarországra, akkor a kérelmet külföldön kell benyújtania.
A kérelmet azon a magyar külképviseleten tudja benyújtani, amely az Ön állampolgársága vagy szokásos tartózkodási helye szerinti országban működik.
Javasoljuk, hogy az illetékes konzulátusnál érdeklődjön arról, hogy van-e egyéb kérelem átvételére felhatalmazott hely, ahol a kérelem szintén benyújtható. Ilyen átvevő hely például a tiszteletbeli konzul, a kereskedelmi képviselet vagy külső szolgáltató.
Ha az Ön állampolgársága vagy szokásos tartózkodási helye szerinti országban nem működik magyar konzulátus vagy egyéb kérelem átvevő hely, akkor kivételes esetben a kérelmet benyújthatja abban az országban is, ahol jogszerűen tartózkodik, de kizárólag akkor, ha a kérelmezés indokait okirattal igazolja.
Vízumot külön nem kell kérelmeznie, mert a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelem magában foglalja a tartózkodási engedély átvételére jogosító vízum iránti kérelmet is.
Mely esetben nyújtható be a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelem Magyarországon?
Amennyiben Ön állampolgárságánál fogva vízummentesen utazhat be Magyarországra, és nem rendelkezik tartózkodási engedéllyel, akkor jogszerű tartózkodásának ideje alatt a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmét Magyarországon is benyújthatja.
Milyen módon nyújtható be a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelem Magyarországon?
A kérelmet Magyarországon az alábbi módokon nyújthatja be:
Felhívjuk a figyelmet, hogy ha meghatalmazottja jogi képviselő vagy jogi személy, a kérelem kizárólag az Enter Hungary felületen nyújtható be.
A tartózkodási engedély meghosszabbítását kizárólag Magyarországon kérelmezheti, az Enter Hungary felületen, melyet ide kattintva érhet el.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a tartózkodási engedély meghosszabbítása kizárólag egy alkalommal kérhető, ugyanezen célból.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a tartózkodási engedély kizárólag akkor hosszabbítható meg, ha Ön
Felhívjuk a figyelmet, hogy a tartózkodási engedély meghosszabbítása iránti kérelmet legkésőbb a tartózkodási engedély érvényességi idejének lejártát megelőző 30 nappal kell benyújtani.
Személyes benyújtás esetén a kérelem formanyomtatványt pontosan kitöltve és a kérelmező által aláírva kell benyújtani. A nyomtatvány ide a betétlap ide kattintva érhető el.
Az Enter Hungary felületen történő benyújtás esetén az ott található elektronikus űrlapot kell megfelelően kitölteni. Az Enter Hungary felületet ide kattintva érheti el.
A kérelem benyújtásakor a biometrikus adatokat tartalmazó tartózkodásra jogosító okmány kiállítása céljából arcképmás készítésére és hat éves kor feletti kérelmező esetén ujjnyomat rögzítésére kerül sor.
Az Enter Hungary felületen előterjesztett kérelem akkor minősül az idegenrendészeti hatósághoz érkezettnek, ha a kérelem díját befizette, és a visszaigazolás megküldésétől számított 15. napon belül megtörtént az arcképmása, valamint az ujjnyomata rögzítése és az aláírásminta megadása. Ha a kérelem érkezettnek minősül, az idegenrendészeti hatóság erről tájékoztatást küld.
Az eljárási díjakról szóló tájékoztatót ide kattintva tekintheti meg.
A tartózkodási engedély iránti kérelem engedélyezéséhez teljesítenie kell a beutazási és tartózkodási feltételeket, melyeket az eljárás során a kötelező mellékletekkel tud igazolni.
Kérjük, hogy a mellékleteket maradéktalanul töltse ki, illetve minden iratot ellenőrizzen a benyújtás előtt, ezzel hozzájárulhat kérelmének mielőbbi elbírálásához.
A tartózkodási célt igazoló dokumentumok
A tartózkodás célja az alábbi módokon igazolható:
A foglalkoztató valós és tényleges működését igazolni kell.
A vállalkozás valós és tényleges működése igazolható:
A magyarországi megélhetést igazoló dokumentumok
A megélhetés akkor tekinthető igazoltnak, ha a kérelmező jogszerű jövedelme a beutazást megelőző 6 hónapban a havi nettó 3000 EUR összeget elérte vagy meghaladta.
Felhívjuk a figyelmet, hogy ezzel az összegű jövedelemmel a magyarországi tartózkodása ideje alatt mindvégig rendelkeznie kell.
A megfelelő jövedelmet az alábbi iratok valamelyikével igazolhatja:
A magyarországi szálláshelyet igazoló dokumentumok
Önnek az alábbi iratok valamelyikével igazolnia kell, hogy lakhatásra alkalmas ingatlan tulajdonosa, vagy ilyen ingatlan használatára jogosult:
Az egészségbiztosítást igazoló dokumentumok
Önnek okirattal igazolnia kell, hogy az egészségügyi ellátások teljes körére biztosítottnak minősül, vagy az egészségügyi ellátás költségeit biztosítani képes.
Ennek lehetséges módjai:
A kiutazás feltételeit igazoló dokumentumok
A kiutazás feltételei igazolhatók:
Egyéb szükséges dokumentumok
Hosszabbítás esetén nem kell ismételten csatolnia a változatlan feltételekre vonatkozó okiratokat.
Az ügyintézési idő: 21 nap.
A kötelező mellékleteken kívül az OIF a tényállás tisztázása érdekében további okiratok benyújtására is felhívhatja, valamint egyéb eljárási cselekményt is foganatosíthat.
A hiánypótlási határidő és a különféle eljárási cselekmények lefolytatása az ügyintézési határidőbe nem számít bele.
Az eljáró hatóság az érdemi döntést a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül hozza meg.
Ha a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet külképviseleten terjesztette elő, és a regionális igazgatóság a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelemnek helyt ad, egyidejűleg a tartózkodási engedély átvételére jogosító vízum kiadását is engedélyezi, és erről értesíti a magyar konzulátust.
A tartózkodási engedély átvételére jogosító vízumot a konzuli tisztviselő adja ki.
Felhívjuk a figyelmet, hogy tartózkodási engedély átvételére jogosító D vízum egyszeri beutazásra és 30 nap tartózkodásra jogosítja a kérelmezőt és 3 hónapig érvényes.
Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy amennyiben a tartózkodási engedély kiadásának engedélyezését követő 3 hónapon belül nem utazik be Magyarországra és az engedélyezett tartózkodását nem kezdi meg, az engedélyezett tartózkodási engedély érvénytelen, és a beutazásra és tartózkodásra való jogosultsága megszűnik.
A tartózkodási engedély okmány postai úton kerül kézbesítésre a kérelem formanyomtatványon megjelölt címre.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az okmányt kizárólag akkor veheti át személyesen az OIF regionális igazgatóságán, ha igazolja, hogy nincs abban a helyzetben, hogy az okmányt a kézbesítésre megjelölt címen átvegye.
Az okmány érvényességi ideje legfeljebb 1 év, amely kizárólag ugyanezen célból, egy alkalommal hosszabbítható meg, de legfeljebb 1 évvel.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a tartózkodási engedély meghosszabbítása kizárólag egy alkalommal kérhető, ugyanezen célból.
Felhívjuk a figyelmét továbbá, hogy a tartózkodási engedély érvényességi idejét úgy kell megállapítani, hogy a harmadik országbeli állampolgár úti okmánya az engedélyezett tartózkodás lejártakor még legalább 3 hónapig érvényes legyen.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az OIF a tartózkodási engedélyt visszavonja, ha a kérelmező magyarországi foglalkoztató részére, illetve érdekében végez munkát, vagy magyarországi vállalkozásban tulajdoni részesedést szerez.
A Fehér Kártya érvényessége alatt és annak lejártát követően más jogcímen tartózkodási engedély kiadása belföldön nem kérelmezhető.
A Fehér Kártyával rendelkező vagy azt kérelmező harmadik országbeli állampolgár családtagja családi együttélés céljából tartózkodási engedélyt nem kaphat.
A Fehér Kártyával rendelkező harmadik országbeli állampolgár nemzeti tartózkodási kártyát nem kaphat.
Az elutasító döntéssel szemben fellebbezésnek van helye, mely a közléstől számított 8 napon belül nyújtható be az elsőfokú döntést hozó hatóságnál, vagy a kérelmezés helye szerinti külképviseleten.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a fellebbezés érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül az alábbi esetekben:
- a fellebbezés elkésett,
- a fellebbezés nem a jogosulttól származik,
- az ügyfél fellebbezésében olyan új tényre hivatkozik, amelyről a döntés meghozatala előtt tudomása volt,
- a fellebbezést indoklás nélkül nyújtja be.
A bejelentési kötelezettségekről itt tájékozódhat.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.