Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Super User

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Állandó tartózkodási kártya tájékoztató

Állandó tartózkodási kártya

  •  

JOGOSULTAK KÖRE

 

Állandó tartózkodásra jogosult:

·        az az EGT-állampolgár, aki öt éven át megszakítás nélkül, jogszerűen Magyarország területén tartózkodott;     

A Magyarország területén keresőtevékenység folytatása céljából tartózkodó EGT-állampolgár az ötéves tartózkodási idő letelte előtt állandó tartózkodásra jogosult, ha:

·        beutazásától számított több mint három évig megszakítás nélkül Magyarország területén tartózkodott, és keresőtevékenysége befejezésekor elérte az öregségi nyugdíjjogosultságra megállapított életkort, vagy keresőtevékenységét azért szüntette meg, hogy korengedményes nyugdíjba vonuljon, feltéve, hogy legalább az öregségi vagy korengedményes nyugdíjba vonulást megelőző tizenkét hónapban Magyarországon végzett keresőtevékenységet;

·        beutazásától számított több mint két éven át megszakítás nélkül keresőtevékenység folytatása céljából tartózkodott Magyarország területén, és keresőtevékenységével balesettel vagy egészségkárosodással összefüggő és gyógykezelést igénylő állapota következtében hagyott fel;

·        keresőképtelensége olyan munkahelyi baleset vagy foglalkozási megbetegedés következménye, amely alapján külön jogszabályban meghatározott ellátásra jogosult; vagy

·        legalább három évig megszakítás nélkül folytatta keresőtevékenységét Magyarország területén, ezt követően keresőtevékenységet folytat egy másik, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam területén, de megtartja Magyarország területén lévő lakóhelyét.

Ha az EGT-állampolgár valamely felsorolt kedvezmény alapján megszerezte az állandó tartózkodás jogát, a családtagjaként tartózkodási joggal rendelkező személy huzamos tartózkodásra jogosult.

 

FOGALOMMAGYARÁZAT

Családtag

EGT-állampolgár

Harmadik országbeli állampolgár

 

A KÉRELEM BENYÚJTÁSA ÉS AZ ELJÁRÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK

 

Feltétele: a kitöltött formanyomtatvány, három hónapnál nem régebbi arcfénykép, valamint a kötelező mellékletek benyújtása és az eljárási díj megfizetése

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a kérelem előterjesztésére személyesen a magyarországi lakóhelye szerint illetékes regionális igazgatóság ügyfélszolgálatán, illetve az idegenrendészeti ügyindítási elektronikus felületen (Enter Hungary) regisztrálást követően elektronikus úton is van lehetőség. Jogi képviselő vagy jogi személy meghatalmazotti eljárása esetén kizárólag elektronikusan nyújthatók be a – az egyébként is elektronikusan indítható – kérelmek.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos részletes tájékoztatást ide kattintva tekintheti meg.

A kérelem benyújtásakor az érvényes úti okmányt vagy személyazonosító igazolványt be kell csatolni, illetve mellékelni kell a megszakítás nélküli és jogszerű tartózkodást igazoló, e rendeletben meghatározott okiratokat vagy más iratokat.

A Magyarország területén való megszakítás nélküli tartózkodás első napja – ellenkező bizonyításig – az EGT-állampolgár száznyolcvan napon belül kilencven napot meghaladó tartózkodása bejelentésének napja.

Nem minősül a tartózkodás megszakításának

·        az évente legfeljebb hat hónapig tartó, Magyarország területén kívüli tartózkodás,

·        a kötelező katonai szolgálat miatti távollét,

·        az egyszeri, legfeljebb tizenkét hónapig folyamatosan fennálló fontos ok, különösen a terhesség, szülés, súlyos betegség, tanulmányok folytatása, szakképzés vagy kiküldetés miatti távollét.

A tartózkodás megszakításának minősül, ha az EGT-állampolgár felhagy tartózkodási jogának gyakorlásával Magyarország területén. Ha az EGT-állampolgár Magyarország területén tartózkodási jogának gyakorlásával felhagyott, és Magyarország területére száznyolcvan napon belül kilencven napot meghaladó időre visszatér, az állandó tartózkodási jog megszerzéséhez szükséges időtartam újrakezdődik.

Az állandó tartózkodási kártya kiadására irányuló eljárás igazgatási szolgáltatási díja 1.500 Forint. Az eljárás díját elektronikus fizetési eszköz (bankkártya) útján kell a kérelmezőnek lerónia.

Felhívjuk a figyelmét, hogy az elektronikus úton benyújtott kérelem a hatósághoz érkezettnek akkor tekinthető, amennyiben az eljárás igazgatási szolgáltatási díj megfizetése megtörtént. Az elektronikus úton benyújtott kérelemhez csatolni kell az aláírással ellátott kérelem formanyomtatványt is. 

Amennyiben az eljárási díj befizetéséről számlát kíván kérni, kattintson az alábbi linkre:

Számla bizonylat kérése eljárási díj befizetéséről

 

A regionális igazgatóság az állandó tartózkodási kártya iránti kérelmet 70 napon belül bírálja el.

A kérelmező részére a tartózkodásra jogosító okmányt az eljáró idegenrendészeti hatóság postai úton kézbesíti.

Az elutasító döntéssel szemben jogorvoslatnak van helye, mely a közléstől számított 15 napon belül nyújtható be az elsőfokú döntést hozó hatóságnál. Abban az esetben, ha az ügyfél fellebbezésében olyan új tényre hivatkozik, amelyről a döntés meghozatala előtt tudomása volt, vagy a fellebbezést indoklás nélkül nyújtja be, illetve a fellebbezés elkésett, vagy nem jogosulttól származik, az elsőfokú döntést hozó hatóság a fellebbezést érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

A fellebbezés igazgatási szolgáltatási díja 47.000 Forint, amelyet elektronikus fizetési eszköz (bankkártya) vagy banki befizetés (a regionális igazgatóság által rendelkezésre bocsátott csekk) útján kell leróni. A közlemény rovatba szükséges beírni az ügyfél nevét, születési idejét és az ügytípust - „Állandó tartózkodási kártya jogorvoslat”.

Amennyiben az eljárási díj befizetéséről számlát kíván kérni, kattintson az alábbi linkre:

Számla bizonylat kérése eljárási díj befizetéséről

FORMANYOMTATVÁNYOK

A kérelem benyújtásához az alábbi adatlapok egyikének kitöltése és kinyomtatása szükséges!

Állandó tartózkodási kártya kiállítása, meghosszabbítása I-II. adatlap

Állandó tartózkodási kártya okmány pótlása iránti kérelem

Állandó tartózkodási kártya okmány cseréje iránti kérelem
 

PDF formátumban letölthető, kézírással kitölthető formanyomtatványok:

Állandó tartózkodási kártya kiállítása, meghosszabbítása I-II. adatlap

Állandó tartózkodási kártya okmány pótlása iránti kérelem

Állandó tartózkodási kártya okmány cseréje iránti kérelem

KÖTELEZŐ MELLÉKLETEK

A kérelem benyújtásakor az érvényes úti okmányt vagy személyazonosító igazolványt be kell mutatni, illetve csatolni kell a megszakítás nélküli és jogszerű tartózkodást igazoló okiratokat vagy más iratokat.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a külföldön kiállított közokirat, illetőleg a külföldi bíróság, közigazgatási szerv, közjegyző vagy egyéb közhitelességgel felruházott személy által hitelesített magánokirat - hacsak törvényből, nemzetközi szerződésből, illetve viszonossági gyakorlatból más nem következik - a magyar törvény szerinti bizonyító erővel csak akkor rendelkezik, ha azt a kiállítás helye szerinti államban működő magyar külképviseleti hatóság diplomáciai felülhitelesítéssel látta el. A nem magyar nyelven kiállított okirat - ha törvény másként nem rendelkezik - csak hiteles magyar fordítással ellátva fogadható el.

Az eljáró idegenrendészeti hatóság a kérelmező által benyújtott, külföldön kiállított közokiratot diplomáciai felülhitelesítés és hiteles magyar fordítás hiányában is elfogadhatja. 


A kötelező mellékleteken kívül az eljárás során az idegenrendészeti hatóság a tényállás tisztázása érdekében további okiratok benyújtására is felhívhatja, illetve egyéb eljárási cselekményt is foganatosíthat. A hiánypótlásra irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő az ügyintézési határidőbe nem számít bele.

ÉRVÉNYESSÉGI IDEJE

Az EGT-állampolgár részére kiadott állandó tartózkodási kártya - érvényes úti okmánnyal vagy személyi igazolvánnyal - határozatlan ideig érvényes.

KAPCSOLÓDÓ JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK

A száznyolcvan napon belül kilencven napot meghaladó tartózkodási jogát gyakorló EGT-állampolgár a személyes adatok közlésével köteles bejelenteni a lakóhelye szerint illetékes regionális igazgatóságnál

·        a vele együtt tartózkodó családtagjának a halálát;

·        a névváltoztatást;

·        ha a haláleset vagy a névváltoztatást eredményező tény Magyarország területén kívül következett be.

Ha az EGT-állampolgár felhagy tartózkodási jogának gyakorlásával, vagy Magyarország területét végleg elhagyja, ennek tényét, valamint a következő szokásos tartózkodási hely szerinti országát az eljáró idegenrendészeti hatóságnak bejelentheti, és a tartózkodási jogot igazoló okmányát leadhatja.

Az EGT-állampolgár a személyazonosság, illetve a tartózkodás jogszerűségének ellenőrzésére feljogosított hatóság felhívására a tartózkodási jogot igazoló okmányát köteles bemutatni.

 

 

Tartózkodás Magyarországon

Contact details of the regional offices

 

If you require further information, please dial our Call Center.

Call Center: +36 1 463 9292 (Mo-Thu: 8.00-16.00, Fr: 8.00-13.30)

 

We kindly inform our clients that, based on the decision of the head of department, the allocation of queue numbers at the customer services can be ended even before the end of the opening hours, if due to the number of customers appearing no longer possible to handle more customers within the opening hours.

REGIONAL DIRECTORATE OF BUDAPEST OR PEST COUNTY

Tel.: +36 1 550-1167


Client Service I.

BUDAFOKI ÚT-CLIENT CARE OFFICE BUDAFOKI ÚT- OFFICE OF SHORTAGE OF PROFESSIONALS
ADDRESS: 1117 Budapest, Budafoki út 60. entrance 1.
ADDRESS: 1117 Budapest, Budafoki út 60. entrance 2.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
   
OPENING HOURS: OPENING HOURS:
 Monday: 8:00-14:00
Monday: 8:00-14:00
Tuesday: 8:00-14:00
Tuesday: 8:00-14:00
Wednesday: 8:00-14:00
Wednesday: 8:00-14:00
Thursday: 8:00-14:00
Thursday: 8:00-14:00
Friday: 8:00-12:00
Friday: 8:00-12:00

RESERVATION OF APPOINTMENT AT:

WWW.OIF.GOV.HU
TERRITORIAL JURISDICTION:  Budapest capital, Pest county   TERRITORIAL JURISDICTION:  Budapest capital, Pest county  
PROCEDURES: - Residence permit (student / not student, reporting birth of child) substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included) PROCEDURES: - Biometric data input in cases started by the employer,issuing of  temporary residence permits
- Permanent residence permit, Permanent residence card, immigration permit substitution, replacementcases (Enter Hungary based cases included)   - Cases regarding shortage of professionals including replacement and substitution  
- EU registration certificate,substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included) - Card pickup regarding shortage of professionals
- Extending temporary residence permit  - Extending temporary residence permit 
- Reporting address change (started on Enter Hungary only - Reporting address change (started on Enter Hungary only
- Invitation letter (Enter Hungary based cases included)    
- Registering of statelessness (
by prior arrangement via Email)
 
CLIENTS: Foreigners who have a hungarian address in Budapest capital or Pest County   CLIENTS: Employers who employ ukrainian or serbian citizens in ,,shortage of professions" activities listed by the report of the Secretary of the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Budapest capital or Pest county
APPROACH:
- By taking bus 133E, taking off at stop ,,hengermalom". The bus stops at:  Keleti pályaudvar – Blaha Lujza tér – Astoria – Ferenciek tere – Szent Gellért tér.  APPROACH: - By taking bus 133E, taking off at stop ,,hengermalom". The bus stops at:  Keleti pályaudvar – Blaha Lujza tér – Astoria – Ferenciek tere – Szent Gellért tér.
- By taking bus 33 from Móricz Zsigmond square. Taking off at ,,Hengermalom street". - By taking bus 33 from Móricz Zsigmond square. Taking off at ,,Hengermalom street".
- By taking bus 103  between ,,Kelenföld vasútállomás" and ,,Hengermalom utca". - By taking bus 103  between ,,Kelenföld vasútállomás" and ,,Hengermalom utca".
- By taking tram 1, taking off at ,,Hengermalom utca/Szerémi út" and taking a 6 minute walk. - By taking tram 1, taking off at ,,Hengermalom utca/Szerémi út" and taking a 6 minute walk.

 

 

Client Service II. - Budapest or Pest County

ADDRESS: 1135 Bp. Szegedi út 35-37.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
OPENING HOURS:
Monday:   8:00-14:00
Tuesday:  8:00-14:00
Wednesday: 8:00-14:00
Thursday: 8:00-14:00
Friday:  8:00-12:00
RESERVATION OF APPOINTMENT AT:  WWW.OIF.GOV.HU
TERRITORIAL JURISDICTION:  Budapest capital, Pest county
PROCEDURES:
- Residence permit (student / not student, reporting birth of child) substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included)

- Permanent residence permit, Permanent residence card, immigration permit substitution, replacementcases (Enter Hungary based cases included)

- EU registration certificate,substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included)

- Extending temporary residence permit

- Reporting address change(started on Enter Hungary only)

- Registering of statelessness (by prior arrangement via Email)
CLIENTS:

Foreigners who have a hungarian address in Budapest capital

or Pest County 

APPROACH: - By bus 32, taking off at "Szegedi út" bus stop.

- By taking tram 1, taking off at "Vágány utca/Róbert Károly körút"

and taking a 5 minute walk.

- By tram 14 or bus 105, taking off at "Béke tér" and taking

a 5 minute walk.

Start your application electronically on: ENTER HUNGARY.GOV.HU

 

 

 

Name:

 

NDGAP ASYLUM DIRECTORATE

Area of jurisdiction:

 National

Profile:

Asylum

Directorate:

Immigration and Asylum Office

Address:

1117 Budapest XI., Budafoki út 60. building "A"

Postal address: 1903 Bp, Pf.:314

Phone:

+36 1 463 4873

E-mail:

menekult@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

Cases related to the supply and integration of persons who are internationally or nationally protected by Hungary.

Clients:

Persons granted international or national protection by Hungary.

Place of client service: 1117 Budapest, Budafoki út 60, Client service of  Asylum Directorate of Immigration and Asylum Office (locally equivalent to the Asylum Department (Budapest) client service),

please indicate that you are received by the Supply and Integration Unit.

 

 

Office hours:

Monday

08:00 - 14:00

Tuesday

08:00 - 14:00

Wednesday

08:00 - 14:00

Thursday

08:00 - 14:00

Friday

08:00 - 11:30

 

 

How to get there:

Bus line 133E at „Hengermalom út” stop.

(This lines also stops at: Keleti pályaudvar – Blaha Lujza tér – Astoria – Ferenciek tere – Gellért tér)

Bus line 33 from „Móricz Zsigmond körtér”. Get off at „Hengermalom út”.

Bus line 103 from „Kelenföld vasútállomás M” (Metro line No. 4) terminates at „Hengermalom út”.

Tram line No. 1, getting off at "Hengermalom út/Szerémi út" stop and walking 6 minutes to the Office.

 

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. I

Territorial Jurisdiction:

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1117 Budapest, District XI, Budafoki út 60.  –  Sztregova köz

 

 

Email:

bpkir1@oif.gov.hu

Further information:

Case types: 

  • ·Extensions of residence permits;
  • ·Issuance of residence permits in case of applications submitted within the territory of Hungary.

 

Clients:

  • ·Foreign nationals who have their place of accommodation in Budapest and Pest County.

 

 

Opening hours:

There is no client service.

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. II

Territorial Jurisdiction:    

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:   

conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37.

Email:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Further information:

 

Opening hours:
There is no client service.

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. III

Territorial Jurisdiction:

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:  

conducting first instance administrative procedures

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., (Twin Office Center)

Email:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Further information:

Case types:

  • ·Examination of applications for a residence permit submitted at diplomatic or consular posts.

Clients:

  • ·Foreign nationals who have their place of residence or accommodation in Budapest and Pest County.
  • ·

Opening hours

There is no client service.

 

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. IV

Territorial Jurisdiction:

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., (Twin Office Center)

Email:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Further information:

Case types:

  • ·Permanent residence cases;
  • ·Immigration cases;
  • ·Applications for a permanent residence card for foreign nationals with permanent residence/immigrant status;
  • ·Extensions of documents of clients with permanent residence/immigrant status;
  • ·Applications of EEA nationals for a permanent residence card;
  • ·Applications of third-country national family members of EEA nationals for a residence card or long-term residence card.

Clients:

  • ·Foreign nationals who have their place of accommodation or residence in Budapest and Pest County;
  • ·Third-country nationals holding a national permanent residence permit for national economic purposes with nationwide competence

Opening hours

There is no client service.

 


 

 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. V

Territorial Jurisdiction:     

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

Examining applications for residence permits

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., (Twin Office Center)

Email:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Further information:

Case types:

  • ·Applications for residence permits of students and their family members.

 

 

Clients:

  • ·Representatives of Hungarian nationals and legal entities with a registered office;
  • ·Third country national students and their family members;
  • ·Foreign nationals who have their place of residence or accommodation in Budapest and Pest County
  • ·

Opening hours

There is no client service.

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. VI

Territorial Jurisdiction:     

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

client service and conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., Ground Floor (Twin Office Center)

Email:

bpkuo@oif.gov.hu

Further information:

Clients:

  • ·in particular: researchers, corporate clients, strategic partners of the government, artists, employees of international educational institutions, professional athletes/coaches, employees of international organisations outside of the field of competence of the Ministry of Foreign Affairs and Trade of Hungary who do not have diplomatic immunity, White Card applicants;
  • ·Foreign nationals who have their place of residence or accommodation in Budapest and Pest County

Opening hours:

Monday

08.00-14.00

Tuesday

08.00-14.00

Wednesday

08.00-14.00

Thursday

08.00-14.00

Friday

08.00-12.00

Please note: Client service is available by appointment only.

Appointments can be booked at: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

How to get there:

Take the bus number 20E30, 30A, 32 and 230 and get off at the bus stop located in Szegedi út.

 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF NORTHERN LOWLAND (DEBRECEN)

Area of jurisdiction:

 

Hajdú-Bihar county, Szabolcs-Szatmár-Bereg county, Jász-Nagykun-Szolnok county

Profile:

Asylum, Aliens policing, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

4033 Debrecen, Sámsoni út 149.

Phone:

+36 52 503 840

E-mail:

ear@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits;
  • Judgement of applications of asylum-seekers.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.

 

 

Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-13.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday 

No service

Thursday

12.00-17.30

Friday

07.30-12.00

 

 

How to get there: From Bus Line 23 at "Lovas utca" stop or from Bus Line 19 at "Sámsoni út"

stop 500 meters to the direction of Hajdúsámson, in the street of "Kertségi" Police Station.

 

 


 

Name:

DEBRECEN UNIVERSITY

Area of jurisdiction:

 

Hajdú-Bihar county

Profile:

Admission

Function:

Client service

Directorate

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

4033 Debrecen, Egyetem tér 1.

E-mail:

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Processes:

Evaluation of abroad requested residence permit applications.

 


Client service Debrecen university office hours:

Monday

13.00-16.00

Tuesday

No service

Wednesday 

13.00-16.00

Thursday

13.00-16.00

Friday

No service

 

 


 

Name:

NYÍREGYHÁZA

Area of jurisdiction:

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

4400 Nyíregyháza, Szent István út 9.

Phone:

+36 52 503 840

E-mail:

ear@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency permits;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 

 

Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

10.00-15.00

Tuesday 

No service

Wednesday 

10.00-15.00

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there: Taking Bus Line 7 or 12 at train station and gettin off at stop "Bessenyei tér". 

From the long-distance bus terminal taking Bus Line 2 or 2Y and getting off at stop "Szent István utca".

 

 


 

Name:

SZOLNOK

Area of jurisdiction:

 

Jász-Nagykun-Szolnok county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

5000 Szolnok, Baross u. 45-51.

Phone:

+36 52 503 840

E-mail:

ear@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency permits;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

No service

Tuesday

10.00-15.00

Wednesday 

No service

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there: A few minutes walk from train station to the direction of city centre.

From the city centre taking Bus Line 6, 7 or 8 and any other bus lines having stop at train station.

From long-distance bus terminal taking Bus Line 24.

Parking is charged by municipality in the nearby. The Unit is located close to train station in Baross Street.

 

 


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF NORTH HUNGARY (MISKOLC)

Area of jurisdiction:

 

Borsod-Abaúj-Zemplén county, Heves county, Nógrád county

Profile:

Aliens policing, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of North Hungary

Address:

3526 Miskolc, Hatvanötösök útja 2.

Phone:

+36 46 501 080

Email:

emr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.



Office hours:

Monday

07.30-16.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday

07.30-17.00

Thursday

No service

Friday

07.30-14.00

 


How to get there:

The Client Service is located in 5 minutes walk from "Búza" Square to the direction of "Tiszai" Train Station in the street opposite of County Police Headquarters.

From "Tiszai" Train Station taking Bus Line 1 or 1A getting off at "Búza" Square as it was mentioned above.

With Tram Line 1 or 2 getting off at "Bajcsy-Zsilinszky utcai" stop. Car parking is charged by municipality in the area.

 

 


 

Name:

EGER

Area of jurisdiction:

 

Heves county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Direction:

Regional Directorate of North Hungary

Address:

3300 Eger, Grónay Sándor utca 3.

Phone:

+36 46 501 080

Email:

emr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admission Unit' office hours:

Monday

No service

Tuesday

09.00-15.00

Wednesday

No service

Thursday

09.00-15.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

From Train Station taking Bus Line 11 or 12 getting off at "Színház" stop (Theater).

From long-distance Bus Terminal taking Bus Line 5 or 5A getting off at "Főiskola" stop. (Uni)

 

 


 

Name:

BALASSAGYARMAT BRANCH

Area of jurisdiction:

 

Nógrád county

Profile:

Asylum, Aliens policing

Function:

Community shelter, Client service

Directorate:

Regional Directorate of North Hungary

Address:

2660 Balassagyarmat, Kossuth u. 43.

Phone:

+36 35 501 041

Email:

emr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • Judgement of applications of asylum-seekers;
  • Supporting refugees,
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Office hours:

Monday

07.30-16.00

Tuesday

No service

Wednesday

07.30-17.00

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there:

From long-distance Bus Terminal 15 minutes walk, from Train Station 5 minutes walk.

Clients can enter the building at entrance in Ady Endre Street.

 

 


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF SOUTHERN TRANSDANUBIAN (PÉCS)

Area of jurisdiction:

 

Baranya county, Somogy county, Tolna county.

Profile:

Aliens policing, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Transdanubia

Address:

7623 Pécs, Csend u. 3.

Phone:

+36 72 518 720

E-mail:

ddr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Applications of EEA citizens and their family members;
  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.



Office hours:

All inquiries:

Monday

08.00-17.30

Tuesday

08.00-16:00

Wednesday

07.30-12.00

Thursday

08.00-16.00

Friday

No service

 

 

How to get there:
5 minutes walking from the below mentioned bus stops:

Tüzér utca: 1, 2, 2A, 2E, 21, 55, 102, 102Y, 121

Megyeri tér: 21, 22, 23, 23Y, 24, 121

PÉTÁV: 1, 55

Egyetemváros: 2, 2/A, 25, 26, 27, 27Y, 28, 28A, 28Y, 29, 55, 102

KEDPLASMA plazma központ: 2, 2/A, 2E, 25, 26, 27, 27Y, 28, 28A, 28Y, 55, 102

 

For the purpose of decreasing the waiting time at our regional directorates you have the opportunity to book an appointment on the website of the National Directorate-General for Aliens Policing:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_osservicesbooking&view=default&field_id=16&lang=en

 

For the opportunity of sending the applications online you can seek more information on the below website:

enterhungary.gov.hu

 

 


 

Name:

KAPOSVÁR

Area of jurisdiction:

Somogy county, Baranya county, Tolna county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Transdanubia

Address:

7400 Kaposvár, Széchenyi tér 3.

Phone:

+36 72 518 720

E-mail:

ddr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Applications of EEA citizens and their family members;
  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 

 

Admission Unit' office hours:

Monday

09.30-16.30

Tuesday

No service

Wednesday

09.30-15.30

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there:

The Office is located in the city centre behind the Government Office of Somogy County, sharing its building

with National Tax and Customs Office and the Hungarian State Treasury.

 

For the purpose of decreasing the waiting time at our regional directorates you have the opportunity to book an appointment on the website of the National Directorate-General for Aliens Policing:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_osservicesbooking&view=default&field_id=16&lang=en

 

For the opportunity of sending the applications online you can seek more information on the below website:

enterhungary.gov.hu

 

 


 

Name:

SZEKSZÁRD

Area of jurisdiction:

 Tolna county, Baranya county, Somogy county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Transdanubia

Address:

7100 Szekszárd, Szent István tér 23.

Phone:

+36 72 518 720

E-mail:

ddr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Applications of EEA citizens and their family members;
  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admission Unit' office hours:

Monday

No service

Tuesday

12:00-16:30

Wednesday

No service

Thursday

09:30-15:30

Friday

No service

 

 

How to get there:

From the local and long-distance Bus Terminal and also from Train Station 300 meters to the direction of city centre, opposite of the Museum.

 

For the purpose of decreasing the waiting time at our regional directorates you have the opportunity to book an appointment on the website of the National Directorate-General for Aliens Policing:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_osservicesbooking&view=default&field_id=16&lang=en

 

For the opportunity of sending the applications online you can seek more information on the below website:

enterhungary.gov.hu


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF SOUTHERN LOWLAND (SZEGED)

Area of jurisdiction:

 

Csongrád county, Bács-Kiskun county, Békés county

Profile:

Aliens policing, Admission.

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Lowland

Address:

6724 Szeged, Bakay Nándor u. 3/A

Phone:

+36 62 795 150

E-mail:

dar@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • Judgement of applications of asylum-seekers;
  • Supporting refugees;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.

 


Office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-16.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday

07.30-16.00

Thursday

07.30-17.00

Friday

No service

 


How to get there:

From "Mars tér" Bus Terminal it takes one stop to the direction of "Nagyállomás" with Bus Line 11, 13 or 21Y.

With these lines from Train Station it takes 4 stops to get there to the direction of "Mars tér".

 

 


 

Name:

KECSKEMÉT

Area of jurisdiction:

 

Bács-Kiskun county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Lowland

Address:

6000 Kecskemét, Irinyi u. 17/B.

Phone:

+36 76 481 249

E-mail:

dar@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

09:00-17:00

Tuesday

No service

Wednesday 

No service

Thursday

09:00-16:00

Friday

09.00-12.00

 

 

How to get there:

From "Széchenyi" Bus Terminal taking Bus Line 10 and 14 for one stop.

From there it takes 50 meters on the right, in the building of Central Statistical Office.

 

 


 

Name:

BÉKÉSCSABA

Area of jurisdiction:

 

Békés county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Lowland

Address:

5600 Békéscsaba, Kétegyházi út 10.

Phone:

+36 66 452 617

E-mail:

dar@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

No service

Tuesday

08.00-16.00

Wednesday

08.00-16.00

Thursday

07.30-17.00

Friday

08.00-11.00

 

 

How to get there:

Taking point-to-point bus service to "Kétegyháza" or "Újkígyós" at Bus Terminal and getting off at the first stop.

 

 


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF CENTRAL TRANSDANUBIA (SZÉKESFEHÉRVÁR)

Area of jurisdiction:

 

Fejér county, Komárom-Esztergom county, Veszprém county

Profile:

Aliens policing, Asylum, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Central Transdanubia

Address:

8000 Székesfehérvár, József Attila u. 38.

Phone:

+36 22 510 650

E-mail:

kdr@oif.gov.hu

Further info:

Client information line: +36 22 510 650

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • Judgement of applications of asylum-seekers;
  • Supporting refugees;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.

 


Office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-17.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday

07.30-16.00

Thursday

07.30-16.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

Office is located close to Interspar-Praktiker Shopping Centre, and the Fejér County Police Headquarters, in the street behind "Skála" Shopping Mall.
From Train Station taking Bus Line 31 or 32, travelling 2 stops. From bus stop it takes 200 meters walking to get there.
10 minutes walk from Train Station. From long-distance Bus Terminal taking Bus Line 14, travelling 2 stops. From bus stop it takes 200 meters walking to get there.

 

 


 

Name:

TATABÁNYA

Area of jurisdiction:

 

Komárom-Esztergom county

Profile:

Aliens policing, Asylum

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Central Transdanubia

Address:

2800 Tatabánya, V, Győri út 13.

Phone:

+36 34 795 001

E-mail:

kdr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admision Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

08.30-16.30

Tuesday

08.30-15.00

Wednesday

No service

Thursday

08.30-15.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

500 meters to the left from Train Station, next to OBI Warehouse.

From long-distance Bus Terminal taking Bus Line 1 or 5, travelling 2 stops. From stop 2 minutes walk backward.

 

 


 

Name:

VESZPRÉM

Area of jurisdiction:

Veszprém county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Central Transdanubia

Address:

8200 Veszprém, Levendula u. 1.

Phone:

+36 88 580 755 / +36 88 580 757 / +36 88 580 758 / +36 88 544 668

E-mail:

kdr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admision Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

08.30-16.30

Tuesday

08.30-15.00

Wednesday 

No service

Thursday

08.30-15.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

Office is located on the side of Route 8, next to "Petőfi" Theater, opposite of County Hall.

 

 


 

Name:

 REGIONAL DIRECTORATE OF WESTERN TRANSDANUBIA (GYŐR)

Area of jurisdiction:

 

Győr-Moson-Sopron county, Vas county, Zala county

Profile:

Aliens policing, Asylum, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Western Transdanubia

Address:

9026 Győr, Szövetség u. 15-17.

Phone:

+36 96 510 700

E-mail:

ndr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties

 

Office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-12.00 12.30-16.00

Tuesday

07.30-12.00

Wednesday

07.30-12.00 12.30-16.00

Thursday

07.00-12.00 12.30-18.00

Friday

No service



How to get there:

Bus Line 11, or by car.

 

 


 

Name:

SZOMBATHELY

Area of jurisdiction:

 

Vas county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Western Transdanubia

Address:

9700 Szombathely, Kisfaludy S. u. 1.

Phone:

+36 96 510 700

E-mail:

ndr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

09.00-16.00

Tuesday

No service

Wednesday

No service

Thursday

No service

Friday

No service

 


How to get there:

Office can be approached from Király Street. It is located opposite of T-Com Store.

 

 


 

Name:

ZALAEGERSZEG

Area of jurisdiction:

 

Zala county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Western Transdanubia

Address:

8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 42-44.

Phone:

+36 96 510 700

E-mail:

ndr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

No service

Tuesday

09.00-15.00

Wednesday

No service

Thursday

09.00-14.00

Friday

No service

 


How to get there:

From Train Station: CLICK HERE.

From Bus Terminal: CLICK HERE.

Contact details of the central office

LOGO kicsi

Dear Visitor,

The National Directorate-General for Aliens Policing provides detailed information on procedures related to aliens policing, asylum and on related reporting obligations on its website.

We kindly ask you to read the information below before writing an e-mail to us:

1.      First of all, allow me to call your attention to the informational materials provided on our website, under the “Residence in Hungary”, “Permanent Residence in Hungary” and the “As a Refuge in Hungary” menu sections under which detailed description is available about the related procedures.

2.      Our obligation to provide information includes only inquires related to asylum and aliens policing procedures falling under the scope of the National Directorate-General for Aliens Policing. As described above, the General-Directorate does not provide information – amongst other – on the following topics:

·         bordercrossing (please inquire about this topic from the general police)

·         short-term visas (if needed) for a stay no longer than 90 days within a 180 days period (please inquire from the Ministry of Foreign Affairs and Trade)

·         acquiring Hungarian nationality, naturalization (please inquire from the responsible Government Office or the Office of the President of Republic).

3.      It is not possible to book an appointment via e-mail or phone. We recommend you to use the “Booking an appointment” function available on our website. We inform you, that appointments are generally available 2 weeks ahead therefore we recommend you to visit the function regularly as new slots are opened continuously.

Due to data protection and confidentiality regulations it is not possible to provide information on ongoing aliens policing or asylum procedures via e-mail. In case you would like to receive information on an ongoing case, please visit our regional directorates in office hours or the foreign representation where you have submitted your application.

We hereby would like to draw attention to the fact that in case the information inquired in e-mail is available on our website or falls out of the competence of the National Directorate-General for Aliens Policing, our authority does not answer your e-mail, in other cases answer is sent within the general deadline for case management.

 

 

National Directorate-General for Aliens Policing
Address: 1117 Budapest, 60 Budafoki Street
P.O.box: 1903 Budapest, Pf. 314.
Fax: +36 1 463 9108

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Call Center: +36 1 463 9292 (Mo-Thu: 8.00-16.00, Friday: 8.00-13.30)

OIF térkép

 Google Maps

 

 

 


 

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

Tisztelt Érdeklődő!

 

Tájékoztatjuk, hogy a harmadik országbeli állampolgárok beutazására és tartózkodására vonatkozó új idegenrendészeti jogszabály átmeneti rendelkezései alapján ha Ön Magyarországon a korábbi jogszabály alapján már érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkezik, az új idegenrendészeti jogszabály szerinti jogcímek valamelyikén kérelmezheti a tartózkodási engedélye kiadását. Felhívjuk a figyelmet, hogy kizárólag tartózkodási engedély kiadása kérelmezhető jelenleg személyesen és az Enter Hungary rendszeren keresztül, függetlenül a meglévő érvényes engedélytől. A tartózkodási engedély meghosszabbítása az átmeneti szabályok szerint nem lehetséges. A tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkorábban a tartózkodási engedély lejárta előtt 45 nappal nyújthatja be. Ha 2024. március 1. és április 1. között jár le, a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkésőbb a tartózkodási engedély érvényességi idejének utolsó napján kell benyújtania.

 

Részletek és további információk ide kattintva érhetőek el : Átmeneti szabályok (gov.hu)

 

 

OK