Tájékoztató az idegenrendészeti eljárásban tévesen befizetett díj visszatérítése iránti kérelemről
Tájékoztatom, hogy Önnek lehetősége van a tévesen befizetett kérelmek esetében (pl. amennyiben rossz eljárási díjat fizetett be, nem jogosult az adott kérelem benyújtására, kiadás iránti kérelmet nyújtott be a hatóságnál kérelem meghosszabbítása helyett, stb.) az igazgatási szolgáltatási díj visszaigénylésére.
A kérelmet az idegenrendészeti hatóság részére személyesen, postai úton vagy e-papír útján is lehetősége van megküldeni, amelyhez minden esetben mellékelni kell az erre rendszeresített formanyomtatványt a saját személyes adatainak (név, születési dátum, anyja neve, ügy/EH szám) kitöltésével.
A formanyomtatványhoz mellékelnie kell:
· a visszafizetési ügyhöz a díjfizetési igazolást, vagy
· technikai megszakítás esetén az erről szóló tájékoztatást, illetve ha
· meghatalmazott útján jár el, az ügyre vonatkozó meghatalmazást.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a téves befizetést minden esetben alaposan és részletesen indokolni kell!
Technikai megszakítások esetén kérjük a megszakítás részletes indoklását (pl. nem jelent meg a hatóság előtt a kijelölt határidőn belül, rossz kérelmet töltött fel az Enter Hungary rendszeren keresztül, elállt a kérelem benyújtásától, stb.)!
Tájékoztatom, hogy a visszaigényelhető összeget kizárólag magyarországi bankszámlára vagy magyarországi címre lehet visszaigényelni. Amennyiben a megadott bankszámla nem a kérelmező tulajdonában áll, úgy a formanyomtatványhoz mellékelni kell egy hozzájáruló nyilatkozatot teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalva, magyar vagy angol nyelvű fordítással ellátva!
Felhívom a figyelmét, hogy harmadik ország pénzintézeténél vezetett bankszámlára (pl. Revolut, Wise) nem lehet visszaigényelni a tévesen befizetett összeget!